Čím budeme topit ?
Moderátor: Moderátoři
Přesedni si. Samozřejmě ne 8% z celkové přenosové soustavy Německa, co tam kdy byla postavena, ale z té hodnoty, skrz kterou se bili v prsa že ji do roku 2035 udatně posílí, aby mohli ty větrníky připojovat bez stažených prdelí. Za ty biliony eur, o které bude"nečekaně" elektřina dražší, a nejen v Německu.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
nařídit , že každý dům musí mít elektropřípojku pro auto nelze. Takové nařízení je právně neplatné. Odporuje Ústavě ČR. A nejen té ĆR, ale i jiných EU zemí. Jde o to, že dle Ústavy ČR (což je velký soubor jednotlivých zákonů), každý občan má právo vlastnit majetek. Z toho ovšem vyplývá, že každý má také právo nevlastnit majetek. Tedy nelze nikomu žádným zákonem, vyhláškou, nařízením přikázat, aby něco vlastnil. Například, aby vlastnil auto, garáž, fotovoltaickou elektrárnu, televizi, internetovou přípojku... a tak podobně. Tedy nelze přikázat ani vlastnictví elektropřípojky pro elektromobil.
Četl jsem včera nápad Uršuly z Bruselu, že se místo plynem bude topit vodíkem. Zajímá mne, jak se to technicky provede, jak to chtějí realizovat. Jestli ten vodík budou distribuovat v trubkách jako zemní plyn, anebo ho rozvážet v bombách anebo každý dům bude mít vlastní vodíkárnu... třeba pražské činžáky v centru. Aby Praha neskončila jak libanonský Bejrut. Vodík je velmi výbušný. Nesmírně moc. Další věc je, že případný kotel na spalování vodíku (ty již pokusně existují) je technicky velmi komplikovaný a nesmírně drahý. Viděl jsem to nedavno na univerzitě v Brandenburgu. Pracují na tom už asi 20 let a EU jim dává dotace. Letos dostali 700 mio Eur. Alke mají výsledky, to je fakt. Kotel na vodík není žádné spotřebka jak kotel na zemní plyn. Je to vysoce sofistikované zařízení. To právě kvůli tomu, jak je vodík výbušný. Neumím si představit, že to bude mít někdo doma v bytě.
A výroba vodíku ... vodík se vyrábí elektrolýzou z destilované vody. Voda musí být velmi čistá, bez příměsí. Spotřeba proudu na rozklad vody na vodík a kyslík je velmi vysoká. Také spotřeba vody bude velmi vysoká. Němci se oprávněně obávají, že kdyby se mělo začít topit a jezdit na vodík, rapidně vzroste cena vody a bohužel zrovna na potvoru v okolí Berlína a Brandenburgu jsou už dnes problémy s vodou. Mimochodem, kvůli tomu tam vázne spuštění gigantické autofabriky Tesla u Brandenburgu. Musk tam byl na jaře a byl za pitomce, když řekl, že u Brandenburgu stále prší a vody je tam dost.
Ale k věci, elektrolýza vody je velmi nebezpečná činnost, může snadno dojít k výbuchu. Získaný vodík se pak musí kompresorem zkapalnit. To jsou další energetické náklady a musí se stále udržovat ve zkapalněném stavu a stále vše hlíddat, aby nedošlo k výbuchu.
To už je levnější topit elektřinou, než spotřebovávat elektřinu na rozklad vody, na zkapanění vodíku a udržování vodíku ve zkapalněném stavu a pak ten vodík v extrémně drahém kotli spalovat.
Čekám, kdy Uršula v Bruselu vymyslí, že každý bude mít doma maličkou atomovou elektrárničku, ideálně s fúzním reaktorem.
Četl jsem včera nápad Uršuly z Bruselu, že se místo plynem bude topit vodíkem. Zajímá mne, jak se to technicky provede, jak to chtějí realizovat. Jestli ten vodík budou distribuovat v trubkách jako zemní plyn, anebo ho rozvážet v bombách anebo každý dům bude mít vlastní vodíkárnu... třeba pražské činžáky v centru. Aby Praha neskončila jak libanonský Bejrut. Vodík je velmi výbušný. Nesmírně moc. Další věc je, že případný kotel na spalování vodíku (ty již pokusně existují) je technicky velmi komplikovaný a nesmírně drahý. Viděl jsem to nedavno na univerzitě v Brandenburgu. Pracují na tom už asi 20 let a EU jim dává dotace. Letos dostali 700 mio Eur. Alke mají výsledky, to je fakt. Kotel na vodík není žádné spotřebka jak kotel na zemní plyn. Je to vysoce sofistikované zařízení. To právě kvůli tomu, jak je vodík výbušný. Neumím si představit, že to bude mít někdo doma v bytě.
