Tesla SM 260
Moderátor: Moderátoři
Na vlastní oči jsem viděl takovou hromadu SP210T, tedy i s tiskárnami, komín držel jen proto, že se opíral o stěnu, jinak by se převrátil, byly myslím dokonce dva. Nevím, co na to říkaly ty spodní kusy ale vypadaly že drží. Ta skříň je opravdu bytelná. Vedle toho byl ještě komín PMD...ransom píše:Tolik jich přece nelze stavět na sebe. Vždyť se ten spodní pod tou tíhou zbortí...
Výstup na sluchátka se využil např. pro ZX Spectrum, to potřebovalo vyšší úroveň signálu než nabízel "pětikolík".
Kolik může vážit deck Tesla SM260, 261 ? odhaduji 8.5 kg tak si zesumarizujte
zátěž na dolní přístroj...ne, fotka je ilustrativní a mimoto, stavět přístroje
"na sebe" se nedoporučovalo, jednak kvůli cirkulaci chladicího vzduchu
a druhák - eliminaci rušivých el.vazeb, při stavbě racku (stojanu) jsem
vždycky nechával vzduchovou mezeru aspoň 20mm, většinou to stačilo.
zátěž na dolní přístroj...ne, fotka je ilustrativní a mimoto, stavět přístroje
"na sebe" se nedoporučovalo, jednak kvůli cirkulaci chladicího vzduchu
a druhák - eliminaci rušivých el.vazeb, při stavbě racku (stojanu) jsem
vždycky nechával vzduchovou mezeru aspoň 20mm, většinou to stačilo.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
- TheLastUnicorn
- Příspěvky: 386
- Registrován: 17 led 2018, 01:00
- Bydliště: Trenčín
To SM260 splňuje. Nejen že má nožičky, v horní části víka má i prolisy, kam nožky zapadnou, takže ty stroje na sobě pěkně sedí.rnbw píše:Slusne hifi pristroje maju nozicky - prave preto, aby sa mohli stavat na seba (zostane medzi nimi medzera).
Jak ta skříň vlastně vznikla? Já prvně poznal SP210, pak až SM260. SM260 je prostě "normální magič" s robustnější skříní, ale SP210 mi vždy přišla jako segment něčeho "většího", skoro až průmyslového, ale nikdy jsem o nějakém "vyšším poslání" neslyšel. To se opravdu rozhodli jen tak, že budou vyrábět takovou almaru v podstatě pro nic za nic? Ty mašinky šly dálkově ovládat, osazeny tím byly snad všechny, ale kolik z nich takto skutečně bylo využito? Nebo šlo o nějaký plán do budoucna, který již nebyl zrealizován?
Ve školách to jen leželo, sem tam z toho někdo natáh prográmek do PMD nebo CONSULA, v lepším případé na tom něco nahrál, a když už jó byl někdo hodně nadšený, spustil "splašený hřebík". Potenciál těchto strojů nikdy nebyl využit. Na záznam dat opravdu stačila "malá plastová krabička". Proč tedy takový luxus?
Stejně tak i tiskárny CONSUL. Nádherný skvost, tohle už opravdu bylo průmyslové zařízení schopné nepřetržité práce. Ve školách si to jen občas trošku vrklo.
Pochopil bych, kdyby se předpokládalo, že to bude sloužit desítky let. Ale bylo to opravdu tak?
Ano, BT100 je vyloženě školní. Když jsem ji poznal, velmi mě udivovalo, že nemá vlastní barvu. Nebo tedy, spíš mě to mrzelo. Barva z kopíráku mi nepřišla dostatečně kvalitní. A taky oproti jiným strojům nebylo vidět co tiskne. Jedna jehlička mi nevadila. Ale byla to jediná dostupná tiskárna. Dnes už si člověk těžko představí ten postoj k ní, když se všude válí hromady odložených funkčních tiskáren jen kvůli tomu že v nich došla barva.
Takže spíše jsem přemýšlel jak ji dotáhnout.
Ano, oproti SP210 to je hračka, ovšem ani to tehdy nebylo tak patrné. Mgf mechaniky z půlmilimetrového plechu, hromádky plastu a setrvačníku lehčího než byl v kdejakém dětském autíčku jsme tehdy ještě neznali. Takže nám ta mechanika v 210 nepřipadala tak robustní jako dnes. Tehdy to bylo běžné. Ledaskde byly kotoučáky, takže oproti nim byla vlastně titěrná.
BT100 byla v SP210 jen shora vsunutá, držela za jednu nebo dvě západky a dala se velmi snadno vyjmout. Jen ty dva drátky se musely odpájet. Takže já ji bral jako volitelný doplněk. Co na tom, že je o nějaký ten level níž, hlavně že tiskne...
