Výroba barevných obrazovek - Philips, 70. léta
Moderátor: Moderátoři
Výroba barevných obrazovek - Philips, 70. léta
Dokument o výrobě obrazovek u Philipsů:
https://youtu.be/2jJm65mQWR0
https://youtu.be/2jJm65mQWR0
Dobrý dokument o tom, jak se musela přesně dodržovat technologie, jejíž výsledek byl vidět až na (hodně drahém) konci. Technologii Precision-In-Line zvládli první Philipsové, i když se po světě v té době zkoušely proužkové masky, protože obrazovky delta, které se běžně montovaly ještě nějaký rok potom, už narazily na fyzikální limity, prostě jasnější a kontrastnější obraz se z nich už vyrazit nedal, leda za cenu strmého zkrácení životnosti.
Jen v té části o vývoji u Philipsů nějak zapomněli podotknout, že řadu operací okoukali jinde, dokonce "tlusté sklo" na první černobílé obrazovky kupovali, stejně jako Telefunken, od Loewe AG, u nichž se foukaly i obrovské vysílací elektronky. Skláři od Loewe to uměli první.
Dnes už se nemají proč navzájem ďoubat do žeber, technologie se úplně změnily, tyto obrazovky už nikdo nevyrábí... Ovšem ty jejich poslední blackstripe obrazovky (tuším, že původní prospektový název byl "2000-Technology") uměly skutečně famózní obraz, i když na nich byl nápis Philips - Philippines.
Tehdy to asi bylo aktuální (film byl zveřejněný s určitým zpožděním, především z obchodních důvodů, pochopitelně). Od firemního propagačního materiálu ale asi nemůžeme čekat zcela nestranné sdělení, jako od filmu o Telegrafii a Tesle Pardubice "Víc, než jen hlas", který bych rád znovu viděl, ale nedaří se mi po něm najít ani stopu.
Jen v té části o vývoji u Philipsů nějak zapomněli podotknout, že řadu operací okoukali jinde, dokonce "tlusté sklo" na první černobílé obrazovky kupovali, stejně jako Telefunken, od Loewe AG, u nichž se foukaly i obrovské vysílací elektronky. Skláři od Loewe to uměli první.
Dnes už se nemají proč navzájem ďoubat do žeber, technologie se úplně změnily, tyto obrazovky už nikdo nevyrábí... Ovšem ty jejich poslední blackstripe obrazovky (tuším, že původní prospektový název byl "2000-Technology") uměly skutečně famózní obraz, i když na nich byl nápis Philips - Philippines.
Tehdy to asi bylo aktuální (film byl zveřejněný s určitým zpožděním, především z obchodních důvodů, pochopitelně). Od firemního propagačního materiálu ale asi nemůžeme čekat zcela nestranné sdělení, jako od filmu o Telegrafii a Tesle Pardubice "Víc, než jen hlas", který bych rád znovu viděl, ale nedaří se mi po něm najít ani stopu.
Skúste sa opýtať v Telegrafii.Hill píše:...který bych rád znovu viděl, ale nedaří se mi po něm najít ani stopu.
Philips Hranice byl po sametu první velkou investici, doprava zdarma,
dotovaná strava, penzio připojištění a kdovíco, dneska běžné "bonusy"
i když praxe jak známo je všelijaká, sliby chyby...škoda škoda že výroba
skončila nástupem nových technologii zobrazovačů a monitorů.
dotovaná strava, penzio připojištění a kdovíco, dneska běžné "bonusy"
i když praxe jak známo je všelijaká, sliby chyby...škoda škoda že výroba
skončila nástupem nových technologii zobrazovačů a monitorů.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
Ty naše obrazovky v Colorkách byli sice dobrý, ale po čase neostřily tak aby se dalo zaostřit na jeden jediný pixel. Philips to měl hlavně u těch starších brazovek co měli ještě tlustý hrdlo tak že ten obraz byl zcela dokolame ostrý. Čím to byla že ty naše obrazovky po poměrně krátké době už tak dobře neostřily?
Tak pokud si vzpomínám, přichod PHILIPSu do Hranic byl dost kontroverzní. Zatímco PHILIPS čerpal nejrůznější pobídky, daňové úlevy a kdeco, o kus dál v Rožnově musel stávající výrobce vyrábět obrazovky bez dotací, pobídek a čelit přeplácení zkušených zaměstnanců PHILIPSem a ještě mu konkurovat.
Na mě to tenkrát vyznělo jako typický příklad, jak se to dělat nemá - cizí firma přijde, dostane zadarmo pozemky, dostane daňové úlevy, přetáhne zaměstnace ze sousední konkurence a když se poptávka otočí jinam, nechá "posledního zhasnout".
Na mě to tenkrát vyznělo jako typický příklad, jak se to dělat nemá - cizí firma přijde, dostane zadarmo pozemky, dostane daňové úlevy, přetáhne zaměstnace ze sousední konkurence a když se poptávka otočí jinam, nechá "posledního zhasnout".