zadní kotouèová brzda - mechanismus ruèní brzdy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#46 Příspěvek od witt »

Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Já zase nechápu, proč to někkterá auta (Francouzi) mají obráceně. To je kvůli úspoře za patent?

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#47 Příspěvek od p32 »

Jen doplním, že stejný systém byl použit i u W353. Nezdá se to, ale je to docela vymakané. Kdysi jsem musel opravit ruční brzdu tak, že jsem ten bowden s lankem otočil kolem osy o 180° a s prošoupaným místem v ohybu byl pokoj a prošlo to STK bez problémů.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#48 Příspěvek od sr71 »

witt píše:Takže by jsi pak na opravu potøeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Jenže lanko ruèní brzdy tahá za "páku ruèní brzdy" na tømenu na každé stranì jakoby v opaèném smyslu otáèení vùèi pístku, než na stranì druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potøeboval vidìt rozdìlané abych to pochopil.
Přílohy
tømen.jpg

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#49 Příspěvek od sr71 »

Zatím jsem nepotøeboval ty pístky na svém autì zatlaèovat, ale pøi kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootoèit a pøišlo mi že to jde velmi tìžko, je to v poøádku že to jde tak ztuha? proè? Tøení v tìsnìní pístku + odpor kapaliny?
Všude se vìtšinou píše že by se mìlo pøi zatlaèování na pístek zároveò s pootáèením tlaèit. Proè nestaèí jen otáèet? Když je ten píst na šroubovici tak by se mìl pøece, podle mì, zatlaèit pøi otáèení sám. Je nutné pøi zatlaèování odpojovat lanko ruèní przdy anebo to tam mùže zùstat?
Ty stahováky co se na to prodávají - aby fungovaly správnì tak by mìl mít závit na stahováku stejné stoupání jako závit na šroubovici pístku, to je stoupání závitu u všech aut stejné?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#50 Příspěvek od Nakadah »

https://www.audi-sport.net/xf/threads/i ... a4.182572/ - kuličková třecí spojka, excentrická. Drážky pro kuličky mají proměnlivou hloubku. Ovládací páčka se točí v ose pístku. To pochopíš.

https://www.audiworld.com/forums/audi-1 ... e-2770104/ - starší typ, taky třecí spojka ale celé se to ovládá excentrem na tyčce, ta není v ose pístku ale je na něj kolmá.

Abys tam ten pístek dostal, hlavně u toho nového typu ho prostě musíš tlačit a šroubovat dovnitř po tom závitu.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#51 Příspěvek od witt »

sr71 píše:
witt píše:Takže by jsi pak na opravu potřeboval dva stahováky..... Šrouby, kterými se dotahují také nejsou "symetrické".
Jenže lanko ruční brzdy tahá za "páku ruční brzdy" na třmenu na každé straně jakoby v opačném smyslu otáčení vůči pístku, než na straně druhé. Proto moc nechápu ten mechanismus samostavu když je na obou stranách pístek našroubován na stejném závitu. Asi bych to teda potřeboval vidět rozdělané abych to pochopil.
zrovna minulý týdem jsem si tím hrál na Octavii. Pokud taháš za ruční brzdu, tak se ten pístek netočí. Jen leze ven - pokud mačkáš táhlo do cca 1/2 chodu, tak se píst vrátí zpět. Pokud přetáhneš dál, tak povyleze natrvalo. Jak přesně je to udělané uvnitř, netuším.
Naposledy upravil(a) witt dne 13 zář 2021, 14:42, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#52 Příspěvek od witt »

sr71 píše:Zatím jsem nepotřeboval ty pístky na svém autě zatlačovat, ale při kontrole brzd jsem s pístkem zkoušel pootočit a přišlo mi že to jde velmi těžko, je to v pořádku že to jde tak ztuha?
Jak jsem psal výše, nedávno jsem měnil zadní brzdiče. Na první pohled ty staré fungovaly úplně stejně jako ty nové, pístek se vracel, ovšem kola i po odpojení ručky stále lehce přibržďovala. A jediný hmatatelný rozdíl, jaký jsem mezi brzdiči zaznamenal, byla snadnost zašroubování válečku stahovákem. Ne že by ty staré šly nějak extra ztuha, ale ty nové se daly točit téměř jedním prstem.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“