Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

Ford Transit 2.2TDCi '15 - na plyn línej

#1 Příspěvek od MetalGod »

V práci střídám dvě dodávky - MB Sprinter 313 2.2CDi, 95kW a Ford Transit 2.2TDCi, 92kW. Obě jsou s velkou krabicí na hřbetu, obě nájezd cca 220kkm, obě by měly mít 350Nm, akorát Transit má vzadu tupláky. Jenže:

Medvěd: "náklaďákovej" zvuk motoru, mohutnej, ale měkkej, táhne vocpoda, turbo se roztočí velice rychle, krásně hvízdá, na plyn reaguje dychtivě, s tunou nákladu jede po rovině 110-115km/h, bez nákladu jede až 135km/h (s kopce jsem s ním dal 145km/h), provozovat se dá v rozsahu asi 1500-3500ot./min. Protože ho honím jak nadmutou kozu (okresky, dálnice, města, hory), žere kolem 16l/100km.

Tranďák: Zastudena ostrej klepavej zvuk komůrkovýho dehťáka, kterej je trochu slyšet i zatepla, ale motor má plynulej chod, turbo slyšet prakticky není, maximálka s tunou nákladu 100-105km/h, bez nákladu, zato s modlením asi 125km/h. JENŽE: provozovat se dá v rozsahu 2000-3500ot./min., kdy na plyn reaguje pořádně až po cca 2s, od cca 1700ot./min. do 2000ot./min. mu to trvá klidně 5s. Prostě šlápneš na plyn, a je jedno, jestli od nuly, nebo od půlky plynu na plnej, motor trošku reagovat začne hned, ale 2-5s si vyhrnuje rukávy a fluše do dlaní, než začne něco pořádnějšího dělat. Diagnostika nic nehlásí, spotřeba je asi o litr vyšší jak u medvěda.

Je tohle chování u tranďáka normální? Hlavně v horských krpálech, než se motor osmělí, tak už skoro stojím, protože ty dvě vteřiny skoro netáhne, a jak padnou otáčky pod cca 1700, tak nezačne táhnout nikdy. Někdy od 2000 do 3500ot./min. je krouťák prakticky konstantní, subjektivně ale nižší jak u medvěda, nad 3500ot./min. motor začne brečet, řvát, až je mi ho líto, ale to už musím přeřadit, protože stejně přestane táhnout. Řeším to tak, že když je to opravdu nutný, při změně kvaltu mám stále nohu na plynu (většinou plnej), bez zátěže se totiž na víc jak 3000ot./min. neroztočí.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Zaky »

Těžko ti někdo řekne něco relevantního, zkušenost se srovnáním máš akorát ty a jsou to pochopitelně dva úplně různé motory. Pokud bys mohl, svez se někde s obdobným jiným Transitem, to by napovědělo. Jinak bych šel po stavu motoru, změřit komprese, za jízdy diagnostikou zalogovat tlak turba a tlak paliva, lze-li.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#3 Příspěvek od MetalGod »

Ptám se, jestli někdo nejezdí se stejným tranďákem (co do motoru - 2.2 Duratorq TDCi), jestli je tohle chování normální, nebo je někde chyba. Zas tak raritní auto to není, co chvíli je potkávám (nevím teda, jestli se stejným motorem). Jenže za jízdy, u benzínek jsem narazil zatím jen na Rumuna a pár Poláků.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Zaky »

Pokud tě to hodně zajímá, tak to zkus přes bazary, tam by tě v případě předstíraného zájmu měli nechat projet.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#5 Příspěvek od MetalGod »

Jenže jsem 4-5 dnů v tejdnu od brzkýho rána do pozdního odpoledne/večera na kolech, takže na to fakt čas není. Prostě - buď šlápnu a jedu hned, nebo šlápnu a jedu až za 2 vteřiny. Potřebuju alespoň vědět, jestli to není z důvodu nějakých emisí (a říká to "Rozmysli si to pořádně, budeš chrlit CO₂!"), nebo je to nějaká chyba, a v tom případě bych mohl přimět k řešení šéfa, a pokud tu chybu někdo řešil, tím líp.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“