Mrtvá mazda 323F
Moderátor: Moderátoři
Mrtvá mazda 323F
Kamarád mě požádal že mu nejde nastartovat mazda, jestli bych se na to nepodíval. Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu. Přijel domů a už to nenatočil. Při zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolky a když se za ni zatáhne, startér točí ale nenaskočí. Nevíte co by to mohlo být. V historii jsem našel odkaz ale to dával nějaký anonym.
Zalezi od toho, aka Mazda 323F to je - su aspon 3 generacie (BG, BA, BJ). V BG a BA sa da spravit diagnostika velmi lahko doma - staci kus drotu, LED a odpor - a ono to vyblika chybove kody. Postup a zapojenie konektora sa nachadza niekde na http://forum.mazdaklub.sk/
vzdy kdyz auto nejde natocit tak se postupuje stejne svicku a jestli dava jiskru do modra kdyz startujes .. ( pokud do žluta .. tak je spatna civka popripade nadrbanej modul ) , potom palivo odelat hadici vzit petku otocit mel bys naplnit 1litr za par sec .. musi uplne proudit.. , dal vstrikovace na jednom vodici musis namerit napeti baterie na druhem skoky nejlepe otestovat 1w zarovkou... bude blikat, pokud tohle bude ok mechanicka zavada ...
Jinak pokud by to bylo pojistkou na cerpadle tak bych nedaval novou ale vycistil filtr at to cerpadlo neodvaris ...
Jinak pokud by to bylo pojistkou na cerpadle tak bych nedaval novou ale vycistil filtr at to cerpadlo neodvaris ...
Řekl bych, že pokud za jízdy vysadí motor asi na vteřinu, tak se motor nepřestane točit a ani jeho otáčky se nijak výrazněji nesníží vlivem setrvačnosti jedoucího vozidla.vrky píše:...Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu...
Takže otáčkoměr by měl stále ukazovat a ne spadnout na nulu. Tam spadne tehdy, když dojde k vypnutí zapalování (ztráta napájení) nebo když přestanou přicházet impulsy odpovídající otáčkám motoru. Ty vznikají v rozdělovači zapalování. Pokud tedy při startování zůstává otáčkoměr na nule a motor nenaskakuje, je pravděpodobně nefunkční zapalování - tedy rozdělovač a v něm modul generující potřebné impulsy potřebné pro zapalování, řídící jednotku i otáčkoměr. Zda se tato závada objevuje v registru závad teď z hlavy nevím - ale diagnostiku rozhodně zkusit.