Tlačítko dveří v MHD-proč???

Měřáky, automatizační technika, regulační technika

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dratak
Příspěvky: 837
Registrován: 03 zář 2005, 02:00

Tlačítko dveří v MHD-proč???

#1 Příspěvek od Dratak »

Zdravím vás, chtěl bych se zeptat na jednu věc, kterou mi prostě hlava nebere. V době, kdy i otvírání vstupních dveří obchodů je pomocí čidla nade dveřmi a motorového otvírání postupně automatizováno, vydávají se naše dopravní podniky přesně opačným směrem.
Otvírání dveří prostředků městské dopravy bylo z pohledu cestujícího léta automatizováno-i když ve skutečnosti ho prováděl řidič tlačítkem na panelu ručně. Zavírání stejně tak. Řidič před vyjetím ze zastávky stiskne tlačítko a vyjede jen tehdy, pokud zhasne kontrolka na panelu. Pokud ne, jsou některé dveře nedovřeny (dveře jsou vybaveny koncovými spínači) a jde je zkontrolovat.
Dopravní podniky však postupně (ode dneška i u nás v Plzni) přechází na tzv. samoobslužné otvírání dveří. Argumentují tím, že ve světě je toto naprosto běžné, že ve vozech nebude průvan a zima, když se v zastávkách nebudou zbytečně otevírat všechny dveře. Dokonce tomu dělají reklamu-prý vyšší komfort! NEDOKÁŽU POCHOPIT TENTO NELOGICKÝ KROK.
Nyní když chce cestující vystoupit, musí v jízdě mezi stanicemi stisknout tlačítko, jinak se mu dveře neotevřou. Stejně tak při nástupu-je nutno stisknout tlačítko venku. Zavírání dveří však zajišťuje samozřejmě centrálně řidič.
Co vedlo dopravní podniky k tomuto kroku? Vždyť počet lidí vystupujících a nastupujících v zastávkách je takový, že v 90% se vždy otevírají všechny dveře! O pražském metru ani nemluvě (tam je to taky). K čemu tedy cestující otravovat a nutit je mačkat nějaké tlačítko? Již dnes jsem viděl dvě staré babičky, jedné tramvaj ujela, protože se jí neotevřely dveře, druhá zase nemohla vystoupit. Je velice "pohodlné" mačkat nějaké tlačítko před zastávkou, když v jedné ruce mám těžkou tašku a druhou se musím držet.
Dokážete mi někdo vysvětlit nějaký přínos tohoto řešení, které je z mého pohledu jednoznačným krokem zpět?

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od stepa »

Mne to prijde normalni...ale tobe to asi dela problemy :) . Nevim co sem motas metro, navic uplne scestne...asi jim moc nejezdis. Napriklad staromestska, malostranska, hradcanska ted na podzim v odpolednich hodinach nevysupuje/nenastupuje vetsinou NIKDO, tak proc otevirat dvere? Ta sama situace na poslednich 3-4 stanicich metra C ve smeru Haje(mluvim o tech trasach, kde jezdim velmi casto). PLNE s tim v metru souhlasim, navic to otevirani dveri cudlikem se deje POUZE mimo vytipovane casy. Jde jenom o zvyk, ty si taky zvyknes.

BTW nemelo to byt v sekci nezaraditelne? Jaky to je technicky problem? :wink:

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od workhard »

Tak ať tam namontujou kliky a dveře s futrama,to každej zná a je to :lol:

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#4 Příspěvek od jardajar »

Bohužel musím konstatovat, že nemáš pravdu... Například metrem jezdím každý všední den. Ve frekventovaných stanicích se dveře otevírají všechny, tam kde je aktivní ruční režim se jich mimo špičku neotevře klidne 1/3. Tramvaj a busy totéž. Je to velmi nemilé ted v zime kdyz jsou dveře dokořán nanic...

Uživatelský avatar
Cust
Příspěvky: 5553
Registrován: 17 led 2007, 01:00
Bydliště: Husinec-Řež

#5 Příspěvek od Cust »

tak tak, v zime me vadilo, ze se prede mnou otevreli dvere samy aniz by tam nekdo sel - omrzliny a ulek :-)
docela jsem rad, ze to v Praze funguje uz nejaky ten rok - nektere stare tramvaje to tusim jeste nemaji, ale to je minimum pripadu.
To ujeti tramvaje se cloveku (ktery je schopny alespon castecneho uvazovani) stane jen jednou za zivot. Me to poprve taky zaskocilo.

Odpovědět

Zpět na „Měření, regulace a automatizace“