Mrtvá mazda 323F

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

Mrtvá mazda 323F

#1 Příspěvek od vrky »

Kamarád mě požádal že mu nejde nastartovat mazda, jestli bych se na to nepodíval. Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu. Přijel domů a už to nenatočil. Při zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolky a když se za ni zatáhne, startér točí ale nenaskočí. Nevíte co by to mohlo být. V historii jsem našel odkaz ale to dával nějaký anonym.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#2 Příspěvek od dj_Paul »

zkontroluj imobilizér,pokud ho má.To samé jsem teď řešil na fiatu,byla roztžená gumová průchodka a plech prořízl i izolaci kabelů

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Zalezi od toho, aka Mazda 323F to je - su aspon 3 generacie (BG, BA, BJ). V BG a BA sa da spravit diagnostika velmi lahko doma - staci kus drotu, LED a odpor - a ono to vyblika chybove kody. Postup a zapojenie konektora sa nachadza niekde na http://forum.mazdaklub.sk/

Uživatelský avatar
tandel
Příspěvky: 1488
Registrován: 01 led 2008, 01:00

#4 Příspěvek od tandel »

No neviem... keby to bolo take jednoduche, tak by sa to v praxi pouzivalo ovela castejsie...

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#5 Příspěvek od nxn »

A co čerpadlo ?
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Bráchovi na Xedosu 9 se stalo to samý.Po tříměsíčním pátrání se zjistil přeskočenej rozvoďák.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

tandel píše:No neviem... keby to bolo take jednoduche, tak by sa to v praxi pouzivalo ovela castejsie...
Ta diagnostika JE jednoducha. Nehovorim, ze ti to rovno ukaze, co mas vymenit, ale je to chvilka a moze to usetrit hodiny.
3 mesiace? V servise by to mali na druhy den hotove.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#8 Příspěvek od vrky »

Imobilizér to nemá. Jenom jsem se na to byl podívat, byla hrozná kosa. Večer jsem ještě pročítal forum o mazdách a je to asi jejich slabina. Každou chvíli tam někdo píše že to nemůže natočit. Našel jsem i to jak se udělá ta diagnostika. V diagnostické zásuvce pomocí LEDky.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Keby tam bol imobilizer (teraz myslim originalny v kluci - do BG sa nedaval, do novsich ano ako priplatkova vybava), tak by sa rozsvietila alebo blikala jeho kontrolka.
Bude to asi BG (1989-1994) - ta s vyklapacimi svetlami?

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#10 Příspěvek od vrky »

Ano je to mrkačka 1,8 16v rok nevím, ale asi tak 91- 95

Uživatelský avatar
Dodi
Příspěvky: 44
Registrován: 03 čer 2007, 02:00

#11 Příspěvek od Dodi »

Ja by som to typoval na cerpadlo. Pozri napajanie a ci tlaci palivo. Ked napajanie nema skontroluj poistku a rele ak napajanie ma tak este zmeraj tlak paliva. Je tam oklo 2.5 bar. Musi to striekat nie silnejsie piskat.

Uživatelský avatar
striker
Příspěvky: 37
Registrován: 28 říj 2005, 02:00

#12 Příspěvek od striker »

vzdy kdyz auto nejde natocit tak se postupuje stejne ;) svicku a jestli dava jiskru do modra kdyz startujes .. ( pokud do žluta .. tak je spatna civka popripade nadrbanej modul ) , potom palivo odelat hadici vzit petku otocit mel bys naplnit 1litr za par sec .. musi uplne proudit.. , dal vstrikovace na jednom vodici musis namerit napeti baterie na druhem skoky nejlepe otestovat 1w zarovkou... bude blikat, pokud tohle bude ok mechanicka zavada ...
Jinak pokud by to bylo pojistkou na cerpadle tak bych nedaval novou ale vycistil filtr at to cerpadlo neodvaris ...

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Když nemá čerpadlo šťávu, jak to souvisí se spadnutím ručiček budíků?

pepik9

#14 Příspěvek od pepik9 »

U oktavek 1.9 se parkrat stalo, ze za jizdy taky zdechly. Muselo se vymenit nejake rele, asi to co zapina proud do "zapalovani", receno po staru. U pezotu a citroenu se obcas upali kontakty ve spinaci skrince a pak nejde nastartovat.

Uživatelský avatar
mzama
Příspěvky: 54
Registrován: 07 bře 2006, 01:00

#15 Příspěvek od mzama »

vrky píše:...Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu...
Řekl bych, že pokud za jízdy vysadí motor asi na vteřinu, tak se motor nepřestane točit a ani jeho otáčky se nijak výrazněji nesníží vlivem setrvačnosti jedoucího vozidla.
Takže otáčkoměr by měl stále ukazovat a ne spadnout na nulu. Tam spadne tehdy, když dojde k vypnutí zapalování (ztráta napájení) nebo když přestanou přicházet impulsy odpovídající otáčkám motoru. Ty vznikají v rozdělovači zapalování. Pokud tedy při startování zůstává otáčkoměr na nule a motor nenaskakuje, je pravděpodobně nefunkční zapalování - tedy rozdělovač a v něm modul generující potřebné impulsy potřebné pro zapalování, řídící jednotku i otáčkoměr. Zda se tato závada objevuje v registru závad teď z hlavy nevím - ale diagnostiku rozhodně zkusit.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“