citroen, kód motoru HDZ, identifikace hadice, elektroventilu
Moderátor: Moderátoři
citroen, kód motoru HDZ, identifikace hadice, elektroventilu
nevíte nìkdo prosím k èemu pøesnì je hadièka kterou jsem vyznaèil na fotce? Nahoøe je pøipojena zezadu do vstøikovací hlavy, pøed motorem je pøipojena na nìjaký elektricky ovládaný ventil/filtr (nevím co to pøesnì je - druhá fotka, vede do toho 2pin konektor). Ale zjistil jsem že druhý konec té hadièky který pokraèuje za tím ventilem/filtrem není nikam pøipojen (je dost pravdìpodobný že to že to není nikam pøipojeno je "úprava" pøedchozího majitele). To je nìjaké odvìtrání paliva, nebo co to mùže být?
Asi je to odvětrání nádrže, takže pokud je motor demontovaný, je to odpojené od trubky odvětrání k nádrži. Toto by měl být ten ventil: https://www.trodo.com/breather-valve-fu ... ar-18-0521
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Jestli to má nádobku s aktivním uhlím na pohlcování výparů z nádrže při parkování, tak se nejspíš ventil otevírá při běhu motoru, kdy jdou výpary rovnou do sání, nádržka s aktivním uhlím se za běhu motoru regeneruje - proplachuje čistým vzduchem.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Přesně, je to k tomu systému likvidace benzínovejch par. Slouží to hlavně k tomu, aby se páry paliva z nádrže neuvolňovaly do okolí, ale zachytily se v pórovitým aktivním uhlí v nádobce, odkud je podtlak při chodu motoru vytáhne a spálí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Hadice odvětrání samozřejmě od nádrže vede do motorového prostoru, kde je na to potom napojený ten systém pohlcování výparů a všechno je to zavedeno do sání, aby výpary prošly spalovacím procesem. Jestli nemáš zapojený ten konektor ventilu, tak je ventil pravděpodobě stejně zavřený a tudíž je to celé neaktivní.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Hlavně si to dej do pořádku, nebo nech dát do pořádku - za tyhle závady se vyhazuje z STK.sr71 píše:myslel jsem si že to bude něco takovýho, takže teoreticky ničemu nevadí že ta hadička za ventilem nikam nevede (protože nádobku z uhlím jsem nikde nenašel![]()
(jen bych asi očekával že odvětrání bude napojené přímo z nádrže a né až někde v motoru ze vstřikovací jednotky)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pokud v motorovém prostoru viditelně neplandají nikam nevedoucí hadice, nejsou nezapojené konektory, viditelně nechybí díly a nesmrdí z toho benzín na 100 honů, tak celou chybějící regeneraci výparů s vysokou pravděpodobností na stk vůbec nikdo nezaznamená. Tím samozřejmě netvrdím, že se to má nechat, jak je, ale na STK zkoumají, jestli to brzdí, svítí, nemá vakly v podvozku, není na mraky sežrané korozí, neteče z toho jak z olejničky a jinak jen provedou zběžnou vizuální kontrolu motorového prostoru. Oni nemohou do detailu vědět, jak to v kterém motorovém prostoru má vypadat.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...
Vono taky záleží na autě, jak pokročilou diagnostiku stavu palivovýho systému v sobě má - starší auta na tohle kašlou, modernější už hlídají i provozní pozici toho ventilu (měří odběr špulkou) a když je něco jak bejt nemá, vyhazujou chybovej kód - na základě kterýho tě vyhoděj ze stanice měření emisí. Teď na fleku si nevybavím, jestli mají bejt všecky ty kódy v "0" nebo v "1", ale odlišnost od ostatních prostě znamená chybu v systému řízení motoru a jako takovou ji buď musíš mít vymazanou, jenže tahle se po novým startu objevuje znovu = i proto po tobě na emisní kontrole mají podle předpisu chtít, abys zhasnul motor, oni si připojí OBDE meziksicht a pak se má motor znovu nastartovat. Tím se má eliminovat stav, kdy někdo přijede na STK/emise a čerstvě před změřením smaže z registru závad pomocí diagnostiky všecko co tam "nemá bejt" - při každým zapnutí zapalování se ta paměť vážnějších závad obnovuje a načítá se znovu, takže vymazání diagnostikou by nemělo mít oučinek. To, že na mnoha STK před měřením emisí ve spoustě případů to chcípnutí a restart nedělají je další věc ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
I s těmi závadami na emisích je to takové všelijaké. Když jsem byl naposled na emisích, tak se vše zdálo OK, kontrolka motoru nesvítila. V závadách ale bylo zapsáno cosi, co po nahlédnutí do seznamu závad, co měli na emisích byla chyba zážehu na třetím válci. Tak jsme se tomu u dieselu s technikem trochu podivili, kouřivost byla OK a no problem, emisemi jsem prošel. Až následně jsem zjistil, že to byl spálený žhavič. U jiného auta jim to zase nešlo diagnostikou vůbec načíst, kontrolka nesvítila, emise OK, tak jsem taky prošel.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...