A výroba vodíku ... vodík se vyrábí elektrolýzou z destilované vody. Voda musí být velmi čistá, bez příměsí. Spotřeba proudu na rozklad vody na vodík a kyslík je velmi vysoká. Také spotřeba vody bude velmi vysoká. Němci se oprávněně obávají, že kdyby se mělo začít topit a jezdit na vodík, rapidně vzroste cena vody a bohužel zrovna na potvoru v okolí Berlína a Brandenburgu jsou už dnes problémy s vodou. Mimochodem, kvůli tomu tam vázne spuštění gigantické autofabriky Tesla u Brandenburgu. Musk tam byl na jaře a byl za pitomce, když řekl, že u Brandenburgu stále prší a vody je tam dost.
Ale k věci, elektrolýza vody je velmi nebezpečná činnost, může snadno dojít k výbuchu. Získaný vodík se pak musí kompresorem zkapalnit. To jsou další energetické náklady a musí se stále udržovat ve zkapalněném stavu a stále vše hlíddat, aby nedošlo k výbuchu.
To už je levnější topit elektřinou, než spotřebovávat elektřinu na rozklad vody, na zkapanění vodíku a udržování vodíku ve zkapalněném stavu a pak ten vodík v extrémně drahém kotli spalovat.
Čekám, kdy Uršula v Bruselu vymyslí, že každý bude mít doma maličkou atomovou elektrárničku, ideálně s fúzním reaktorem.
...pozarni hlasic, hasici pristroj apod.petula píše:nařídit , že každý dům musí mít elektropřípojku pro auto nelze. Takové nařízení je právně neplatné. Odporuje Ústavě ČR. A nejen té ĆR, ale i jiných EU zemí. Jde o to, že dle Ústavy ČR (což je velký soubor jednotlivých zákonů), každý občan má právo vlastnit majetek. Z toho ovšem vyplývá, že každý má také právo nevlastnit majetek. Tedy nelze nikomu žádným zákonem, vyhláškou, nařízením přikázat, aby něco vlastnil. Například, aby vlastnil auto, garáž...
Takze stavebni zakon je protiustavni?
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
A ještě taková poznámka o uhlí a Německu (na vysvětlenou, u mne doma není signál žádné české TV, ani českého rozhlasu, ale za to mám dobrý příjem německých TV a též francouzských a anglickojazyčných. Takže sleduju Němce, ty jejich nápady a mám v Německu dost známých..)
Tedy k věci: Němci chtějí odstavit uhelné elektrárny a být na uhlí nezávislí. To asi udělají, díky Annaleně Baerbock, to byla svého času mistrně světa ve skákání na trampolíně, pak se dala na dráhu političky a dotáhla to zatím na ministryni zahraničí Německa. Háček je v tom, že Annalena a též Scholz a Lindner jsou báječní politici, ale mizerní odborníci. Když odstaví uhelné elektrárny, budou muset uhlí spalovat někde jinde, než v elektrárnách. protože ze spalování uhlí vzniká spousta užitečných vedlejších výrobků. Například obyčejná sádra a spousty dalších materiálů pro průmysl a to nejen stavební. Německo dnes dováží uhlí z Donbasu. Ne přímo, ale přes Polsko.
Může se zdát, že tedy budou Němci dovážet všechny ty chybějící materiály, které nevyrobí doma, když nebudou spalovat uhlí. Ale má to háček, budou více závislí. A letos zjistili, že jejich průmysl má vážné problémy, protože není hořčík. Hořčík se kdysi vyráběl v Německu i jinde v Evropě. Zdrojem je kámen dolomit. Jenže výroba hořčíku je energeticky velmi náročná, ekologicky problémová. Tak Němci a další EU země výrobu hořčíku zastavili. Poslední byla hořčíkárna v Norsku, tuším zavřená v roce 2000. Výroba hořčíku se delegovala do Číny. No jistě, kam jinam, že. Jenže Čína má dnes energetické problémy. Mnoho čínských firem stojí, protože elektřina je jen někdy, občas. Tím pádem není hořčík. Tím pádem Německo nemá hořčík do hliníkových slitin, plechy pro auta a spoustu dalšího. Němci se probrali a začali řešit, že otevřou opět doma vlastní hořčíkárnu.
Tak s tím uhlím to nakonec může dopadnout nějak podobně.
