Co jste přinesli zajímavého ze sběrného dvora 4

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#691 Příspěvek od EKKAR »

Rychlou myslím takovou, která dosahuje při přejezdu trasy čára - čára ve smyslu tranzitu přes území ČR vyšší průměrný rychlosti, než silniční vozidla. Kamión přejíždí republiku s průměrkou mezi 50 a 70km/h podle toho, jak často zastavuje a jakou trasou se pohybuje, spíš ale při tý dolní mezi. Aby se vlak vyplatil musel by dosahovat průměrku včetně započtení časů k nakládce a vykládce aspoň těch 70km/h, aby se přepravcům vyplácelo zaplatit za ten tranzit po kolejích a ne jezdit po svejch. Jenomže s výjimkou trasy Ova-Prg nevím o trati, která by na nákladu měla průměrku aspoň těch 60km/h ... a to ještě když nejsou nikde opravy s pomalou jízdou. Kapacitně na počet souprav na tratích je dnešní stav daleko pod hodnotama, na kterejch byl v půlce 80. let minulýho století. V tu dobu tady na trati 010 neuplynuly 3 minuty, aby v některým směru neprojel vlak - celodenně. Dneska kolikrát hodinu ani kolo, natož vlak. Ano, běží rekonstrukce kolem Brandejsa hopsa hejsa i mezi Letovicema a řídce obydlenou zatáčkou na trati Vídeň-Prágl, ale ty hodinový pauzy (a v noci i delší) už tady byly i před koronosráčem. Jasně, někdo bude argumentovat, že se z dráhy propustila nebo do důchodu odešla polovina lidí, vozidla jak hnací, tak vozy se prodaly nebo daly do šrotu, takže stavy jsou na zlomku předlistopadovejch, ale ty tranzitní soupravy by přeci nemusela pořizovat jen Česká dráha sama pro sebe - určitě by se hodily vícero státům €uropy, takže tranzit by klidně mohl vypadat i tak, že by se kamión naložil někde v Bari nebo podobným talyjánským přístavu, popojel by na železniční terminál, kde by najel na vagón, ten by se zapřáhnul za mašinu a jako vlak by dojel skrz Evropu dejme tomu do Polska - kde by z vagónu sjel a dokončil transport dejme tomu 100-150km daleko do místa, kam vlak nedojede nebo aspoň ne tak rychle. druhej kamión ze stejnýho přístavu by jel vlakem do Rotterdamu a odtama klidně do Belgie. Jenomže €urochujstánská Ůhnije se bude starat o to, aby lidem vnucovalo něco, co jim je k h0vnu jako elektromobily - a českej prdlament s fialovým premyjérem fčele jim k tomu bude tleskat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
RayeR
Příspěvky: 1167
Registrován: 02 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#692 Příspěvek od RayeR »

Pak se nabizi otazka, jestli by se z dlouhodobeho hlediska nevyplatilo dostavet potrebne kapacitni zeleznicni trasy na hranice ,nez kazdych par let opravovart 🤐 dalnice a silnice. Mozna ty naklady na opravy nejsou dostatecne zacenene, takze kdyby se patricne zvysil vyber myta, aby to pokryvalo ty opravy a vsechny naklasy sponene s omezenim dopra y, tak pak by treba ta zeleznice najednou vysla konkurenceschopnejsi. Tusim ze v dobach RVHP se tu toho vozilo po zeleznici vice. A myslim, ze i Skoda auto se dnes snazi hodne vyuzivat zeleznice, jsou k videni hodne dlouhe nakladni vlaky nalozene novyma autama...

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#693 Příspěvek od ZVUK2000 »

Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.

Uživatelský avatar
RayeR
Příspěvky: 1167
Registrován: 02 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#694 Příspěvek od RayeR »

ZVUK2000 píše:Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.
Dobre, tenhle argument chapu, jen opakuju vyse, jestli by se teda nevyplatilo radsi dostavet dalsi koleje nez porad latat dalnice...

