K čemu je dobrý prošlý TP k Jawa 20?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

K čemu je dobrý prošlý TP k Jawa 20?

#1 Příspěvek od PavelFF »

Dobrý den,
omlouvám se, ale sekce "Hvězdná pěchota" už tu asi není, tak to dám sem.

Brouzdáním po Aukru jsem narazil na to, že se mj. prodávají prošlé techničáky na Pionýry Jawa 05, 20,21 za celkem velké peníze. Třeba až za 3 tis. kč.
V techničáku je razítko "ZRUŠENO". K čemu to je kupci dobré? Za co dává tolik peněz?

Prodal se třeba i TP na Jawa 20,21,23 bez razítka "Zrušeno" třeba za 3800Kč. Tam bych to spíš chápal, i když mi není jasné, jestli a jak se to dá zlegalizovat.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#2 Příspěvek od passion »

Neviem ako u vás, ale u nás platí asi 3 roky nový cestný zákon, kde takéto vozidlá so zrušeným TP idú znova prihlásiť na biele značky. Jediná podmienka je jasný pôvod a nadobudnutie vozidla a nesmie byť v minulosti oficiálne zrecyklované. Postup je veľmi podobný a stojí to rovnaké peniaze, ako pri individuálnom dovoze vozidla zo zahraničia. To znamená kontrola originality, technická kontrola, úrad dopravy a dopravný inšpektoriát.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

U nás by to do normálního provozu neprošlo, protože vozidlo schvalovaný do provozu musí plnit ekologický předpisy €urochujstánu platný v době uvedení do provozu - jakmile ale bylo jednou vyřazený z evidence, muselo by pro dnešní uvedení do evidence splňovat €uro6 nebo vyšší jako by bylo nově vyrobený, což u chrchla spalujícího benál s M2T v poměru 33:1 (předepsaná koncentrace od výrobce) absolutně nepřichází do úvahy už jen kvůli nespáleným CHx. Nejmodernější dvoutakty, kterým se daří plnit €uro4, mají mazání stejný se 4-taktama, oběžný tlakový z nádrže a jen malá část oleje se spaluje, celkově to vychází na poměr přibližně 80-100:1 - a ty ještě musejí mít aspoň neřízenej katalyzátor, aby neprodukovaly CO a NOx. Jedinej důvod, proč se u nás kupujou "odhlášený" papíry je převod do veteránskýho stavu - na to je výjimka ze zákona, do veteránský kategorie jde po přezkoumání a odsouhlasení stavu se stavem v době vyrobení přihlásit na "veteránský značky" (bílá tabulka, zelený znaky, první písmeno vždycky "V"), respektive pro legalizaci zdroje náhradních dílů - hlavně rámů. Kdekoliv jinde na světě taková zabejčenost neexistuje, všude jde přihlásit "na čísla" do běžnýho provozu doslova a do písmene i parovůz páně Cugnota, jen v našem €urochujstánu direktivně řízeným z nám všem tak drahý (často až předražený) Brusele to je tak, jak to je.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

Na veteránské značky techničák nepotřebuješ.
Počítám. že takový techničák pojede do Polska nebo na Slovensko. Tam se stroj přihlásí zpátky na papíry a sem doveze :D
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Ano, není to nutnost. Komisaři jsou však rádi, když nějaká dokumentace je. Nutnost je doklad o nabytí vozidla.
Mimochodem vloni jsem našel takový techničák v dokladech po dědovi a hodil jsem ten techničák do kamen :lol: Ani jsem netušil, že by to mohl někdo chtít. A fichtl nebyl zrušenej, akorát byl pořád napsanej na dědu, který už 35 let nežije.

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od radioelectrum »

doslechl jsem se že se prý ty zrušený doklady dají použít na přihlášení v Polsku a později se takový motocykl (či auto) dají dovést do ČR či jiné země EU jako dovoz v rámci EU. Prý to jde s dokladama zaniklýma dřív než byl regist vozidel sjednocen pro celou EU. Osobně jsem nikdy nic takového nedělal, a ani nemám nikoho kdo by mi to potvrdil.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Hubert_79 »

EKKAR píše:jakmile ale bylo jednou vyřazený z evidence, muselo by pro dnešní uvedení do evidence splňovat €uro6 nebo vyšší jako by bylo nově vyrobený
Opravdu?
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#8 Příspěvek od pepik9 »

Taky jsem to četl.

Uživatelský avatar
nokijec
Příspěvky: 287
Registrován: 01 úno 2011, 01:00

#9 Příspěvek od nokijec »

Pro motocykly platí norma EU5 od 1.1.2021.Smí se doprodávat skladové zásoby
s EU4.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#10 Příspěvek od Yarda1 »

Za totality jsem se setkal s pojmem "oplechovat papíry". A nedávno jsem se setkal s nabídkou prodeje zbrusu nových Jaw s původními dvoutaktními motory. Ale byla tam podmínka, aby kupující měl platný TP na Jawu 350 a prezentoval to jako opravu s výměnou motoru (a asi ještě něčeho co má nějaké jedinečné číslo) - kvůli předpisům co nám milostivě dává C. & K. Slavná Evropská Ůnyje už novou motorku s dvoutaktem nelze zaregistrovat do normálního provozu.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

A bohužel jako nová motorka se bere i půlsta let starej fichtl, mezitím už odhlášenej z evidence = s techničákem s ustřiženým růžkem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak to přihlásíš na veteránská čísla a je to.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

A co jsem napsal o kus vejš, Hubertusi? Tady nejde vůbec o uvádění motorek do provozu, tady se jedná o otázku, proč je zájem i o starý doklady od takovejch zrušenejch střepů ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#14 Příspěvek od tomasjedno »

No protože zjevně existuje cesta, jak je spárovat s fyzicky existujícím kusem.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#15 Příspěvek od passion »

Vozidlo sa nanovo neschvaľuje, jeho typ už bol v minulosti schválený. Ako som napísal, je to ako dovoz vozidla zo zahraničia. Tiež sa typ neschvaľuje podľa najnovších platných euronoriem, pretože už bol v minulosti schválený. To by si nedoviezol nič so staršou normou. Na Slovensku idú opätovne prihlásiť zrušené vozidlá len tie, ktoré majú pôvodné doklady vozidla, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike, alebo pôvodné tabuľky s evidenčným číslom, ktoré preukazujú prihlásenie vozidla v evidencii vozidiel v Slovenskej republike. Neviem, či toto český TP spĺňa. Tak možno to Poľsko, prípadne hovoria aj o Nemecku.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“