Tesla mono 50
Moderátor: Moderátoři
Součástky na předpěťové desce jsem všechny změřil a vše v pořádku ale pro jistotu jsou to tyto: R17/18/19/21/22/23/24/27/28/29/30 pak odpory v G1 R16 a R25. Společný bod měřících katodových odporů je spojen se svorkou 51 na desce zdroje. C6/C7 ted můžu nahradit jediné kondíkem Wima 220nF /630V MKP4 nic jiného tu nemám. Na budící desce jsou svitky původní teda až na C3 ten byl měněn za TC267.Je docela dost možné že původní C6 C7 mají svod ale proč to kmitá i když jsou odpojené?
Jestli jsou na budicí desce původní hovňáky se svody jako kráva, jako C6/C7 máš víceméně podobný hnus, tak to nikdy dokupy nedáš, aniž by to něco nevyvádělo. To vf kmitání leze z budicí desky a ten průstřel patice EL34 byl toho důsledkem. Vysoké stejnosměrné i střídavé napětí, navíc vysokého kmitočtu a pokud je bakelit EL34 trochu navlhlý, to je skoro poukázka na maléry.
V první řadě povyměňuj ty kondy. Musí se to uklidnit a musí jít seřídit záporné předpětí na g1 koncovek.
Pěkně popořadě.
Zaměřil bych se pak na obě elektronky /jedna z nich je nabořená/ a taky jejich keramické objímky.
EL34 musí jít do objímek zasouvat fakt hodně těžko a vysouvat ještě hůř - ale nikdy při vytahování nepoužívat páčení do strany, jinak ulomíš střední kolík s klíčovacím výstupkem.
Uvidíš sám, jak se po výměně C6/C7 a ostatních svitků situace stabilizuje a s vysokou pravděpodobností to přestane kmitat.
Jako C6/C7 klidně dej ty Wimy a jestli chceš tipy na výměnu těch ostatních, tak Ti rozepíšu to, co se už mockrát osvědčilo.
Celé to odpovídá situaci, jako když se snažíš hasit motor auta, ale odněkud Ti tam furt chčije benzín...
V první řadě povyměňuj ty kondy. Musí se to uklidnit a musí jít seřídit záporné předpětí na g1 koncovek.
Pěkně popořadě.
Zaměřil bych se pak na obě elektronky /jedna z nich je nabořená/ a taky jejich keramické objímky.
EL34 musí jít do objímek zasouvat fakt hodně těžko a vysouvat ještě hůř - ale nikdy při vytahování nepoužívat páčení do strany, jinak ulomíš střední kolík s klíčovacím výstupkem.
Uvidíš sám, jak se po výměně C6/C7 a ostatních svitků situace stabilizuje a s vysokou pravděpodobností to přestane kmitat.
Jako C6/C7 klidně dej ty Wimy a jestli chceš tipy na výměnu těch ostatních, tak Ti rozepíšu to, co se už mockrát osvědčilo.
Celé to odpovídá situaci, jako když se snažíš hasit motor auta, ale odněkud Ti tam furt chčije benzín...
Máte pravdu bez výměny těch svitků to nepujde.Kdyby jste mi sepsal ty tipy na výměnu byl bych vám moc vděčný! Na pozici C6 a C7 jsem našel svitky TC207 v hadexu mají tak i 470nF 200V na desku budiču ale zbytek zatím tápu.Jak jste psal zaměřím se na ty patice a když se dostanu na chatu tak bych přivezl i nové elektronky měl bych mít jak ECC83,ECC85 tak i EF86 a pak úplně nové EL34
C6 a C7 je základ,
aby šel správně nastavit klidový proud kocových EL34 nesmějí mít žádný svod.
Je potřeba vědět jak ho měřit !
Nejjednodušší metodou je ty kondíky odpojit od G1 konců (spoj odporů R16/R17 a R24/R25) a při zapnutém anodovém napětí na odpojeném konci kondíku měřit multimetrem s vysokým vstupním odporem (cca 10M).
Po nabití kondíku tam musí být nulové napětí !
A i po výměně kondíků novými, je potřeba toto zkontrolovat a změřit !!!
I nové kondíky můžou mít svod.
aby šel správně nastavit klidový proud kocových EL34 nesmějí mít žádný svod.
Je potřeba vědět jak ho měřit !
Nejjednodušší metodou je ty kondíky odpojit od G1 konců (spoj odporů R16/R17 a R24/R25) a při zapnutém anodovém napětí na odpojeném konci kondíku měřit multimetrem s vysokým vstupním odporem (cca 10M).
Po nabití kondíku tam musí být nulové napětí !
A i po výměně kondíků novými, je potřeba toto zkontrolovat a změřit !!!
I nové kondíky můžou mít svod.
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele: