riadiaca jednotka xenonu

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

riadiaca jednotka xenonu

#1 Příspěvek od sarkan80 »

Dobrý deň,chcel by som sa spýtať či niekto nevie kde sa na riadiacej jednotke xenonu typ: 35xt5-d1 pripája + a - na tom trojpinovom konektore .Ďakujem.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#2 Příspěvek od davemh »

tenhle?
Přílohy
Screenshot 2022-01-23.jpg

Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

#3 Příspěvek od sarkan80 »

Áno konektor sedí,ale či aj ta schéma zapojenia patrí k tej jednotke 35xt5.Pin označený ako A sa nezapaja?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Jeden pin je +12V od baterky před pojistku a spínač (celkovej spínač elektriky řízenej od klíče přes centrální ŘJ), druhej pin je GND/COMM čili kostra a třetí pin je sběrnice CAN, po který se to celý ovládá i diagnostikuje. Nic není navíc, nic nechybí. Uvědom si, že tyhle měniče na vn se nezapínají připojením Unap, ale jsou celý řízený i kvůli řízení intenzity světla.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

#5 Příspěvek od sarkan80 »

Dobre,ďakujem pekne.

Uživatelský avatar
mihal
Příspěvky: 1812
Registrován: 06 dub 2005, 02:00
Bydliště: Zilina

#6 Příspěvek od mihal »

EKKAR píše:... třetí pin je sběrnice CAN, po který se to celý ovládá i diagnostikuje...
CAN má dva vodiče CANH a CANL.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Existuje i zjednodušená verze, který stačí jeden fous a zem, používá se právě pro tyhle koncový zařízení, jako jsou výkonný řídící členy. Je to v podstatě jen povelová linka. Prorože ale není stabilní dvoustavová - trvale zapnuto a trvale vypnuto a je pospojovaná po celým kcháru a běhají po ní datový pakety, tak se to dá považovat za sběrnici. Přesný označení nevím, jen jsem se o tom bavil s člověkem z Helly, když jsme probírali moderní způsoby ovládání LEDkovejch a výhledově i laserovejch světel.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#8 Příspěvek od Kvicala_r »

Spíš to vypadá,že střed je +
Ekkare, on umí xenon i měnit řízeně intenzitu? to teda slyším poprvé. Je fakt, že tu technologii dnes už aktivně nikdo nechce
Hádám, že staré ballasty na OC 1 měly lin skrze kombinaci s řízením motorků. Já mám "jen H4"
Přílohy
Ballast.jpg

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#9 Příspěvek od Ondra2 »

Dovolím si tvrdit že tenhle balast žádný data nepřijímá ani nevysílá. Pokud už je ve světle nějaká jednovodicova sběrnice, tak je to LIN a používá se u xenonu k povelovani krokového motorku na naklápění podle zatížení auta a případně k schwenku pokud to má. Xenony se prakticky nedají regulovat a ani k tomu není důvod. Balasty mají ochranu proti přepólování, nic se jim nestane.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

1) nenapsal jsem, že krajní je tohle a prostřední tamto - to si zas někdo vymejšlí.
2) jak jsem nakoupil, tak prodávám. Xenony na autě nemám, na rooma se nikdy sériově nedělaly a když jsem do něj chtěl dát i pouhý LED zářiče, dokonale mě odradila třebovská OTK, kde naposledy buz.erantíqovi techniqovi vadily i homologovaný Osramy Nigt Breaker Plus v hlavních světlech, "protože mají nějakou divnou barvu".
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 24 led 2022, 12:31, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#11 Příspěvek od Celeron »

Karle, mám taky asi 3 kousky 35W ballastů z nějaký škůdky a na svícení to nikdy nepotřebovalo nic víc než kostru a +12V. Při rozběhu to žere jak tank asi trojnásobek než později. Můžu kouknout co to je za typ a nafotit. Před časem tu někdo ten ballast řešil, dával jsem mu do fóra fotky vnitřku.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#12 Příspěvek od Ondra2 »

1) Nic o tom nevím, ale budu mít nejvíc příspěvků v tématu
2) Když mě někdo opraví, začnu kopat kolem sebe

Uživatelský avatar
Kvicala_r
Příspěvky: 3221
Registrován: 19 led 2005, 01:00
Bydliště: Haná / N.J.

#13 Příspěvek od Kvicala_r »

Jo na start to klidně chvilkově hltá 10+ A. A většina věcí v autě by MĚLA být imunní na přepolování - alespoň co se exterior osvětlení za posledních 10 let týká.

Pokud to bylo na mě...
EKKAR píše:1) nenapsal jsem, že krajní je tohle a prostřední tamto - to si zas někdo vymejšlí.
Nikdo si nevymejšlí, to nemám v povaze.
Třeba sem reagoval na obrázek, kde je číslování a potenciály od davemh v jiném pořadí, než co sem našel letmo fotku z webu.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#14 Příspěvek od Celeron »

Sarkane, fotky sestav co mám. Do čeho je která netuším, od toho tady jsou zajisté jiní. Ta druhá se moc nepovedla.
Přílohy
IMG_20220125_165127.jpg
IMG_20220125_165114.jpg
IMG_20220125_165100.jpg
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
sarkan80
Příspěvky: 206
Registrován: 16 lis 2008, 01:00

#15 Příspěvek od sarkan80 »

Škoda nevadí.Dik.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“