Takže spíše jsem přemýšlel jak ji dotáhnout.
Ano, oproti SP210 to je hračka, ovšem ani to tehdy nebylo tak patrné. Mgf mechaniky z půlmilimetrového plechu, hromádky plastu a setrvačníku lehčího než byl v kdejakém dětském autíčku jsme tehdy ještě neznali. Takže nám ta mechanika v 210 nepřipadala tak robustní jako dnes. Tehdy to bylo běžné. Ledaskde byly kotoučáky, takže oproti nim byla vlastně titěrná.
BT100 byla v SP210 jen shora vsunutá, držela za jednu nebo dvě západky a dala se velmi snadno vyjmout. Jen ty dva drátky se musely odpájet. Takže já ji bral jako volitelný doplněk. Co na tom, že je o nějaký ten level níž, hlavně že tiskne...
Ono záleželo i na programu, který ji ovládal. Setkal jsem se asi se třemi způsoby řízení.
Nejjednodušší fungoval tak, že hlava jela pokaždé celou dráhu a kde měl být bod, klepla.
Lepší program řádky zkracoval - po posledním bodu v řádku zbytečně nedojížděla až nakonec, ale hned se vracela zpět. Tisk to urychlilo podstatně.
Nejlepší programy tiskly v obou směrech. Znovu ušetřená další polovina času. Zde už ovšem záleželo na pečlivém seřízení tiskárny. Svislá čára už mohla být lehce zubatá. Někdy tisk uhýbal o celý bod a to už bylo opravdu nepříjemné.
Nejjednodušší fungoval tak, že hlava jela pokaždé celou dráhu a kde měl být bod, klepla.
Lepší program řádky zkracoval - po posledním bodu v řádku zbytečně nedojížděla až nakonec, ale hned se vracela zpět. Tisk to urychlilo podstatně.
Nejlepší programy tiskly v obou směrech. Znovu ušetřená další polovina času. Zde už ovšem záleželo na pečlivém seřízení tiskárny. Svislá čára už mohla být lehce zubatá. Někdy tisk uhýbal o celý bod a to už bylo opravdu nepříjemné.
Koukám, koukám, moje magnetofony:-) Mezitím se sbírka trošku rozrostla.konosuke píše:Láska na první pohled...kde jsem k fotce přišel ? už nevím ! možná na EB
v tom případě děkuji autore, za pochopení.
(jo tak mimochodem: má aparát osvětlený kazetový prostor?
bastlilo se samodomo i u japanů jako Aiwa AD-F220 dovezená do ČR)
Syslí nemoc nezaženeš antibiotiky (viz druhá a třetí fotka)
Ahojte.
Vymenil som teda ten poľský motorček náhonu zotrvačníka za odporučený Mitsumi a odstránil dosku riadenia, keďže už ju nie je treba, lebo motorček má svoju reguláciu. V sérií s trimrom na ovládanie otáčok motorčeka bolo treba iba zmeniť jeden rezistor na dvojnásobnú hodnotu (cca na 160 Ohm).
Vypadá to dobre akurát ,že problém kolísania otáčok to neodstránilo (hlavne počuť pri nahrávaní klavíra, ako som už dávnejšie písal). Tónová kladka je Ok, nestvrdnutá a nepopukaná a aj jej prítlak je nastavený správne (tak ako v manuáli, resp. ako mi poradil Lubos1961) a aj ostatné prítlaky a ťahy sú podľa mňa správne.
Nemôže to byť elektronikou, napr. stabilizátorom napätia pre motorček na zdrojovej doske(T5). Ja mám dojem, že je to horšie keď sa sm261 zahreje. Za studena je to v pohode. Ale je to len môj dojem...
Vymenil som teda ten poľský motorček náhonu zotrvačníka za odporučený Mitsumi a odstránil dosku riadenia, keďže už ju nie je treba, lebo motorček má svoju reguláciu. V sérií s trimrom na ovládanie otáčok motorčeka bolo treba iba zmeniť jeden rezistor na dvojnásobnú hodnotu (cca na 160 Ohm).
Vypadá to dobre akurát ,že problém kolísania otáčok to neodstránilo (hlavne počuť pri nahrávaní klavíra, ako som už dávnejšie písal). Tónová kladka je Ok, nestvrdnutá a nepopukaná a aj jej prítlak je nastavený správne (tak ako v manuáli, resp. ako mi poradil Lubos1961) a aj ostatné prítlaky a ťahy sú podľa mňa správne.
Nemôže to byť elektronikou, napr. stabilizátorom napätia pre motorček na zdrojovej doske(T5). Ja mám dojem, že je to horšie keď sa sm261 zahreje. Za studena je to v pohode. Ale je to len môj dojem...