předzesilovač pro gramec
Moderátor: Moderátoři
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak zrovna tyhle pouzdra problém nejsou, prostě se to "zaplácne" a přebytek odsaje licnou. Když se to "přežehlí" ještě horkovzduchem pod tavidlem, vypadá to skoro profi. Jen si to nesmíš odfouknout.
Ale na bastlení mám raději 0806.
Ale na bastlení mám raději 0806.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
jo, přesně tak, jen ty polymer kondíky v hliníkových kyblech asi dopájím mikropájkou, tam bych to horkovzduškou odfoukl do vedlejší místnosti...
Konkrétní postup pro bastlíře nezvyklé na SMD:
1) plošky se zaplácnou cínovou pastou (dělám našikmo seřízlým kulatým párátkem)
2) jemnou pinzetou nasázím součástky
3) přetavím to horkovzdušnou pistolí (mám DeWaltku 1800W s digitálním nastavením teploty) na něco jedu na plný kotel na větší součástky spíše na "jedničku" - nižší průtok.
4) případný slitý cín mezi nohama malých švábů odsaju
Konkrétní postup pro bastlíře nezvyklé na SMD:
1) plošky se zaplácnou cínovou pastou (dělám našikmo seřízlým kulatým párátkem)
2) jemnou pinzetou nasázím součástky
3) přetavím to horkovzdušnou pistolí (mám DeWaltku 1800W s digitálním nastavením teploty) na něco jedu na plný kotel na větší součástky spíše na "jedničku" - nižší průtok.
4) případný slitý cín mezi nohama malých švábů odsaju
Určitě je modernější než víc jak 30 roků starej Actidamp. Už jen tím, že použije modernější součástky a navíc SMD. Ke zvuku ti ale nikdo nic neřekne, dokud si ho fyzicky nepostaví a neposlechne.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Já jsem si znova prostudoval těch pár poznámek a infopramenů a za mne tedy do vazeb a korekcí u žádného HiFi necpat nic, podobného keramice.
Možná by stálo za pokus udělat tam pady pro fóliové kondy - i "drátová" Wima a podobně se dá položit na plocho - a poměřit dvě verze.
Možná by stálo za pokus udělat tam pady pro fóliové kondy - i "drátová" Wima a podobně se dá položit na plocho - a poměřit dvě verze.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
ok, můžu udělat variantu na fóliáky, ať je to tedy "bez problémů"
Asi bych pak osadil dvě varianty, aby se tedy dal jednoznačně posoudit vliv na zvuk, mikrofoničnost, teplotu, ...
klidně pak můžeme udělat u někoho i poslechové testy
EDIT: teď se dívám na ty kondíky, dají se v této velikosti koupit i slídové!!! To by měla být úplná pecka. Akorát jeden stojí 1600 Kč bez DPH, ale nadruhou stranu by nám je poslali z Texasu bez poštovného.
Asi bych pak osadil dvě varianty, aby se tedy dal jednoznačně posoudit vliv na zvuk, mikrofoničnost, teplotu, ...
klidně pak můžeme udělat u někoho i poslechové testy
EDIT: teď se dívám na ty kondíky, dají se v této velikosti koupit i slídové!!! To by měla být úplná pecka. Akorát jeden stojí 1600 Kč bez DPH, ale nadruhou stranu by nám je poslali z Texasu bez poštovného.
Naposledy upravil(a) Cust dne 19 črc 2022, 09:59, celkem upraveno 1 x.
Je to stejná koncepce, oproti Aktidampu IV je lépe vyřešený vstup. U Aktidampu je první operák mimo katalogové parametry a pravděpodobně to má obrovský vliv na DC složku, která bude asi velká. Autor to řešil DC servem. Já tam DC servo nemám, operák pracuje v definovaném režimu a navíc vstupní tranzistory jsou na stejném čipu a neměli by tolik DC složku zvyšovat. Dále, operáky jsou lepší, v době aktidampu obdobné neexistovali.Mikras píše:Rád bych fóru položil naprosto nezaujatě laický dotaz. Jak byste tento předzesilovač zhodnotili v porovnání s Actidampem? Řekněme, že bych chtěl k NC-450 externí předzesilovač, protože ten co mám v AV recevieru Kenwood KR-A3050 poměrně šumí. A šuměl i v UNITRA PW8010, který jsem daroval...
Aktidamp by měl být na obdobné úrovni a hlavní výhoda je lepší OZ. Toto by tedy díky použitým součástkám mělo být trochu lepší, hlavně co se poslechu týče. Měřením spíše ve stylu obrázkové hry najdi 5 rozdílů. Jo a jde ještě osadit místo OPA1602 LME49720 se shodnými parametry. LME se prodávají i v klasickém THT pozdře a lze je osadit i do Aktidampu.
