Likvidační novela zákona č.361/2000Sb

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#16 Příspěvek od jardafiala »

To PCmaniac99, moje zkušenost z Korsiky (všude se chovají slušně), výjezd z Porta soutěskou Calanche - na jedné straně skála, ha druhé 30cm zídka a strž. Auto jede za mnou, nestresuje, počká, protože prd vidí. A já jak mám příležitost zajedu ke kraji a zastavím aby mohl projet. Takže tak jak píšeš to jde taky. Jenom tady v Čechách se dá uhnout a zastavit nepoměrně častěji, což také v případě nutnosti dělám. A nějak nemám pocit, že by bylo nutno kvůli tomu vytvořit nový zákon. Většina řidičů i u nás se chová slušně, no a prase na zákony stejně kašle.
Naposledy upravil(a) jardafiala dne 14 čer 2021, 11:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#17 Příspěvek od Ondra2 »

EKKAR píše:...cyklobuzny... nebezpečenstvo... cyklobuznoštrásse...teploušský vylízanci
To je nějaká zastydlá puberta nebo co?

Najedu ročně autem cca 35000km, na motorce 5000km, na kole 2000km a uběhnu 1500km. Nemám problém s nikým ani jako řidič, ani jako sportovec. Že nějakému páprdovi v Roomstru z tohodle praskne cévka značí spíše o něm samém, než o cyklistech. Nevím kde se bere v lidech to přesvědčení že auto má vždy přednost, že bychom měli vše vytlačit a upozadit, aby se autům udělal větší prostor. Ten cyklista platí stejné daně jako ty v tom autě, nehledě na to, že zrovna ty cyklostezky z českých daní placené většinou nejsou.

Uživatelský avatar
jardafiala
Příspěvky: 1414
Registrován: 20 čer 2010, 02:00
Bydliště: Česká Lípa

#18 Příspěvek od jardafiala »

Hele ona je to spíš bledá závist. Představ si to, sedíš v koloně ve smradlavým autě, děcka řvou, manželka stresuje, kolem tebe další smrdutá monstra a předjede tě cyklista zprava. Pak si odjede do přírody, dá si u stánku studené trojpivo zatímco ty musíš lemtat nějaké nealko které je ke všemu ještě dražší než pivo. No není už jen tohleto k nas...í?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#19 Příspěvek od Hill »

bu2520 píše:řekni jaké máš zkušenosti s předjížděním cyklistů na alspkých silnicích, nebo jiných úzkých silnicích...
To nejsou jen alpské silnice, takových silniček je spousta po celém území. Jak výše napsal PCmaniac99, Němec se prostě bude za cyklistou courat, aby nepřejel plnou čáru nebo zebru, ale případně uhádal, že byl během předjíždění bočně od cyklisty v obci 1,5 metru a mimo obec 2 metry, jak káže § 5 článek (4) StVO platného od 1. 4. 2013. Co kdyby ho cyklista nebo někdo jiný naprášil? Výjimkou jsou křižovatky, kde cyklista může zprava předjet stojící vozidla, nebo vedle nich zastavit, tam ty metry neplatí.
Ale mám zkušenost, že cyklisté ukážou, že o mně vědí, a že můžu předjet, i když zákon to vidí jinak. Ty vzájemné ohledy jsou tam přece jen na jiné úrovni. U nás se mi ještě nestalo, že by aspoň naznačil.
Ve Švýcarsku je v tom trochu hokej, člověk musí vědět, ve kterém je kantonu, protože mají vlastní verze dopravních zákonů, v některých ten boční odstup ani předepsaný nemají. Ale mají na silnicích spoustu kilometrů vyznačený proužek pro cyklisty. To je pak jen jízda v souběžných pruzích a za předjíždění se nepovažuje. Totéž platí i v Rakousku, tam zatím minimální boční odstup zákonem stanovený není, píše se jen o "dostatečném odstupu".
V Itálii se teprve v posledních letech na státních (SS) i okresních (SP) silnicích množí zákaz vjezdu cyklistů, městem můžou, po obchvatech ne (a obchvaty se tam budují nepřetržitě). Nakonec často vede obchvat tunelem osvětleným jen na koncích, tam by to bylo skutečně nebezpečné.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od PotPalo »

To akú deb!litu zasa vymysleli?! Na väčšine ciest je to nevykonateľné. To skôr ohrozuje cyklistov na zdraví, teda duševnom. Ako cyklista idúci po kraji cesty som v strese, pokiaľ sa za mnou ťahá auto, pritom je tam dosť miesta na predbehnutie. A tým "dosť miesta" myslím, že ostane medzera 20 cm. Rýchlosť vozidla to zohľadňuje? Je rozdiel keď niekto preletí vedľa cyklistu rýchlosťou 80 km/h alebo sa preplíži 30 km/h. Ako totálna fraška mi pripadá, keď bude vozidlo obiehať cyklistu rýchlosťou 20 km/h a ešte bude 1,5 metra od neho.