Uživatelský avatar
ZVUK2000
Příspěvky: 3855
Registrován: 22 dub 2012, 02:00
Bydliště: Karvinsko

#695 Příspěvek od ZVUK2000 »

Ale nové průmyslové parky, průmyslové zóny, velkosklady .......
jsou postaveny většinou u dálnic nebo periferií měst kde železnice nevede.

Uživatelský avatar
RayeR
Příspěvky: 1167
Registrován: 02 srp 2009, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#696 Příspěvek od RayeR »

Zrovna treba DHLko a dalsi sklady na vychode phy u D11 to maj kousek i k zeleznici, dvoukolejce... A Skoda v MB i Kvasinach je taky na zeleznici.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#697 Příspěvek od ransom »

Dovedete si vůbec představit jak obrovský by musely být velkokapacitní překladiště, aby se to dalo všechno nahejbat na vlaky a pak zase vyházet? Náchodem mi přímo pod okny denně projedou tisíce kamionů do Polska a z Polska. To by se musel co dvacet minut posílat kilometrovej vlak. A to je jedna lajna z mnoha...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#698 Příspěvek od EKKAR »

RayeR píše:
ZVUK2000 píše:Co mi říkal člověk od železnice, tak je naše železnice vytížená na max a další navýšení přepravy je nemožné. Síť máme sice nejhustší na světě, ale chybí další souběžné koleje.
Dobre, tenhle argument chapu, jen opakuju vyse, jestli by se teda nevyplatilo radsi dostavet dalsi koleje nez porad latat dalnice...
Ber do úvahy, kudy ty trati vedou = musel bys všude rozšiřovat profil minimálně na 2násobek, to znamená rozšířit náspy, zářezy, tunely ... a všude udělat dostatečně nosnej podklad plus železniční svršek a natahat zabezpečovačku a troleje, posílit měnírny - a hlavně, nakoupit vozidla a najmout a hlavně vyškolit lidi, to nejsou jen fíři, co by byli potřeba, to je veškerej personál postavení a zabezpečení železniční cesty, i když to jde elektronizovat, tak minimálně nakládku, vykládku, kontrolu před výjezdem musí dělat člověk ... A ti lidi v republice nejsou, protože jednak vymřeli, druhak odešli na západ vydělávat větší prachy. A Ukrajinky to dělat nebudou, jako ženský na to fyzicky nestačej. Chlapy jim mezitím na Ukrajině vytříská Chujputin & Chujgu, podporovanej Chujlavrovem a Chujpetkovem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#699 Příspěvek od Hubert_79 »

Jen počkej, až se dodělá ECTS, tak budou našim ČD nejdražší lokomotivy (tzv. Zátopek) dobré akorát na tahání osobáků z Údolí opic do Lichkova nebo z Plzně do Klatov... Takže nejen že nebude kde jezdit, nebude čím.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#700 Příspěvek od EKKAR »

Už dali vědět, že "messery" alias "mesršmity" (podle označení Škoda E-109, který je podobný označení druhoválečný stíhačky Messerschmitt Bf109-E) budou prodávat, nejspíš na Balkán nebo do Pobaltí, kde ještě tyhle zabezpečovačky nejsou. Holt se jim vyplatilo "ušetřit" a objednat si mašiny bez ECTS - dodatečná zástavba systému by vyšla zhruba na stejnou částku, jako pořízení celý série 20 kusů novejch "zátopků" .... Jako když jsem před asi 2 lety byl tady v Třebový na nádraží "hladit mašinu" (odjížděla tchýně), tak jsem si na 1. nástupišti pustil hubu na špacír a prohlásil jsem, že ČD je největší Černá Díra na státní peníze, protože nikdo neví, kam ty miliardy mizej a h0vn0 z toho. A vedle stál nějakej maník v civilu s koženým kufírkem a začal na mě vyskakovat, co si to dovoluju urážet dráhy - prskal jak křeček, ječel co si to dovoluju a že na mě podá žalobu pro pomluvu ... Pak na mě zkusil sáhnout a skončil naraženej hubou na fasádu drážní budovy a s vřelým doporučením, kam že si má svoje žaloby strčit, protože tady v Třebový má každá rodina někoho na dráze a moc dobře víme, jak se na dráze "šetří peníze". Nebejt tam se mnou rodina, strčil bych ho pod akorát přijíždějící soupravu, 🤐 jednoho ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#701 Příspěvek od Hubert_79 »

