Elektrické stahování oken, dotaz na jištění
Moderátor: Moderátoři
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Elektrické stahování oken, dotaz na jištění
Zdravím, marně hledám, jak je uděláno jištění stahování oken při přetížení (třeba když se do něj něco přivře nebo v krajní poloze). Je tam bimetal nebo PTC? Hledal jsem ve schematech a jediné co jsem našel je značka čehosi v serii s motorem, viz obrázek: Případně kde to koupit. Ještě POZNÁMKA, není to na nejnovější auta která se polohu naučí.cuPtal se mě na to známý - okno dolů jede normálně ale nahoru po kouskách - popojede, zastaví, musí chvilku počkat a tak po kouskách okno zavře. Toto právě vypadá na bimetal, proto se ptám neb jsem nějaké obecné pojednání o způsobech omezení síly při zavírání nenašel (třeba když tam dítko strčí prstíky). Samozřejmě si umím představit snímací odpor, bimetal, či sondu počítající otáčky, zajímá mě praktické řešení.
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 11 led 2021, 23:23, celkem upraveno 2 x.
Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.
- jardafiala
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 20 čer 2010, 02:00
- Bydliště: Česká Lípa
Ta vratná pojistka mě zajímá, lze ji koupit? A máš nějakou bližší specifikaci?GeorgeB píše:Ano, pokud to má pojistku/ochranu proti skřípnutí, tak je to děláno elektronikou-hallova sonda snímá otáčky motorku a vyhodnocením se pohyb zastaví nebo pomocí měření proudu motorku. V napájení u některých typů bývají vratné pojistky (dvoupinová v ATO držáku, ale má plechový obal,zpravidla 30A), ale ty nejsou pro ochranu proti skřípnutí, ale pro ochranu proti přehřátí nebo spálení motoru u přimrzlého okna.
dík J.F.
Stává se že okno dolů sjede ochotněji než zpět nahoru. Buď to začne blbnout po dopojení baterie, je potřeba naučit jednotku kde jsou konce a to popojíždění je ten průvodní jev, musí se doskákat až na konce. Pak to bude fungovat korektně. A nebo je tam ztuhlý, žadný tuk, mechanická vada v mechanismu- lanovodu. Koleb. spínač u mého auta má ještě podfunkci. Pokud držím nějakou chvíli tak si jednotka myslí že chci zavřít a jede plynule až nahoru a tlač. už držet nemusím, pokud to držím jen moment tak se okno posune po dobu kdy to držím. Stahovačka je trochu pomalejší takže se dá dobře zvolit jestli jen posunout a nebo chci zavřít úplně.
S tím aut. vypnutím při prstech v okně u mě asi moc nefunguje. Při dojezdu někdy v noci a pouličním chabém osvětlení se mě zdálo že mám trochu stažené sklo. Stál jsem u otevřených dveří, v autě už tma, a pro zjištění jsem do otvoru strčil prst jestli blbě nevidím. Bylo pootevřené takže druhá ruka vykonala pohyb na kolébkovém přepínači. Jenže tam furt byl ten prst. Byla to škvíra tak na dva centimetry a okno reagovalo směrem nahoru vcelku rychle. Do noci ponořené ulice se rozlehlo ku*va od bolesti.
S tím aut. vypnutím při prstech v okně u mě asi moc nefunguje. Při dojezdu někdy v noci a pouličním chabém osvětlení se mě zdálo že mám trochu stažené sklo. Stál jsem u otevřených dveří, v autě už tma, a pro zjištění jsem do otvoru strčil prst jestli blbě nevidím. Bylo pootevřené takže druhá ruka vykonala pohyb na kolébkovém přepínači. Jenže tam furt byl ten prst. Byla to škvíra tak na dva centimetry a okno reagovalo směrem nahoru vcelku rychle. Do noci ponořené ulice se rozlehlo ku*va od bolesti.
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5
Zdravím všechny.
Pro zajímavost posílám fotku ovládací desky pohonu okna Škoda. Vypálený pohon jsem dostal na blbnutí abych ověřil možnost jízdy oknem hlava,nehlava. Abych byl připraven na to jak dostanu motorem okno nahoru než bych sehnal za rozumný peníz funkční pohon. Vedle reverzačního dvou cívkového relé vidíš oválné díry, kde byly snímací odpory, pro nahoru / dolu pro stop nadproudem při mech. dorazu. Logicky to bere nahoru víc. U páčky pokusného přepínače je na desce vidět Hall snímač, který počítá otáčky kde okno právě stojí od dorazu. Tak toto na tebe vyjukne, když to otevřeš. Brouci CHINA co dodat.
Luboš
Pro zajímavost posílám fotku ovládací desky pohonu okna Škoda. Vypálený pohon jsem dostal na blbnutí abych ověřil možnost jízdy oknem hlava,nehlava. Abych byl připraven na to jak dostanu motorem okno nahoru než bych sehnal za rozumný peníz funkční pohon. Vedle reverzačního dvou cívkového relé vidíš oválné díry, kde byly snímací odpory, pro nahoru / dolu pro stop nadproudem při mech. dorazu. Logicky to bere nahoru víc. U páčky pokusného přepínače je na desce vidět Hall snímač, který počítá otáčky kde okno právě stojí od dorazu. Tak toto na tebe vyjukne, když to otevřeš. Brouci CHINA co dodat.
Luboš
- hajeklubos
- Příspěvky: 447
- Registrován: 01 kvě 2008, 02:00
- Bydliště: Praha 5