TESLA NZC-431 -"nehraje" pravý kanál
Moderátor: Moderátoři
- wishmasterX
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
Díky chlapi !
Ještě doplním, co jsem napsal včera :
Všechy tranzistory KC,KF, kromě zmíněného KC147 jsem vypájel a otestoval přes ten Multi Tester TC-1, zkusil, jesti drží přívody a zapájel je zase zpátky na stejné pozice,
úplně první, čeho jsem si všiml, tak rezistor ´R68 /1K2/ byl do černa, ale přepálený nebyl, te jsem nahradil novým ...
Dnes budu pokračovat tak, jak píšete, díky ...
Ještě doplním, co jsem napsal včera :
Všechy tranzistory KC,KF, kromě zmíněného KC147 jsem vypájel a otestoval přes ten Multi Tester TC-1, zkusil, jesti drží přívody a zapájel je zase zpátky na stejné pozice,
úplně první, čeho jsem si všiml, tak rezistor ´R68 /1K2/ byl do černa, ale přepálený nebyl, te jsem nahradil novým ...
Dnes budu pokračovat tak, jak píšete, díky ...
To je práve mnou zmieneným zvýšeným napätím v sieti. Zvýš to na 1k5 1k7 a nebude sa to KFY tak zahrievať . A už nepotečie nadmerný prúd napäťovým zosilňovačom.
Ps: aj tak si nemyslím že zvýšené sieťové napä je 100% vinníkom, možno to tomu len dopomoho odfaklit úplne. Myslím že ale tam to krachuje celé a potom čo sa vymení R68 to bude dobré. Možno sa práve tam vytvoril stuďák teplotným namáhaním.
Ps: aj tak si nemyslím že zvýšené sieťové napä je 100% vinníkom, možno to tomu len dopomoho odfaklit úplne. Myslím že ale tam to krachuje celé a potom čo sa vymení R68 to bude dobré. Možno sa práve tam vytvoril stuďák teplotným namáhaním.
- wishmasterX
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
Takže ...
C26 a C36 jsem vyměnil už předtím, vypadaly už podezřele od pohledu ...
Prozatím je tam nový rezistor 1K2 na pozici R68, dám tam ale 1K5 ...
Vyměnil jsem původní trimr R70 za nový, keramický, rezistor R46 ukazuje
1,25K, dal jsem tam nový, hodnotu 1K, dle schématu ...
Propájel jsem podezřelé spoje, kde byly koule cínu a oka kolem všech vodičů
u zadního panelu, nicméně šum stále je přítomen ...
Zatím jsem ještě nevyměnil ten KC147, BC547 tady mám ...
Nevím, jestli si to pamatuji dobře, zda to psal Sinclair nebo někdo jiný, ale ty KC s bílým proužkem, co jsou v korekcích, tak že se mají vykopat ven, že to jsou šumící mrchy ...![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
C26 a C36 jsem vyměnil už předtím, vypadaly už podezřele od pohledu ...
Prozatím je tam nový rezistor 1K2 na pozici R68, dám tam ale 1K5 ...
Vyměnil jsem původní trimr R70 za nový, keramický, rezistor R46 ukazuje
1,25K, dal jsem tam nový, hodnotu 1K, dle schématu ...
Propájel jsem podezřelé spoje, kde byly koule cínu a oka kolem všech vodičů
u zadního panelu, nicméně šum stále je přítomen ...
Zatím jsem ještě nevyměnil ten KC147, BC547 tady mám ...
Nevím, jestli si to pamatuji dobře, zda to psal Sinclair nebo někdo jiný, ale ty KC s bílým proužkem, co jsou v korekcích, tak že se mají vykopat ven, že to jsou šumící mrchy ...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- wishmasterX
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
- wishmasterX
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
Trochu si popovídám, modré KC147 byly na 45V, červené 148 jen 20V, bílé 149 na 20V ale větší beta. A elyty TC937 5G/50V používané v KS AUJ... a většiny vrábelských koncáků vyhoď všechny. Bez rozdílu zda byly pod napětím nebo ne mají uhnilé vnitřní páskové Al vývody systému k nýtům. Ztratí kapacitu během okamžiku. Když jsme je rozebírali, byly ty pásky úplně rozsypaný na bílý prach. Náhrada TE 925 4,7mF 63V už byla v pohodě.
..to bude jen ňákej odpůrek
- wishmasterX
- Příspěvky: 316
- Registrován: 26 dub 2005, 02:00
- Bydliště: Frýdek-Místek
. . . povídáš to blbě !mi-ro píše:Trochu si popovídám, modré KC147 byly na 45V, červené 148 jen 20V, bílé 149 na 20V ale větší beta.
KC147 - červený (rudý)
KC148 - modrý
KC149 - bílý
http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... 49_668.jpg
řešilo se to tady . . .
https://teslakatalog.cz/KC147.html