Cyklocesty. Kto po nich išiel, ten vie. Na niektorých sa nedá ísť rýchlejšie ako krokom, a o výjazdoch kde treba dávať prednosť, a o obrubníkoch každých 10 metrov ani nepíšem. Ešte keď je každých 20 metrov dopravná značka "zosadni z bicykla", to je fakt radosť, to už je rýchlejšie ísť pešo. Preto chodia cyklisti po cestách, lebo sa chcú aj niekam dostať, nie si iba zničiť nervy a bicykel. Nasranému motoristovi doporučujem zobrať si bicykel, a rovnakú trasu ktorú chodí autom nech ide na bicykli. A pekne podľa pravidiel. Nech si to skúsi. Rýchlo zmení názor.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#21 Příspěvek od termit256 »

Ono to neni jen problem mest. Bavil jsem se pres vikend s kamosem co vozi klady z lesa. Pokud by to mel dodrzovat, nezbude mu nic jineho nez jet krokem mnoho kilometru po uzke silnici za funicim pumpickarem ktery si vyjel "do prirody". A to neni o pivku a podobnych nesmyslech, to je o jeho uziveni.
Doposud to fungovalo tak, ze pumpickar mel respekt z velkeho auta a sofer strach z toho ze ho rozmazne a tak se navzajem respektovali a pumpickari z kola radeji slezli a uhnuli mimo silnici. Ted si blbove na kolech budou myslet ze jim dal zakon kolem kola neprustrelny pancir a budou z toho jen problemy kdyz se je vynerveny ridic bude snazit predjet. Bude to podobne jako kdyz se chodci vrhaji na prechodu pod auta a tramvaje v domneni ze maji prednost a proto se jim nic nemuze stat.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#22 Příspěvek od Ruprecht »

Ten cyklista platí stejné daně jako ty v tom autě
Dovolil bych si mírně nesouhlasit, asi tak o 100 miliard. Ročně :wink:
Pro ty, co si to nedokáží představit, tak je to 270 milionů denně
Naposledy upravil(a) Ruprecht dne 14 čer 2021, 14:39, celkem upraveno 4 x.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od ZdenekHQ »

jezevec píše:
PCmaniac99 píše:...Věděli jste že když chcete předjet cyklistu tak nesmíte přejet plnou čáru/zebru?...
Není to pravda, je zde výjimka.
Ani netušíš, jaká ohledně tohoto byla mela v PS. Cyklista není překážka, tudíž do výjimky nespadá.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od PotPalo »

Mám riešenie! Každý cyklista bude ťahať za sebou veľký balvan. To už prekážka je a teda sa môže bezpečne obísť. :pako:
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#25 Příspěvek od Kremik »

Zase se vrtá do něčeho, do čeho se vrtat nemusí, jen aby někdo vykázal nějakou činnost.
1,5m je samozřejmě hovadina, jako řidič to nemám jak měřit, stejně tak orgán mi to bude těžko dokazovat.
A cyklostezky? Pche! Ty jsou jen tak na víkendovou projížďku s malými dětmi. K ničemu jinému se nehodí. Jako cyklista, pokud chci normálně jet někam na kole, používám samozřejmě silnici. Ne každý cyklista jezdí do 10km/h a víc se na stezkách opravdu nedá.
Otevřeně píšu, že na cyklostezky se určitě nehrnu. Pokud na mě někdo troubí, říkám si "Á, Ekky se vydal na výlet do mého kraje." :D
Cyklista na silnici rozhodně patří!