Tedy k věci: Němci chtějí odstavit uhelné elektrárny a být na uhlí nezávislí. To asi udělají, díky Annaleně Baerbock, to byla svého času mistrně světa ve skákání na trampolíně, pak se dala na dráhu političky a dotáhla to zatím na ministryni zahraničí Německa. Háček je v tom, že Annalena a též Scholz a Lindner jsou báječní politici, ale mizerní odborníci. Když odstaví uhelné elektrárny, budou muset uhlí spalovat někde jinde, než v elektrárnách. protože ze spalování uhlí vzniká spousta užitečných vedlejších výrobků. Například obyčejná sádra a spousty dalších materiálů pro průmysl a to nejen stavební. Německo dnes dováží uhlí z Donbasu. Ne přímo, ale přes Polsko.
Může se zdát, že tedy budou Němci dovážet všechny ty chybějící materiály, které nevyrobí doma, když nebudou spalovat uhlí. Ale má to háček, budou více závislí. A letos zjistili, že jejich průmysl má vážné problémy, protože není hořčík. Hořčík se kdysi vyráběl v Německu i jinde v Evropě. Zdrojem je kámen dolomit. Jenže výroba hořčíku je energeticky velmi náročná, ekologicky problémová. Tak Němci a další EU země výrobu hořčíku zastavili. Poslední byla hořčíkárna v Norsku, tuším zavřená v roce 2000. Výroba hořčíku se delegovala do Číny. No jistě, kam jinam, že. Jenže Čína má dnes energetické problémy. Mnoho čínských firem stojí, protože elektřina je jen někdy, občas. Tím pádem není hořčík. Tím pádem Německo nemá hořčík do hliníkových slitin, plechy pro auta a spoustu dalšího. Němci se probrali a začali řešit, že otevřou opět doma vlastní hořčíkárnu.
Tak s tím uhlím to nakonec může dopadnout nějak podobně.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Nikoliv celý stavební zákon, ale ta ustanovení, která přikazují vlastnictví jsou protiústavní. Je mi líto, je to tak. Nelze nařídit vlastnictví. Tečka. Přes Ústavu ČR vlak nejede. Třeba pražské stavební předpisy nařizují, že každá bytová jednotka musí vlastnit dvě parkovací stání pro osobní vozidlo. Jenže to opět naráží na Ústavu ČR. Parkovací stání je část pozemku nebo garáž. Je to nemovitost. Nelze nařídit vlastnictví parkoviště ani garáže. Lze nařízovat pouze budovám ve státním vlastnictví, nikoliv soukromým subjektům.termit256 píše:...pozarni hlasic, hasici pristroj apod.petula píše:nařídit , že každý dům musí mít elektropřípojku pro auto nelze. Takové nařízení je právně neplatné. Odporuje Ústavě ČR. A nejen té ĆR, ale i jiných EU zemí. Jde o to, že dle Ústavy ČR (což je velký soubor jednotlivých zákonů), každý občan má právo vlastnit majetek. Z toho ovšem vyplývá, že každý má také právo nevlastnit majetek. Tedy nelze nikomu žádným zákonem, vyhláškou, nařízením přikázat, aby něco vlastnil. Například, aby vlastnil auto, garáž...
Takze stavebni zakon je protiustavni?
Na druhou stranu málokdo se bude bránit tomu, že nedá pár stovek za hasicí přístroj, že.
Tak piš srozumitelně. ZCrifodo píše:Přesedni si. Samozřejmě ne 8% z celkové přenosové soustavy Německa, co tam kdy byla postavena, ale z té hodnoty, skrz kterou se bili v prsa že ji do roku 2035 udatně posílí, aby mohli ty větrníky připojovat bez stažených prdelí. Za ty biliony eur, o které bude"nečekaně" elektřina dražší, a nejen v Německu.
"Ví někdo, kolik procent přenosových sítí mají Němci aktuálně postaveno k těm svým obnovitelným větrníkům? O letošku se říkalo, že 8 %"
rozhodně nevyplývá, že míníš plánované nové vedení. Větrníky už zjevně připojené jsou.
