Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#376 Příspěvek od Hubert_79 »

No o tom žádná, topit si v autě z PB bomby je idiocie hodná právě Ivana odněkud z tajgy.
Jednu dobu byly mřížky "in" a pak zas ne, tak to zkrátka chodí :)
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#377 Příspěvek od witt »

Hubert_79 píše:Výdechové mřížky - myslíš to jako "ven z interiéru"? To má každé auto.
původní starý žigul (2101) má jen nasávání vpředu před topením, takže pokud se mírně nepootevřou zadní okýnka, tak se teplý vzduch velmi špatně dostává na zadní sedadla - pokud tedy auto má plně funkční těsnění dveří a kufru a nemá díru v podlaze.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#378 Příspěvek od Duvsan »

Ja som si pod tým pojmom predstavil výdych ventilácie. Už je v tom jasno.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#379 Příspěvek od EKKAR »

witt píše:
Hubert_79 píše:Výdechové mřížky - myslíš to jako "ven z interiéru"? To má každé auto.
původní starý žigul (2101) má jen nasávání vpředu před topením, ...
Měl i mřížky na zadních sloupcích: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Z-2101.jpg , důvod proč hůř topil "dozadu" byl jinej - neměl výdechy pod přední sedadla, takže dlouho trvalo, než se vzduch dostal přes přední řadu sedaček.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#380 Příspěvek od Maxipes_ »

EKKAR píše:Nemá. Třeba favorit je neměl, ani felina, nemají je ani pozdější škodofky. Podtlakovej odtah vzduchu z interiéru je u nich vyvedenej do spáry pátejch dveří, čímž je zajištěný základní bezprůvanový větrání interiéru za jízdy - OPAKUJU, ZA JÍZDY, kdy je v oblasti těch pátejch dveří podtlaková zóna a naopak pod čelním sklem, v místě kde jsou obvykle mřížky pro vstup vzduchu do ventilace, je v tu samou chvíli zóna přetlaku.
Pozdější škodovky, od první Fabie a Octávky ty výdechové mřížky samozřejmě taky mají, jsou v zavazadlovém prostoru a ústí pod zadní nárazník, je v nich i filtr, aby se tudy nedostával dovnitř hmyz a podobně, u odstaveného automobilu.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#381 Příspěvek od Duvsan »

To by som mal pozrieť. Iste je tam hromádka bordelu. Nepýtajte sa, čo bolo vo ventilačke.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#382 Příspěvek od witt »

EKKAR píše:
witt píše:
Hubert_79 píše:Výdechové mřížky - myslíš to jako "ven z interiéru"? To má každé auto.
původní starý žigul (2101) má jen nasávání vpředu před topením, ...
Měl i mřížky na zadních sloupcích: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... Z-2101.jpg , důvod proč hůř topil "dozadu" byl jinej - neměl výdechy pod přední sedadla, takže dlouho trvalo, než se vzduch dostal přes přední řadu sedaček.
Tohle ale není "žigul", tedy VAZ 2101 - je to novější model karoserie 21011 (motor 1300cm3), respektive 21013 (1200 cm3 na export). Liší se právě těmi výdechy, pak zadními světly, couvacím světlem, přední chromovaná mřížka ma jíné rozteče obdélníků, přední blinkry nemají tvar stříšky a nárazníky nemají "slzy". Tohle je co do počtu vyrobených aut celkem okrajová verze.

Klasický žigul je tohle:
https://img.cncenter.cz/img/11/full/4933756_.jpg
tohle je ještě navíc ten původní - kulaté zrcátko na blatníku (ne dveřích), bílé (nikoliv oranžové) blinkry, v předním čele nejsou oválné otvory nad nárazníkem.

Co se těhle aut týče, tak bych zde stěží hledal konkurenci :D Navíc to auto mám dodnes.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#383 Příspěvek od Duvsan »