Když už se ale řeší doprava, mělo by se vrtnout do přednosti chodce na přechodu. Pokud jsem jediné nebo poslední auto a za mnou už nikdo nejede, dáním přednosti chodci zdržuju jak jeho, tak i sebe a navíc zbytečně znečišťuju životní prostředí.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#26 Příspěvek od Atlan »

Ako cyklista musis mat hodne dobru poistku teda. A normalny clovek sa s bicyklom na cestu netrepe ani omylom, lebo to je na darvinovu cenu. Ale ak mas chut spachat takto sebevrazdu len do toho.
Ked vidim ako sa jazdi na autach....

A tak panom na bicykli sa nepaci ze musia obcas zosadnut... Ale autickarom sa predbehanie samovrahov na bicykli pacit musi....


Chces sa bicyklovat chod na cyklo chodnik, niekde k Tatram tam budes mat aj lepsi vzduch ako tis smrady z aut.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#27 Příspěvek od Michal22 »

Asi nezbyde, než naspat Grétě...
On takový cyklista, který se táhne v místě, kde se jej nedá předjet, nepřímo způsobí nárust exhalací z aut, které jedou za ním.
Stačí, že každý bude muset zpomalit (protože tam nebude ten požadovaný 1 a 1/2 metr), potom v příhodném místě začne akcelerovat, aby jej předjel a máme na světě nový fenomén znečištění.
Občas to je až absurdní, například když se jednou v dešti táhnul bláznivý cyklista z Brna - Slatiny na Šlapanice, já poskakoval v koloně za ním.
V této koloně hodně nehospodárně vrčelo tak 25 motorů, ale navíc dokázal zablokovat i dva trolejbusy, kde v jednom bylo odhaděm kolem 40 lidí (ten druhý byl skoro prázdný).
Takže zhovadilost jednoho člověka na kole zdržela odhadem kolem 100 lidí, způsobila zvýšení exhalací ze spousty motorů (které si potom rozdýchaní pseudosportovec natáhnul do plic), a taky nasrání nemalého počtu řidičů.
A přitom by stačilo (když už není schopný využít alternativní cyklotrasu kolem trati) s tím kolem prostě zastavit a počkat, až všechno kolem projede.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#28 Příspěvek od Kremik »

Ještě bych teda poukázal na jednu věc. Cyklista jde v naprosté většině případů předjet na pár metrech. Samozřejmě jsou vyjímky, ale ty jsou jaksi všude. Ovšem za pomalu jedoucím autem se člověk kolikkrát vleče i několik km, než ho jde předjet.
Takže to spílání na cyklisty bude spíše o pýše, pocitu nadřazenosti, vnitřním neklidu či dokonce agresivitě, než že by to byl opravdu problém. V autě toho najezdím rozhodně víc než na kole a přitom mi cyklisti nevadí, a to ani dva vedle sebe.
Jo, nedávno jsem potkal jednoho v protisměru, v zatáčce, nebylo hned zřejmé že jede po mé straně. Uhýbám tedy ke krajnici, abych ho vzápětí objel zleva. Ale bylo to dítě, no, taky jsme byli děti. I řidiči v autech kolikkrát dělají kraviny. Kvůli tomu se přece nebudu rozčilovat. Jako cyklista jsem zase jednou málem nastoupil do auta na místo spolujezdce, když se maminka nerozhlédla a vyjela od školky. A co, tak jsem se ujistil že mi fungují brzdy a jede se dál, no ne? :)

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#29 Příspěvek od samec »

Nemám absolútne žiaden problém s normálnymi ľuďmi, čo bicykel používajú na prepravu z miesta A do miesta B, do práce, do obchodu, na pivo... A je jedno, či idú po ceste, alebo po chodníku, po lese, po lúke... Na to je predsa bicykel, že môže ísť takmer všade. Stačí byť ohľaduplný voči chodcom na chodníku a mať rešpekt pred autami na ceste.
Problémom sú len :ignore: v duhových obťahovačkách. Myslia si, že sú na Tour de france a jazdia jak :ignore: .

Cesta nie je ihrisko, ani športovisko. Kto nevie jazdiť bez cyklochodníka, nech si kúpi stacionárny.

Mimochodom, koľko CO₂ vypustí cyklista, kým dôjde z miesta A do miesta B?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#30 Příspěvek od termit256 »

Kremik píše:...Ne každý cyklista jezdí do 10km/h a víc se na stezkách opravdu nedá...
No jasne, tak se plantas po silnici a brzdis pro zmenu provoz aut ty. Kdyz potkam cyklobuznu na silnici vedle ktere vede cykostezka, dostane sprsku. Bez vyjimky a nemilosrdne :-)

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“