Antenni predzesilovac
Moderátor: Moderátoři
Antenni predzesilovac
Zdravim , na aute mam antenu s predzesilovacem napajenou po svodu . Je tam i DAB antena vedou od anteny 2 kable . Dab hraje dobre ale Fm nektere stanice skrci . Asi v metrove delce od anteny je konektor na kablu a tam bych chtel pridat predzesilovac . A ted otazka jak to udelat aby byl napajen i predzesilovac v antene ? Existuje takovy pruchozi predzesilovac nebo jak to nejlepe vyresit ?
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Řekl bych, že tím nic nevyřešíš.
Logiku by to mělo, kdybys tam měl 15m svod a totálně tupý rádio. Jinak jen zesílíš šum.
Logiku by to mělo, kdybys tam měl 15m svod a totálně tupý rádio. Jinak jen zesílíš šum.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Asi tak.
Ale jak píše výše ZdenekHQ: pokud bude mít průchozí zesilovač lepší šumové vlastnosti, než vestavěný předzesilovač v patě antény, nebude to nic platné. A pokud bude mít horší vlastnosti, zase se nijak neuplatní (nahrazuje vlastně jen ztráty svodem) - a aby se uplatnil, musel by ten svod být dlouhý, což ovšem není![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nepíšeš ovšem jaký konektor tam je. Pokud bys to přesto chtěl zkusit, existuje řada továrních průchozích FM zesilovačů - většina z nich je ovšem s konektory "F". Taky většina z nich propouští napáj. napětí k anténě - pokud ne, lze to lehce upravit (dovnitř se se vpájí tlumivka - pokud je tedy lehce otevíratelný).jirys píše:... Asi v metrove delce od anteny je konektor na kablu a tam bych chtel pridat predzesilovac . A ted otazka jak to udelat aby byl napajen i predzesilovac v antene ? Existuje takovy pruchozi predzesilovac nebo jak to nejlepe vyresit ?
Ale jak píše výše ZdenekHQ: pokud bude mít průchozí zesilovač lepší šumové vlastnosti, než vestavěný předzesilovač v patě antény, nebude to nic platné. A pokud bude mít horší vlastnosti, zase se nijak neuplatní (nahrazuje vlastně jen ztráty svodem) - a aby se uplatnil, musel by ten svod být dlouhý, což ovšem není
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali
Mě totiž přijde, že ČTÚ pěkně kašle na nějakej rozhlas. Velmi často se potýkám s interferencí rozhlasových kmitočtů. Nacpou(kmitočtově) regionální rádia hned vedle celoplošných vysílačů a malér je na světě. Poslední dobou je to strašný hlavně kolem D1. To je lepší to rádio v autě vypnout.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Někdy pomůže delší prut antény, někdy kratší, to záleží na tom, jestli signál stanic, které přijímáš, má v místě slabý signál, pak by pomohla anténa delší, ale pak hrozí riziko, že rušení tím, co nemáš naladěné na rádiu, ale anténa to bere, způsobí křížovou modulaci už v tom předzesilovači v patě antény.
Přídavný anténní zesilovač to rušení jen zhorší.
To obecně platí i pro případ, že v patě antény žádný předzesilovač není. Ty časy, kdy si konstruktéři vyhráli s FM vstupním dílem v autorádiu, jsou dávno pryč. Každý se musel pečlivě sladit na maximální citlivost a selektivitu, to robot neudělá, nějaký čas to sežere a lidi se musí zaplatit. Čili i odolnost dnešních autorádií vůči křížové modulaci není nijak oslnivá, zato se dají vyrobit levně. I ta drahá.
Přídavný anténní zesilovač to rušení jen zhorší.
To obecně platí i pro případ, že v patě antény žádný předzesilovač není. Ty časy, kdy si konstruktéři vyhráli s FM vstupním dílem v autorádiu, jsou dávno pryč. Každý se musel pečlivě sladit na maximální citlivost a selektivitu, to robot neudělá, nějaký čas to sežere a lidi se musí zaplatit. Čili i odolnost dnešních autorádií vůči křížové modulaci není nijak oslnivá, zato se dají vyrobit levně. I ta drahá.