Trochu odbočím. Snáď príliš škody nenarobím. Auto som kúpil s tým, že malo menený motor. Mal by mať najazdené okolo 100k. Pôvodný jazdil na dva valce, zrejme podpálený ventil. Tento by mal byť z búračky. Ináč auto má vyše 200k. Vedel som, že u OMV majú v ponuke Plus Motion. Známi mi tvrdili, že sú to vyhodené peniaze, prípadne že sa to oplatí tak každú tretiu nádrž. Zvážil som, že na moju frekvenciu tankovania si to dovolím a až na jedinú výnimku som zatiaľ tankoval vždy to prémiové palivo. Navyše počítač vyhadzoval emisie, raz ma s tým vrátili z EK, kontrolka sa rozsvietila cestou tam. Musel som ho dať prečistiť vodíkom, 100€ mínus. Podľa tohto to prémiové palivo má význam. Jazdím po červenú a tankujem plnú a u tej istej čerpačky. Je pravda, že nie som nejak veľmi náročný na výkony, výkon navyše mi chýba len keď predbieham. Naviac to už mám čipnuté na 51kW. Proste výkonovo mi to auto vyhovuje (na rozdiel od sestrinho Clia 3, čo už je slabé). A vlastne mi stačilo i pred čipom. Čo mi vadí najviac a stále si neviem zvyknúť je "čakačka" medzi zošliapnutím plynového pedálu a reakciou motora, to bol dôvod pre ten čip. Nárast výkonu som ani nepožadoval. Ale zdá sa mi citeľnejší, než skrátenie tej čakačky. Vibrácie, či čokoľvek je v pohode. Až na hvizdot alternátora, ale s tým nič neurobím. Ekkara a spol. to nepresvedčí, s tým tiež nič neurobím.
Druhé auto som vyberal tak dlho (čo vlastne chcem), až som si na toto zvykol a nasypal doň príliš peňazí. Chýba mi ABS (ale vraj brzdnú dráhu predlžuje, tak možno ani nechýba) a ESP, od ktorého si sľubujem, že by mi selektívnym pribrzdením kolesa pomohlo z blata či snehu. Tiež jeden povie, že možno áno a druhý, že je to blbosť. Autá už tedy predbežne neriešim. Ďakujem za veškerú pomoc a prosím dočasne to uzavrieť.
BTW, ešte dotaz. Ale tu prosím, nech sa vyjadria len fundovaní a nie špekulanti. Žiadne flame. Keď chcem predbehnúť dodávku či kamión. Ako veľký je rozdiel, keď ho predbieham mojou 12V HTP a keby som ho predbiehal 1,4-55kW? Alebo niekto z vás (tých, čo do toho trochu vidia)? Predpokladajme, že idem 70, lebo dodávka ma blokuje (stalo sa). Každú chvíľu sa sype niečo oproti. Podradím, vybočím a dupnem plnú. Ako veľký je rozdiel v šanci stihnúť to? Dík

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#384 Příspěvek od witt »

Na tohle se smysluplné odpovědi nedočkáš, protože záleží, v jakých budeš zrovna otáčkách, a ve finále i jedna vteřina rozdílu může být zásadní.
Když jsem jezdil s 1,4 55 kW tak mi ten rozdíl přišel "zásadní", nyní bych řekl, že to oboje stojí za pendrek. Pokud do nějaké takovéto Fabie sednu, tak se snažím nepředjíždět. Stejně není kam pospíchat...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#385 Příspěvek od EKKAR »

Dám sem dva grafy - křivky výkonu motoru 1,2HTP 47kW osazovanýho do Roomstera na samým začátku výroby a motoru 1,4 16V 63kW. Oba to jsou atmosféricky plněný benziňáky s nepřímým vstřikem, oba 2xOHC (4 ventily na válec). Nejdůležitější maxima jsou u "haťapky" výkon 47kW při 5 400 RPM a točivej moment 112Nm při 3000RPM (během krátký doby dostal "tuning" na 51kW a a nejvyšší krouťák zůstal stejnej). Oba grafy jsou z oficiální stránky RoomsterClub.com. Motor 1,4 55kW se osazoval jen do jedničkový fábule a měl maximální očivej moment 117Nm, varianta 59kW měla údajně krouťák 132Nm, obojí při 3800RPM, pozdější 1,4 63kW z dvojkový fábule a roomstera má maximum výkonu při 5000RPM a maximum krouťáku taky 132Nm při 3800RPM. Rozdíly mezi dvojkovou fábulí a roomsterem se stejnýma motorama jsou jedině ve stálým převodu, room ho má o 2 zuby "lehčí" kvůli větší váze (a je tím pádem o fous pomalejší a "víc do tahu" než stejná motorizace u dvojky fábule).

Ve finále, když pojedu já se svým Drobkem (1,4 16V 63kW room) 70km/h, mám na výběr jet buď na lehce podtočenou pětku, nebo na solidně vytočenou čtyřku - u tý pětky pojedu zhruba 2300RPM, u čtyřky lehce nad 3000. A když budu muset v ten moment co nejbezpečnějc předjet stejně rychle jedoucí vozidlo, nejlíp udělám, když tam s meziplynem vrazím "za tři" (je jedno jestli ze čtyřky nebo rovnou z pětky, rozdíl je jen ve velikosti meziplynu), v ten moment budu mít na otáčkoměru zhruba 4000RPM a k dispozici přibližně 85% maximálního výkonu a ještě ho nakrmím "plnym knedlikem", takže budu mít relativně nejprudší akceleraci ze všech možnejch, v tomhle režimu zrychlím na zhruba 90-100 a při otáčkách kolem 5000-5200 tam vrazím čtyřku (otáčky tím spadnou na cca 4000) - pak můžu buď dál zrychlovat nebo jen ubrat a dál zmírnit otáčky přeřazením na pětku, která mi bude při týhle rychlosti zas točit nějaký 3000RPM. Ale dá se to zvládnout i jen na čtyřku bez přeřazení, to v případě, že je dost místa a času na předjetí = situace na našich silnicích častá asi jako možnost koupit si volně plutonium.

