Přímá Aku bruska Parkside
Moderátor: Moderátoři
Přímá Aku bruska Parkside
Nevíte prosím někdo, čistě náhodou, co má být v místě toho rozvaru za součástky? To musel bejt hroznej žár, když se i fet odpájel a posunul.
Tipoval bych na nějakou diodu. Otázka je, jestli ta deska je jen obyčejná PWM alá 555 + fet.
Zatím to nemám doma. Má to být napájený z NiMH 8S (9,6V) 4/5AA.
Tipoval bych na nějakou diodu. Otázka je, jestli ta deska je jen obyčejná PWM alá 555 + fet.
Zatím to nemám doma. Má to být napájený z NiMH 8S (9,6V) 4/5AA.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Prý to najednou zahulilo a zasmrdělo. Mate mě, že ta spálenina je hlavně mezi diodou a fetem. Možná to zrovna někdo držel v ruce tak, že dioda byla dole a plamen a čoud šel nahoru k fetu.
Ale možná máš pravdu. Jak se vlastně liší šachta brusky pro starý NiMH a nový s LiIon? Ty přímý brusky jsou PFBS 9,6 (NiMh) a PFBS 12 (LiIon).
Ale možná máš pravdu. Jak se vlastně liší šachta brusky pro starý NiMH a nový s LiIon? Ty přímý brusky jsou PFBS 9,6 (NiMh) a PFBS 12 (LiIon).
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
- ace_ventura
- Příspěvky: 267
- Registrován: 25 led 2005, 01:00
- Bydliště: Praga mater urbium
Já mám už tu novější s nevýměnným aku. Ale tady už to někdo řešill a mělo by to mělo být stejné.
Naposledy upravil(a) ace_ventura dne 06 dub 2021, 20:17, celkem upraveno 2 x.
Obyčejná 555 tam asi nebude. Už jsem slyšel o vrtačce, kde PWM obvod - nejspíš nějaký mikrokontrolér - také počítal čas provozu a po určité době "vyrobil závadu", přestal budit MOSFET a vrtačka najednou přestala fungovat. Bohužel si už nepamatuji, co to bylo za typ.
Tady to ale vypadá na proraženou ochrannou diodu nebo zkratovaný motor. Ten akumulátor musel dostat docela záhul. M7 je SMD verze 1N4007. Dal bych tam nějakou silnější, zřejmě byl "rekuperační" proud velký a dioda to nevydržela.
Tady to ale vypadá na proraženou ochrannou diodu nebo zkratovaný motor. Ten akumulátor musel dostat docela záhul. M7 je SMD verze 1N4007. Dal bych tam nějakou silnější, zřejmě byl "rekuperační" proud velký a dioda to nevydržela.
Tak mi kámoš konečně dotlačil tu probíranou brusku. Katastrofa, plošáky odpařený, chladit SMD feta by nebylo čím. Naštěstí je nad deskou docela místo, cca 10 mm, TO220 se tam určitě vejde i s malým chladícím křidýlkem. No a zespoda je cca 5 mm, tam by SMD dioda šla přilepit a zadrátovat. Zítra musím kouknout, zda šváb švábuje PWM, pokud ne, je to na vyhození.
Jen mě hlodá, zda příčina rozvaru není v motoru. Když mu dám 9,6V z laboráku zdroje, tak ručka na 3A měřáku práskne při rozběhu doraz a pak spadne na 0,75A. To mi přijde naprázdno nezatíženej docela dost.
Jen mě hlodá, zda příčina rozvaru není v motoru. Když mu dám 9,6V z laboráku zdroje, tak ručka na 3A měřáku práskne při rozběhu doraz a pak spadne na 0,75A. To mi přijde naprázdno nezatíženej docela dost.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Asi jo. Rozdělal jsem na porovnání 12V Makitu, ve který je o typovou řadu větší Mabušák. Naprázdno bez převodovky žere tolik, že na tom samým laboráku rafika na 3A opřená o doraz a svítí trvale nadproud. Přitom se mi nejeví, že by Makita měla nějakej problém. Ale když jsem fouknul 3 bary z kompresoru do prostoru uhlíků, bylo na stole jak v dole. Tenhle uhlíkovej bordel dokáže zčoudnout DC regl otáček/vypínač, už se mi to jednou stalo.
Tak ješte nalýzt vhodnou alternativu TO220 feta a nějakou rychlejší diodu než je 1N4007.
Šváb PWM švábuje, takže to opravitelný bude.
Tak ješte nalýzt vhodnou alternativu TO220 feta a nějakou rychlejší diodu než je 1N4007.
Šváb PWM švábuje, takže to opravitelný bude.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Našel jsem nějakýho TO252 N-feta 60V/50A z PC boardu, otočil mu vývodní pahejly, do plošáku vyvrtal díry pro Gate a Source a napájel ho z druhý strany plošáku. Místo SMD 1N4007 jsem dal vývodovou ze strany pájení a jednu nohu propojil skrz díru v plošáku s Drainem N-feta. Na Drain jsem připájel malý křidýlko z Cu pásky, co je na pospojení trubek u bojléru.
Maká to, reguluje v plným rozsahu, nehřeje se, akorát to při asi 75% otáček pěkně vibruje. To ale není moje dílo. Tak zase jeden čínskej krám zachráněnej. Jo a asi jsem odhalil příčinu požáru, na zápornějším drátu k motoru je promáčklá a proseklá izolace, možná se to provibrovalo na kontakt vypínače. Dýlkově to vychází naprosto přesně.
Maká to, reguluje v plným rozsahu, nehřeje se, akorát to při asi 75% otáček pěkně vibruje. To ale není moje dílo. Tak zase jeden čínskej krám zachráněnej. Jo a asi jsem odhalil příčinu požáru, na zápornějším drátu k motoru je promáčklá a proseklá izolace, možná se to provibrovalo na kontakt vypínače. Dýlkově to vychází naprosto přesně.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!