No, zkusím ti tu příhodu s tím maníkem věřit ... ne, nejde to. Promiň.
Každopádně na Balkáně se u toho fakt "využije", že to umí jet 200 km/h a tři napájecí soupravy. Když se tam jezdí (když fakt na nové trati) max 120 km/h a soustavu mají jednu... To si to budou celí žhaví kupovat.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#702 Příspěvek od xsc »

Vždycky jde o cenu. Ono to sice umí jet 200, ale taky to má dost výkonu k tahání nákladu.
Ovšem jinak tahle řada je takový plzeňský nedodělek, výsledek toho, kdy mafiánské vedení drah obchodovalo s mafiány řízenou Škodovkou.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#703 Příspěvek od EKKAR »

Prostě nemám rád, když se mi nějakej takovej podměrák věší na triko u krku a ječí u toho, jako bych mu kroutil žhavým pohrabáčem v řiti. Když u toho navíc šermuje pěstičkou a prská na mě jak nasranej hlodavec, ztrácím trpělivost. Ne, neubližuju jim, já tyhle nařvaný trpaslíky jen zahazuju ... A u tohohle by se mi zrovna jako vhodný místo k zahození skrčka líbily ty otevřený koleje hned vedle perónu, no ... U "messerů" by se bejvalo to zabezpečení dalo snadno vestavět už při montáži, problém by to nebyl. Místo v konstrukci tam na to navržený je. Jenže Dráhy ho odmítly v tu aktuální dobu zaplatit, tak se mašiny smontovaly bez něj. Problém je ten systém vestavět do mašiny dodatečně, protože se některý části montujou tak hluboko do konstrukční struktury mašiny, že by se přitom ta mašina musela doslova rozhodit na prvočunitele - neboli by se musela zaplatit prakticky kompletní demontáž mašiny a její zpětná montáž s použitím komponentů systému ECTS. A to se současnýmu vedení Drah nechce platit a svádí to na svý předchůdce ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#704 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak jasně, jezdit jim to (v případě nákupu, ono to asi není ještě úplně "hotové") tam bude, něco s tím odtahají. Ovšem Balkán je široký pojem; BG, RO, HR jsou v EU, tak čert ví, jestli tam budou ECTS budovat taky.
Pak zbývá Srbsko a Černá Hora. Tam jsem před deseti lety cestoval vlaky, no, naše ČD (i tehdy) proti tomu byl těžký západ. Ovšem zase taková trať Bělehrad - Bar (neboli Titovo metro) vede krásnou krajinou a je fakt nač koukat.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 802
Registrován: 20 čer 2005, 02:00
Bydliště: Hospoda u Třebíče

#705 Příspěvek od vasekpetr1 »

Karle, s tím ETCS do "třistaosmdesátek" je to trochu složitější v tom, že když se mašiny projektovaly, bylo ETCS ještě "v plenkách" a původní by se stejně dnes muselo vyhodit ven a dát nová střeva, takže úspora vesměs nic moc.
A o tom plném vytížení tratí se dá hovořit jen okolo velkých měst (Praha, Brno, Ostrava), kde je ta osobka hodně našlapaná. Kdyby se vytvořila dostatečná odklonová trasa mimo koridory (Ústí n. L. - Cheb - Plzeň - Č. Budějovice - Jihlava - Břeclav), tak by se dalo o převozu kamionů a kontejnerů hovořit.

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“