"neviditelná" autoanténa

Poruchy, opravy, rady, návody (kromě návodů na UNLOCK !)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

"neviditelná" autoanténa

#1 Příspěvek od mi-ro »

Přemýšlím jak fungují antény rádií nových vozů. Jsou to ty ploutve nebo integrované do vyhřívání okna nebo v zrcátku...Jak to chodí? S dnešními SDR sračkami? Nebo už neplatí že nejlepší je pořádná anténa?
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#2 Příspěvek od Ondra2 »

No já to mám ve vyhřívání zadního okna. A měl jsem to tak i na autě z roku 1994. A funguje to dobře. Část toho vyhřívání totiž není vyhřívání (není to spojené) a je to prostě nakreslená anténa. Nevím proč by to mělo být nějak výrazně horší než pár cm proutek na střeše, sám obrazec má přes metr.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

Ondra2 píše:A mìl jsem to tak i na autì z roku 1994
pro zajímavost - co to bylo za auto?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#4 Příspěvek od misocko »

Ja to mam v bocnom okne. Nieje na tom okne ziaden vyhrev iba antena. Funguje normalne, mam prijem aj tam kde viem ze je signal bieda. V plutvičke mam GPS antenu.

Uživatelský avatar
Ondra2
Příspěvky: 530
Registrován: 19 bře 2014, 01:00

#5 Příspěvek od Ondra2 »

Hjondé Lantra. Asi to byl teda rok 1995, byla to už druhá řada. Ale i ta první to má stejně a to se vyráběla někdy od roku 90.

EDIT: Kecám! teď jsem si vzpomněl, že ten krám měl elektrickou vysouvací anténu v blatníku. Spletl jsem si to se Sonátou (2006), ta to měla v okně.

Uživatelský avatar
teufel
Příspěvky: 355
Registrován: 09 úno 2017, 01:00
Bydliště: Na dohled od Spolany

#6 Příspěvek od teufel »

Někde mám ještě vlatnoručně udělané FM rádio, které jsem na přelomu 80. a 90. let používal ve Škodě 105. Anténou byl drát nalepený zevnitř na čelním skle asi 5 cm od vrchu. Fungovalo to docela dobře

Uživatelský avatar
pida2000
Příspěvky: 34
Registrován: 19 říj 2014, 02:00
Bydliště: Uh Brod

#7 Příspěvek od pida2000 »

V práci mám služební vw caddy anténa v zrcátku jezdím po celé Evropě a funguje perfektně

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#8 Příspěvek od dvorak »

V Mondeu (1999) mělo radio Ford 5000 RDS 2 antenní vstupy a také 2 antény - jednak klasický prut nad čelním oknem a pak tu "kreslenou" anténu v zadním okně, přičemž jeden vstup byl podstatně citlivější.

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#9 Příspěvek od Freedy »

Atnenu na čelním skle už měl Wartburg 353 (1987) a taky to hraje.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od p32 »

To byl nějaká novinka na tom warťasu? Jakože prudká modernizace? :wink:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Ne, to se někdy kolem roku 1985 začalo v NDR vyrábět - anténa se zesilovačem v krabičce, nalepitelný samolepkou zevnitř na čelní sklo za zrcátko. Vlastní dipól byly dva samolepicí Alu pásky široký asi 3mm určený k nalepení těsně pod horní okraj skla, kontakt byl v tý krabičce po odšroubování víčka pružinkou. Táta si to přivez z dederónska a bo neuměl nikdy skopčácky ani kváknout, luštění návodu i montáž zbylo na mě. Bylo to inzerovaný jako náhrada antény do kastle, kvůli který se nemusí vrtat díra. Hrálo to perfektně, bohužel necitlivá pracka jeho manželky při mytí okna zevnitř asi po roce měla za následek urvaný ty Alu pásky. Náhrada nebyla, skončilo to přilepením 0.2mm CuL drátu izolepou podél horního okraje okna do stejnýho místa, kde byly předtím ty samolepicí pásky - a spojením oškrábanejch konců drátku s příslušným bodem na DPS toho zesilovače. Hrálo to stejně jako s tou Alu páskou, běžný československý a český rádia od Hvězdy na 270kHz přes SV až po pozdější CCIR FM.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Freedy
Příspěvky: 231
Registrován: 27 pro 2006, 01:00

#12 Příspěvek od Freedy »

Tohle je jiná verze, vypadá to stejně jako vyhřívání okna, jsou to dvě L čáry odspodu od palubky až za zrcátko. V dolní části okna to má přechod z okna na kabel a průchodku palubkou. Je to originál, údajně výbava na přání. Auto je z roku 1987.

Uživatelský avatar
SHAKAL007
Příspěvky: 4
Registrován: 30 pro 2013, 01:00

#13 Příspěvek od SHAKAL007 »

no já třeba na vozidle Citroen C5 facelift mám rádioanténu nalepenou na okně z kterého je zapojen jeden drátek který končí v krabičce pod oknem a dále je přes Fakra konektor veden dopředu až do autorádia RT3. Jelikož jsem ale dělal upgrade a přešel jsem z rádia RT3 ( originál vestavěné v autě) na autorádio RNEG, musel jsem udělat komplet "tunning" propojení antén tedy nové vedení antín, samotnou gps anténu, která je na střeše a oproti RT3 má toto rádio ( původně instalovaného do vozu Peugeot 407 nebo Citroen C5 X7)na oknech antény rovnou dvě. Tedy na obou zadních oknech má antény, které končí v krabičkách pod okny a vedeny jsou opět Fakra konektory do rádia v palubovce.

Odpovědět

Zpět na „Autorádia“