Autonabíječka - odešly kontrolní diody? oprava?

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

Autonabíječka - odešly kontrolní diody? oprava?

#1 Příspěvek od kolovratek7 »

Ahojte,
tak po 10 letech občasného používání mi po připojení 12V baterky a zapnutí nabíječky problikly kontrolní diody ukazující stav nabíjení a už nesvítí.
Zkoušel jsem měřit napětí na 12V baterie do motorky a vypadá to, že nabíječka funguje, ale ty diody už nesvítí. Baterku jsem raději dobít nezkoušel a rád bych to opravil, pokud mě někdo nasměruje, co případně a jak přeměřit. Každému moc děkuji za radu.

Tady naměřené hodnoty:
- baterka sama o sobě cca 12,6V
- když mám nabíječku v zásuvce a připojené konektory na nabíjení k baterii, tak na baterii nanaměřím cca 16V - nabíječka je vypnutá
- stejný případ jak předchozí, ale když je nabíječka zapnutá tak cca 15V

Trošku mě zaráží, že když je vypnutá, tak naměřím digitálním voltmetrem více voltů, ale zkoušel jsem to několikrát a vždycky stejný výsledek.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#2 Příspěvek od rnbw »

16V je hrozne vela, to je na znicenie baterie.

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#3 Příspěvek od davemh »

16V na baterii při vypnuté nabíječce? Co baterka v multimetru?

Uživatelský avatar
kolovratek7
Příspěvky: 123
Registrován: 09 lis 2015, 01:00

#4 Příspěvek od kolovratek7 »

davemh píše:16V na baterii při vypnuté nabíječce? Co baterka v multimetru?
Co by s ní mělo být? Vypadá úplně v pořádku. Nedávno jsem tam kupoval novou. To by mi asi nic neukazovali, kdyby byla špatná ne?

Uživatelský avatar
bdn
Příspěvky: 436
Registrován: 16 led 2020, 01:00

#5 Příspěvek od bdn »

Z fotky je vidět, že nabíječka není nic extra složitého. Normálně si vezmi tužku a papír obkresli si desku, součástky, spoje... Z toho si udělej schéma. Potom vezmeš multimetr a jednotlivé součástky proměříš. Některé půjdou zcela určitě proměřit v desce bez nutnosti vypájení...

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Michal22 »

Pokud je nabíječka vypnutá a na akumulátoru naměříš 16V, tak je něco špatně.
Nejspíš to měření.
Nebo ta nabíječka není zase tak moc vypnutá...
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#7 Příspěvek od mi-ro »

Přidám se k Michalovi. Tvoje měření nedává logiku. Něco je jinak než píšeš.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#8 Příspěvek od dj_Paul »

Ten ON-OFF je přepínač a na sekundární straně trafa. Vedou do něj dva dráty z trafa a jeden do desky.

Tímto jeho ON-OFF funkci nechápu. Nabíječka takto nemůže být vypnutá

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Jestlipak TŘEBA se to "ON-OFF" nemá týkat jen tý indikace nabití a ne samotnýho vypínání a zapínání nabijáku??? V návodu na nálepce (obrázek https://i.ibb.co/khqfWxM/IMG-20220430-092702.jpg ) je jasně napsáno NEJDŘÍV ODPOJTE OD SÍTĚ 220V A AŽ PAK OD AKUMULÁTORU. Takže ergo kladivo, žádnej vypínač celý nabíječky TAM NEJSPÍŠ VŮBEC NENÍ !!!!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#10 Příspěvek od mi-ro »

Co se dá z fotky vyčíst, tak horní "vypínač" není vůbec vypínačem ale oba dva přepínače vedou na odbočky trafa. Tedy jeden slouží k přepínání 6/12V a druhý zřejmě k volbě proudu nabíjení. Ale vypínač to není. Na štítku nejspíše špatný popis. A primár je připojený fixně.
..to bude jen ňákej odpůrek

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#11 Příspěvek od Kremik »

Ano, na štítku chybí údaj co horní čudl zapíná, pravděpodobně FAST, ale také by to mohlo být udržovací nabíjení. POWER to rozhodně není.
Protože fotky jsou uloženy někde v tramtárii a ne zde jak by správně měly být, ani po úporné námaze jsem neviděl stranu součástek. Ale podle spojů je celá horní půlka jen "voltmetr" a na nabíjení nemá žádný vliv.
Spodní půlka je jen graetz, ze kterého jde štrum přes malý odpor, nebo diodu, nebo sprostě jen propojku přímo do baterky. Takže nabíječka jako taková bude fungovat pořád stejně, jen neukazuje.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Lukas-Peca »

Jste borci. Já bych podobný výrobek neměl odvahu strčit do zásuvky, ne tak ještě ho nechat někde zaplý bez dozoru.

EKKAR: upozornění na to, že se má nabíječka nejprve odpojit od sítě a pak teprve od baterky je kvůli tomu, aby jiskra při odpojování baterky nezapálila výbušnou směs plynů, která v baterce vzniká při přebíjení.
Naposledy upravil(a) Lukas-Peca dne 01 kvě 2022, 11:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
patrikvarga
Příspěvky: 1062
Registrován: 24 dub 2007, 02:00

#13 Příspěvek od patrikvarga »

Kremik píše:Ano, na štítku chybí údaj co horní čudl zapíná, pravděpodobně FAST, ale také by to mohlo být udržovací nabíjení. POWER to rozhodně není.
Přílohy
GCHARG-008.jpg

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#14 Příspěvek od Kremik »

Hm, tak na baterku do motorky budou i ty 2A docela dost..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Lukas-Peca píše:Jste borci. Já bych podobný výrobek neměl odvahu strčit do zásuvky, ne tak ještě ho nechat někde zaplý bez dozoru.

EKKAR: upozornění na to, že se má nabíječka nejprve odpojit od sítě a pak teprve od baterky je kvůli tomu, aby jiskra při odpojování baterky nezapálila výbušnou směs plynů, která v baterce vzniká při přebíjení.
Jo - jenomže kdyby tam byl síťovej vypínač, musel by návod znít "VYPNĚTE NEJDŘÍV NABÍJEČKU SÍŤOVÝM VYPÍNAČEM", nebo ty to vidíš jinak?
Každopádně i podle fotky je to verk, tloušťka nabíjecích kabílků je odpovídající tak trojici, nanejvejš pětici zrzavejch zpíčichlupů v PVC izolaci - a tím chtějí prohánět 8A ??? Dyk by se od toho ty káblíky rozsvítily a izolace by z nich stekla jak led z vokapu !!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“