A další výhoda je zdroj, ten stabilizuje i na MHz... Napětí do prampu je čisté jak dětská prdelka.
EDIT: ta DC složka u aktidampu... ten vstup není průšvih, je to na hranici, ale ještě v definované oblasti, sorry za zmatení
Naposledy upravil(a) Cust dne 01 srp 2022, 22:17, celkem upraveno 2 x.
Tak když jsem to tedy nabídnul i sem, tak i s vámi dořeším, jaké použít kondíky:
a) drátové WIMA/TDK kus za cca 10 Kč, tolerance 5 %, dielektrikum polyethylen tereftalát (PET)
b) SMD (1206) TDK/Kemet, kus za cca 30 Kč, tolerance 5 %, dielektrikum polethylen naftalen (PEN)
c) drátové slídy, kus za 1600 Kč
Nevím co bude lepší. Vím, že PETka je skoro tak dobrá jako polystyren, PEN je jistě kvůli vyším teplotám kvůli přetavení, ale toto dielektrikum neznám - nemám zkušenosti. Slída je spíš pro "fajnšmekry".
Co by jste si přáli?
a) drátové WIMA/TDK kus za cca 10 Kč, tolerance 5 %, dielektrikum polyethylen tereftalát (PET)
b) SMD (1206) TDK/Kemet, kus za cca 30 Kč, tolerance 5 %, dielektrikum polethylen naftalen (PEN)
c) drátové slídy, kus za 1600 Kč
Nevím co bude lepší. Vím, že PETka je skoro tak dobrá jako polystyren, PEN je jistě kvůli vyším teplotám kvůli přetavení, ale toto dielektrikum neznám - nemám zkušenosti. Slída je spíš pro "fajnšmekry".
Co by jste si přáli?
Ještě jedna fundamentální poznámka... o výsledku rozhoduje mj. i odolnost vstupu na rušení. Hloupé je, že kabeláž od vlastní přenosky má kdovíjaké vlastnosti, často daleko od ideálu, pár cm vývodů z přenosek bývá zcela holých, a některé přenosky ani nemají úplné elektrostatické stínění, takže anténa pro cokoliv . Rovnou bych počítal u vstupu s nějakou alternativou osazení účinného RF filtru. + možnost nastavit optimální vstupní kapacitu (zátěž přenosky) jumpery nebo podobně.
Curvetraceristé všech zemí spojte se!
Filtr je na výstupech tranzistorů, ale jo, asi bych mohl dát ještě filtr na vstup. Jumpery se mi tam moc dávat nechtějí, není to úplně komerční záležitost, ale pro bastlíře. Když zbude nějaké místo, tak možná jumper s roztečí 1.27 mm. K překreslení se dostanu bohužel nejdříve o víkendu. Nějak hodně kšeftů... Tak když budete mít nějaké poznámky, je ještě čas.
Toho PEN dielektrika bych se nebál, jen pro "mlsouny" bych dal do sady těch kondíků víc, aby se daly vyměřit co nejshodnější hodnoty do dvojic, zapojovanejch na stejnou pozici v obou kanálech. Dělám to tak léta i u Actidampů, že kondíky i odpory do zapojení v korekci (jinam to nemá smysl a odpory stačí ±1%, kondíky ±5%) kupuju navíc a vyměřuju je na co nejlepší shodu mezi kanálama. Ušometricky tolik neruší samotná odchylka od základní RIAA cháry jako to, když se každej kanál odchyluje jinak.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Takto rozhodne nie. Buď si nechaj urobiť aj šablónu na pastu a daj to pretaviť k niekomu s reflow pecou alebo to osaď normálne, mikrospájkou. S tým osadením do pasty si pri nepresnom dávkovaní a osadení môžeš spôsobiť posun IO o plošu mimo alebo sa rezistory postavia. 0603 ide ručne osadiť, ale ak nieje dôvod šetriť na doske miestom alebo signálom, tak používam 1206, lepšie sa s tým pracuje. Ja si pri ručnom osádzaní najskôr napeckujem jednu z plôšok, na ňu prichytím súčiastku a napatlám poriadne pastou obidve strany. Potom už stačí ocínovaný hrot pájky. S výhodou je to u viacnohých potvor, chytíš ho za jednu nohu a môžeš ho zrovnávať. Treba dobré tavidlo, napr. FMKANC 32-005 ERSA.Cust píše:...Konkrétní postup pro bastlíře nezvyklé na SMD:
Keramika môže po čase naťahovať vlhkosť, s tým treba počítať.
Pre napájanie by som si neťahal sieť a jej rušenie do predzosilňovača ale nechal ju pri zásuvke v adaptéri a napájal od nej trafom so železným jadrom. Odrušenie zásuviek by som riešil dvojitým filtrom od Schaffneru FN2090. Pred ním by ale mal byť kompletný systém ochrán pred prepätím. Prípadne napájanie z AKU.