TPMS

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

TPMS

#1 Příspěvek od dvorak »

Zřejmě mi po pěti a půl roce odchází baterie v čidlech TPMS, nové ventilky stojí kolem tisícovky za kus. Dá se to někde sehnat levněji ? Nebude problém s kompabilitou, pokud to nebude originál.? je to pro Hyundai i30.
Díky.

Uživatelský avatar
josef_novak
Příspěvky: 685
Registrován: 06 kvě 2017, 02:00

#2 Příspěvek od josef_novak »

U jiné značky jsem si koupil jedno náhradní čidlo a vyměnil za čidlo s vybitou baterií. To s vybitou baterií jsem kuchnul a CR2450 vyměnil za novou. Nyní mám připravené další náhradní čidlo a tak to budu dělat dál.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Problem je, ze musis dat gumu dole. Na to musi ist vacsina ludi do pneuservisu. A tie baterie odidu asi takmer sucasne.

Kompatibilita: Je viac roznych systemov. Takze musis kupovat to, co ma uvedenu kompatibilitu s Hyundai.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#4 Příspěvek od dvorak »

Uvažuji to prostě nějak resetovat resp. vynulovat, aby čidlo nic nehlásilo,
nějaká cesta přes diagnostiku asi bude.

Uživatelský avatar
josef_novak
Příspěvky: 685
Registrován: 06 kvě 2017, 02:00

#5 Příspěvek od josef_novak »

Pouze jsem gumu sfoukl, dvěma ručními svěrkami jsem ji u ventilku zmáčkl a TPMS čidlo vyměnil. Potom jsem gumu nafoukl kompresorem a kolo namontoval na auto, do půlhodiny to bylo hotové.
První čidlo (mám jich 8x na letních a zimních kolech) odešlo na letních na jaře, kde tři zbývající fungují. Koncem měsíce budu kola přehazovat, tak uvidím, jak na tom budou ty zimní.

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#6 Příspěvek od dvorak »

U nových aut již tato čidla nejsou, tlak v pneu je snímán na jiném principu -nějak z otáček kol.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

To je iba v najlacnejsich autach, pretoze ma na to vyrobca nulove naklady.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

dvorak píše:U nových aut již tato čidla nejsou, tlak v pneu je snímán na jiném principu -nějak z otáček kol.
Normálně nepřímou metodou ozubeným kroužkem v ložisku kola, snímání otáček je nutný pro funkci ABS - pokud se jedno kolo začne výrazně odlišovat od ostatních, protože vinou úniku náplně se mu zmenšil obvod (doslova splaskla guma), vyběhne na palubku hláška o poklesu tlaku. TMPS měří tlak přímo, tlakovým čidlem s bezdrátovým přenosem z ventilku do systému kcháru. Ta nepřímá metoda si během prvních metrů rozjezdu po každým startu nakalibruje frekvence z jednotlivejch kol a pak hlídá změnu otáček nesouvisející s natočením volantu (aby to neřvalo v každý zákrutě, kdy vnější kolo vinou delší dráhy nabere vyšší točky)...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#9 Příspěvek od tomasjedno »

rnbw píše:To je iba v najlacnejsich autach, pretoze ma na to vyrobca nulove naklady.
To je fakt, třeba můj sporťák Audi je typická lidovka :D

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od rnbw »

Dali to tam z Fabie, rovnako ako prepinac svetiel :D

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#11 Příspěvek od rezis »

Jo VW původně ty vypínače světel dělal pro tanky, ale udělali toho hodně na sklad a byla škoda to vyhodit. :lol:
Edit: jinak ano je to levná ojebávka od VW group a možná pár jiných výrobců aby splnili nařízení EU.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#12 Příspěvek od PCmaniac99 »

TPMS jak se píše výše je přímé a nepřímé. Ten hyundai má přímé měření pomocí senzoru v kole a jiná cesta než výměna čidla nebude. Protože systém TPMS je ze zákona povinný tak výrobci vozidel neumožňují jeho dodatečnou odinstalaci. Leda vyndat přístrojovku a odpájet led diodu.

TPMS senzor můžeš použít i univerzální ale musí se naprogramovat. K tomu slouží zpravidla bezdrátový programátor který danému čidlu řekne jakým způsobem má komunikovat a zapíše do něj ID kod. Následně je většinou potřeba znovu nahrát ID kody do ŘJ což ten samý programovací nástroj taky umí. Pozor pokud by sis koupil senzor z druhé ruky tak musí být ze stejného vozidla a stejné generace, mezigeneračně je časté že je jiný typ komunikace a čidlo nebude na tvém voze fungovat. U nás umíme naprogramovat čidla značky Huf, alcar, cub, pokud příjde zákazník s tím, že si koupil nějaké čidlo, a je to značka ke které nemáme programátor tak má smůlu musí sehnat někoho kdo mu čidlo naprogramuje. Ze stránek alcar lze tuším objednat čidlo již naprogramované. Popřípadě čidlo originál ale to je u Hyundai dost peněz. Ty univerzály se pohybujou okolo 1000,-/kus pro zákazníka.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#13 Příspěvek od fredis »

To přímé měření je hrozně výhodné :roll: . Jo, ale jen pro servisy... :lol: Jinak je to vopruz.
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
josef_novak
Příspěvky: 685
Registrován: 06 kvě 2017, 02:00

#14 Příspěvek od josef_novak »

Kdes na to přišel?

Pokud je auto vybaveno přímým měřením a na displeji vidím tlaky v jednotlivých kolech, tak o nich mám přehled, hned jak si sednu za volant a nemusím běhat s tlakoměrem kolem auta. Navíc se podle toho dá i foukat, takže přifouknu kolik potřebuji. Většina benzínek nemá funkční tlakoměr, což znamená na střídačku měřit a odfukovat.

Nevím, jak Hyundai dnes, ale starší ročníky měly také přímé měření, jenže tlaky nebyly nikde zobrazeny.

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#15 Příspěvek od fredis »

No to je pravda. Od těch kol je při tom dofukování na ten displej úžasně dobře vidět... :lol: :lol: :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“