Garančka ve značkovém servisu-ano či ne

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#31 Příspěvek od BOBOBO »

Prosím tě nic mi nevysvětluj . O svá auta se starám 40 let co jde si udělám doma . Jenom mám dílnu pod širým nebem . Výměny brzdných komponent a výfuků je normální věc . Ale např. ta Š130 na plyn potřebovala často hlavu dolů . Měl jsem to namakané za jedenapůl hodiny . No a na feldě 1,6 co mám , jsem si dělal doma výměnu simeringů na ventilech . Zmiňovat výměnu rozvodového řemene je fraškou . Takže něco o tom vím . Na té 130ce již byly velké desky a 8pístový system , ale ty kotouče ... ale stejné mám dodnes na feldě .

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#32 Příspěvek od Hill »

Vraťme se k tématu: ze zákona platí, že servis ti může udělat kterákoli opravna. Potvrdí-li (a uvede ve faktuře, kterou si pečlivě uložíš,) všechny úkony předepsané výrobcem, neztrácíš nárok na záruku. A pozáruční servis už je čistě tvoje věc, kde a jak ho uděláš, je to jedna z posledních věcí, v nichž v této zemi máš nějakou svobodu.
Když něco selže tak sporným způsobem, že by se na to dal hodit odfláknutý servis, bude se dohadovat ten autorizovaný servis s neautorizovaným, co a jak se zanedbalo. Vzorky, znalci a podobné zdržovačky, které se zase hodí pojišťovně, aby ti aspoň zrušila bonus na povinném ručení, když při tom kiksu způsobíš škodu někomu jinému.

Mě čeká také třetí garančka, samozřejmě jsem zvědav na cenu. Ten den mi nijak nevadí, obvykle si to naplánuji tak, že mám co dělat jinde, tak nechám auto v Hradci na Slezském v servisu, sebe tam nechám vyzvednout, pak třeba až za dva dny se tam zase nechám vyložit, převezmu auto, zaplatím a jedu. I servisu se to hodí - nejsou lidi a zrovna loni měli technika od značky jen dva dny v týdnu, asi ho na smlouvu půjčovali na garančky jinému servisu či co, neptal jsem se.
Takže:
- první garančka (výměna oleje, olejového filtru a obou vzduchových filtrů) Kč 3 779,-
- druhá garančka (výměna motorového oleje s filtrem, doplnění chladicí kapaliny, vyčištění brzd, výměna brzdové kapaliny, diagnostika, mimo povinné úkony jsem si vyžádal ještě přeplnění klimatizace) Kč 6862,-.
Musel jsem konstatovat, že na brzdách byl ten rozdíl znát, i když to spíše bylo vyčištěním a rozhýbáním. Používám je daleko méně, než u předchozích aut - dojíždím a rekuperuji, prostě brzdím generátorem (když jemně šlápnu na pedál a rozsvítí se brzdová světla, zrychlí dobíjení a napřed brzdí víc generátor, brzdy zabírají až při větším sešlápnutí). Stejně například od Liberce na desítce mám v půlce Sychrováku nabito, teprve pak zavřou ventily a brzdí motor, jeho brzdný účinek brzdovým pedálem neovlivním, tak stejně u pak musím brzdit. Vždycky jsem byl zvyklý brzdit motorem a brzdy používat co nejméně, ale přitom nepřekážet, tak ten rozdíl mild-hybrida proti předchozím autům nijak nepozoruji, až na tu o litr nižší spotřebu na sto.
Pokud jde o filtry, u olejového stačilo vyfotit si ho - i kdyby dali stejný typ, neutáhnou ho ve stejné poloze. A na vzduchových je vidět, jestli jsou nové, nebo jen profouknuté, či původní zahnojené. Skutečně mi je vyměnili.

Prostě ne, že by mi placení dělalo radost, ale udělali bez pochyby pokaždé všechno, tak to prostě zaplatím.
Trochu se děsím, na kolik jednou přijde ta LiFePo baterka pod sedadlem, až doslouží, ale prodávají se u nás 6 let a ještě prý nikomu baterku neměnili, tak uvidíme.
Předchozího Swifta jsem to tam takhle nechal i po záruce, mají STK ve dvoře, tak i s ní. Stálo to v roce 2017 (ještě kompletní servis a STK) za Kč 6623,-, v roce 2018 na konci záruky se měnil motorový i převodový olej, filtry, klíňák, brzdová i chladicí kapalina a dělaly se brzdy i s výměnou destiček za celkem Kč 8391,-, v roce 2019 i s výměnou sedmileté baterky komplet Kč 4931,-. Další výměna oleje a filtru a vyčištění brzd už bylo v kámošově autodílně i s razítkem do servisky za 800,- peněz a v létě jsem tam nechal při koupi nového udělat na počkání evidenčku, aby se dal poslat dál.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#33 Příspěvek od BOBOBO »

Baterku tam budeš mít furt , jenom kapacita bude jiná . U některých typů po 5letech dle netu už třeba jen poloviční ....