Když budu chtít učunit stejnej manévr u haťapky, 70km/h u ní znamená ustálenou čtyřku a asi 3200-3300RPM. Přímo "z chodu" při týhle rychlosti nepředjedu kromě volskýho povozu nic, cokoliv co jede stejně rychle bez volný ruzyňský ránveje 06/24 už vůbec ne. Neboli, padřazení na trojku je absolutně a životně důležitá nezbytnost - a stejně, jakmile haťapka dosáhne zhruba 85-90km/h, vinou poklesu krouťáku nad 4000RPM už nebude skoro zrychlovat a hodně záleží na tom, jestli cesta vede po rovině nebo do kopce - protože čtyřka do kopečka haťapku moc vysoko nevytáhne a zrychlovat se na ni dá jen po rovince ...
Přílohy
1416v.jpg
12htp.jpg
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#386 Příspěvek od Duvsan »

Také grafy mám. Mal by som si ich naštudovať. Takže u Fábii-1 55kW, ak ju šofér dobre pozná a má ju zmáknutú, tak tú dodávku obíde a zaradí výrazne skôr, než v prípade HTP. To ma zaujímalo, ako veľký je v tom rozdiel. Samozrejme kto má rozum, vždy si nechá rezervu. Ale či bude rozdiel trebárs 5s vs 10s. Všetky okolité javy neriešme. Ide o porovnanie.
Ináč preraďovať počas predbiehania, chudera prevodovka.
Ja mám zafixovanú ako "zdravú" hodnotu otáčok motora cca 2200/min. Pod 1900 už "mrnčí", ale vytáčam ho len pri rozbiehaní a v kopcoch. 70-ku na rovine jazdím spravidla na 5-ke.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#387 Příspěvek od EKKAR »

2200 je furt ještě málo, to se ten motor sotva sbírá. Lepší je mimo obec 2500 a víc. Platí jak pro HTP, tak pro 1,4 16V.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#388 Příspěvek od witt »

lepší k čemu? Pokud se jen udržuje rychlost, tak to stačí, alespoň je v autě ticho (teď myslím 1,4).

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#389 Příspěvek od EKKAR »

Lepší třeba k tomu, aby měl motor plynulejší chod a netrápil se v nízkejch točkách, kde jakýkoliv přidání plynuvyvolá akorát zvukovej efekt plus větší vír v nádrži, jak elektronika poslušná sešlápnutí plynu přidá dávku a otevře klapajznu - jenže motor není schopnej v takovejch otáčkách ty přidaný objemy efektivně zpracovat. Speciálně u 1,4 16V je potřeba si uvědomit, že to je podčtvercovej motor, sice jen o maličko (vrtání x zdvih = 76.50 x 75.60 mm), ale prostě ta vysokootáčkovost a trvalá potřeba motat se ve vyšších točkách tam je. Sice jedeš za půllitr na sto navíc, ale máš pohodu v tom, že když šlápneš, auto zrychlí a ne že se bude nejdřív minutu soustřeďovat jak Sergej Bubka před skokem. Je to daň za to, že ten motor byl na příkaz z Vlkohradu účelově oškubanej ode všeho "takzvaně zbytečnýho" = ode všech prostředků pro zvýšení točivýho momentu v širším pásmu otáček, jako jsou přívěry sání a vejfuku nebo natáčení vaček v závislosti na otáčkách a úhlu otevření škrticí klapky, navíc je to motor jen s atmosférickým plněním - takže žádný "když turbo tlačí, i čtyři válce stačí" - tady tě žádný turbo netlačí, tady to ten motor musí zvládnout sám a v točkách pod 2000 pro to rozhodně nemá dobrý podmínky. Už jsem to tady napsal mockrát, po předchozím několikaletým ježdění se stejně atmosférickým jednobodově vstřikovacím formanem (kterej je ovšem nadčtvercovej = má větší zdvih než vrtání) jsem se s tímhle 16-ventilem půl roku znovu učil jezdit. Je hodně svéráznej a má výrazně "řidičskej" charakter, já osobně nemůžu vůbec pochopit, jak někoho v ŠA nebo vůbec v rámci koncernu VW mohlo vůbec napadnout osadit tenhle agregát do užitkovýho vozidla třídy "malá dodávka", když to je motor, kterej by daleko víc "slušel" něčemu takovýmu, jako by bylo Citigo GT. Ale obecně používat spalovací motor v osobáku pod 2000 otáček a požadovat při tom od něj nějaký výkony je trápení žvýžátek ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#390 Příspěvek od workhard »

Kolik to žere na těch 5000 otáček? To je jak japonská motorka :D
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“