Regulace dobíjecího proudu baterie
Moderátor: Moderátoři
Ano, statorove vinuti bylo stejné jak pro 45W, tak i pro 75W. V jistém článku jsem ovšem četl o následcích přetěžování dynama, načež se poškodí uhlík, či vypálí vinuti z komutatoru. Původně jsem si také myslel, že dynamo dá pouze tolik, co mu dovolí stator, ovšem čím více jsem si přečetl, tím více jsem znejistěl.
Proudova regulace dynama je tedy u správně navrženém proudovém odběru zbytečná. Opravdu?
Jinak, vrátím se ještě k té AGM baterii. Používám zalitou baterii do alarmu, u které výrobce vyloženě píše maximální nabíjecí proud 4,2A a maximální nabíjecí napětí 7,5V. Jinak může dojít k poškození akumulátoru. Proto ten můj dotaz na omezení proudu.
Proudova regulace dynama je tedy u správně navrženém proudovém odběru zbytečná. Opravdu?
Jinak, vrátím se ještě k té AGM baterii. Používám zalitou baterii do alarmu, u které výrobce vyloženě píše maximální nabíjecí proud 4,2A a maximální nabíjecí napětí 7,5V. Jinak může dojít k poškození akumulátoru. Proto ten můj dotaz na omezení proudu.
AGM VRLA Greencell Battery
https://batteryempire.cz/agm-baterie-6v ... ional-info
Cyklické zatížení:
7.2-7.5 V (-15 mV/C)
Maximální nabíjecí proud:
4.2 A
P.S. Já ji kupoval za 280kč.
https://batteryempire.cz/agm-baterie-6v ... ional-info
Cyklické zatížení:
7.2-7.5 V (-15 mV/C)
Maximální nabíjecí proud:
4.2 A
P.S. Já ji kupoval za 280kč.
Nojo, no, to není baterie určená pro motorku, ale nemyslím si, že by do ní šel větší nabíjecí proud nějak škodlivě dlouho. Dynamo je zregulované maximálně na 7,4 V, a Jawa to stejně dobíjet nestíhá, protože to dynamo na to nemá. V normálních otáčkách na tu baterku mnoho proudu nepřebývá.
A světlo pro denní svícení LED (aby to stačilo dobíjet) ti u ní na STK asi neprojde.
A světlo pro denní svícení LED (aby to stačilo dobíjet) ti u ní na STK asi neprojde.
O LED žárovce jsem přemýšlel. Krom problému na STK jsem navíc ani nenašel vhodnou LEDku s plus polem na kostře.
Regulátor mám doma tento:
https://eshop.aev.cz/aev-0430
a právě přemýšlím, zda-li si mohu dovolit jeho zástavbu. Regulační relé na jedné z mých Jaw je již v podstatě po smrti, čili to musím řešit.
Regulátor mám doma tento:
https://eshop.aev.cz/aev-0430
a právě přemýšlím, zda-li si mohu dovolit jeho zástavbu. Regulační relé na jedné z mých Jaw je již v podstatě po smrti, čili to musím řešit.
Ale denní světla přece musejí existovat i v homologaci pro motorky. Když s nima můžou jezdit "harlejáři" a na STK jim to prochází i u mašin pamatujících málem Ádu Čalouníka, tak proč by takový světlo nemělo jít sehnat a legálně namontovat i na kejvu? A plus na kostře je řešitelnej nosníkem z laminátu/karbonu, kterej prostě učuní oddělení kostřicí konzoly toho jednoho světla od zbytku kostry motorky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dynamo nesmíš přetížit , jinak je hned posmrti . Třiapůla měla o 10W větší výkon . Na první pohled je nerozeznáš . V knize opravujeme motocykly jawa je přesně popsána regulace a seřízení regulátoru . Ano na volnoběh nedobíjí . Proti většímu proudu to není chráněné , ale při dobrém aku není toto třeba . V amáru vyšel reg pro jawy z diskrétních součástek . Ten využije všechnu dobíjecí schopnost dynama . Dále je zapojen přes diodu , takže nedochází ke zpětnému proudu , který ti tu baterku na volnoběh vybíjí . Konečné napětí si můžeš jednoduše nastavit trimrem . Ty mechanické jsem na kšeft kdysi opravoval .