Není to pravda, to je jen tvůj účelový výklad. Prostě je to povinná součást domu, jinak ti nebude zkolaudován. Takže postavit to nemusíš, ale nebudeš bydlet, nikdo ti nezavede sítě atd...petula píše:Nikoliv celý stavební zákon, ale ta ustanovení, která přikazují vlastnictví jsou protiústavní. Je mi líto, je to tak. Nelze nařídit vlastnictví.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
já jsem zkolaudoval. místní ouřada ze stavebního se mnou raději do soudního sporu nešel. By prohrál... Nejsem advokát, ale od roku 2000 do roku 2010 jsem se bavil tím, že jsem zastupoval lidi před civilním soudem ve funkci obecního zmocněnce. To lze u civilních věcí, nikoliv u trestních. Dělal jsem to ne pro prachy, ale z principu. Bavilo mne to. Na rozdíl od advokátů, kteří mají mraky kauz a nemají čas se na stání připravit, já se vždy připravil a vždy jsem advokáta proti strany a často i soudce "rozhodil". Soudci též mají mraky kauz a sotva mají čas soi prolisytovat spis. Obvykle to dělají v přestávkách mezi jednáními. Tak já se připoravoval důkladně a za 10 let jsem neprohrál jediný spor a to ani žaloby na stát. Při žalobách na stát jste v nervýhodě, protože žalkujete Ministerstvo spravedlnosti, které řídí justici. Paradoxně v Praze 2, kde je sídlo MS ČR. A tak soud i žalované jsou totéž.Hubert_79 píše:Hele, nejsem si úplně jist tím "nejde nařídit". Řekl bych, že dnes už nezkolauduješ dům bez stání pro auto. Ať ho máš, či nikoli.
Ale mohu se mýlit.
A pokud jde o stavební úřady, nemyslete si, že co vám poví ouřada ze stavbního je svaté. Ani omylem ne.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Skutečně se mýlíte. To co píšete je výklad ouřady ze stavebního.xsc píše:Není to pravda, to je jen tvůj účelový výklad. Prostě je to povinná součást domu, jinak ti nebude zkolaudován. Takže postavit to nemusíš, ale nebudeš bydlet, nikdo ti nezavede sítě atd...petula píše:Nikoliv celý stavební zákon, ale ta ustanovení, která přikazují vlastnictví jsou protiústavní. Je mi líto, je to tak. Nelze nařídit vlastnictví.
Když úřad nezkolauduje a oddůvodní, že nemáte parkovací stání, bez ohledu na to zda máte či nemáte auto, pak podejte žalobu ke správnímu soudu. Já Vám ji napíši gratis. A uvidíte ten cvrkot
Ustanovení na povinnost dvou stání na vlastním pozemku vzniklo ze snahy vytlačit vozidla z ulic, kde parkují. Jenže takto to nelze. Nelze nařídit vlastnictví stání. Stát má zcela jiné jednodušší možnosti jak vytlačit parkující vozidla z ulic, než porušovat Ústavu. Stačí k tomu vhodně rozmístěné dopravní značky o zákaxzu stání a rozdávání pokut.
A propó, to co teď napíši se nebude líbit majitelům aut, ale je to tak.
Vlastnictví auta nezakládá majiteli auta právo jezdit s autem a parkovat kde se mu zachce. Vlastnictví auta a právo jerj používat jsou dva odlišné pojmy. Je však povinností majitele vozidla zajistit pro vlastní vozidlo parkování. Kdekoliv, kde to je dovoleno. Což nemusí být nutně na vlastním pozemku, ale můžete si pronajmout stání v garáži.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, jsem to tu někde nedavno psal... Na ZDF ukazovali nedavno pořad právě o přenosových soustavách Sever - Jih. Souviselo to s výrokem kancléřky, že chce do roka snad 1 milion přípojek pro auta. Což byl kolosální nesmysl. Ale v tom pořadu ukazovali mapu přenosových tras a říkali, že jim chybí min. 50%.xsc píše:Tak piš srozumitelně. ZCrifodo píše:Přesedni si. Samozřejmě ne 8% z celkové přenosové soustavy Německa, co tam kdy byla postavena, ale z té hodnoty, skrz kterou se bili v prsa že ji do roku 2035 udatně posílí, aby mohli ty větrníky připojovat bez stažených prdelí. Za ty biliony eur, o které bude"nečekaně" elektřina dražší, a nejen v Německu.
"Ví někdo, kolik procent přenosových sítí mají Němci aktuálně postaveno k těm svým obnovitelným větrníkům? O letošku se říkalo, že 8 %"
rozhodně nevyplývá, že míníš plánované nové vedení. Větrníky už zjevně připojené jsou.
Další debata byla o postavení nových polí větrných elektráren. Ty staré se budou obměňovat za nové, účinnější. Generátory z těch starých se prý vyvezou, prodají do východních zemí. Potíž je v tom, že schválení stavebního projektu větrné elektrárny trvá v Německu asi 6 let. Což je moc dlouho. Říkali v pořadu, že je nutmo to zkrátit.