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#34 Příspěvek od p32 »

Pár automatama jsem jezdil, ale nevím, jak je to u nich s brzdama, ale věřím tomu, že někdy se zahřívají víc než je zdrávo jak psal Bobobo.
Jinak změřit baterii, v jakém je opravdovém stavu po mrazivé noci po jedenácti letech provozu, tak to opravdu zvládnu (dnes 12,6V) a určitě není nebezpečná stejně jako baterka ze škodovky, která klekne naráz po 5-6 letech. Nakonec již mám rezervní, ale fakt nevidím důvod ji měnit kvůli termitovým fiktivním děckám. Stejně je to i s brzdovou kapalinou a o té kvalitě. Mít škodovku, tak už je asi 2-3x vyměněna ( i baterka). Nakonec se ji chystám měnit tento rok v létě a nejde o peníze nebo pohodlnost. Pro hloupé to napíšu tak: v TV taky neměním celý podsvit po osmi letech, když ještě funguje jako nový. Třeba to někomu pomůže ke klidnému spaní, ale auto mám fakt jen na přepravu z bodu A do bodu B a na ležení mám gauč v obyváku. Ano, nesvítí žádná "vadná" kontrolka ani po delší jízdě. :wink:

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#35 Příspěvek od PixelOrgy »

Lol, srovnat brzdovou kapalinu s podsvitem LCD a nasledky pripadneho selhani je... no... :-)

Ta debata je takova klasicky ceska no, bez ohledu na nasledky, hlavne s tim vyjebat, ne neco udelat poradne...

Brzdova kapalina vaze vodu, ktera pak pri delsim brzdeni vari a vznika para (logicky). Proste provoz auta (a jinych stroju) vyzaduje udrzbu... prekvapeni ze

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#36 Příspěvek od p32 »

Lol, to jsi první, co dokázal, že brzdím vodou. :lol: Zbytek snad není třeba řešit.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#37 Příspěvek od pepik9 »

Chladící kapalina: některé novější Š/VW motory mají oddělené chlazení hlavy a bloku, a tam se prý podoma nedá odvzdušnit. Také se u některých ucpával radiátor topení humusem vzniklým reakcí kapaliny s fluoridovým tavidlem? použitým při výrobě. Musel se udělat proplach chemií a naplnit drahou koncernovou chladící směsí. Ale nevíme, jestli se něco z toho týká tebe.

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#38 Příspěvek od petrfilipi »

Já bych jako fatální závadu na motoru viděl tak možná prasklý rozvodový řemen (je-li ve tvém autě) v kombinaci s písty, které nemají místo pro vysunuté ventily. Pokud se tohoto nebojíš, tak bych prodlouženou záruku ignoroval.

PF

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#39 Příspěvek od mi-ro »

Až mě systém vyzve k další garančce, nechám si předem udělat odhad prací a ceny a pak se rozhodnu. Budou se kroutit a vymlouvat že to bude záležet co najdou na voze za "závady". Evidentně žádné nejsou a seznam prací musí znát po zadání VIN a nájezdu km naprosto přesně. Jak už jsem psal, výměnu oleje si dělám u všech vozů co jsem měl, u long max po 15k. Ne proto že bych byl kolenovrt ale prostě proto, že výměna bzdovky a chladičky je to prozatím zbytečná. To neznamená, že ji tam nechám 20let... Myslím že po 5-6 letech bude ještě ok a pak mi ji tady kde jaký servis vymění za polovinu jak koncern.
..to bude jen ňákej odpůrek

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#40 Příspěvek od p32 »

Jako jediné možné závady na motoru bych se taky bál spíše prasklého rozvoďáku. Tedy u tebe, já mám řetěz. (doufám, že tu nebude zase někdo psát, že by mi mohl zrezavět)

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#41 Příspěvek od mi-ro »

Tak na 40k km bude rozvoďák snad ještě OK. To neznamená, že nemůže rupnout kdykoli.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#42 Příspěvek od rezis »

Rozvodový řemen u 2.0TDI 110kW má podle servisu životnost omezenou pouze kilometry a to 210tis. Roky se neřeší. Bohužel po 4,5 letech začala téct vodní pumpa a utopila řemen. Takže se měnil preventivně.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#43 Příspěvek od passion »

Z hyundai fóra:

Od začátku roku 2011, CZ a SK převzali pravidla a podmínky od EU, ohledně servisování aut v záruce. Na začátku roku se tomu věnovali na TV Prima v Autosalonu. Pokusím se to detailně vysvětlit tak, jak to tam bylo prezentováno a vysvětleno společně s právníkem z oblasti autoprůmyslu. Pokud je jakékoli auto v záruce, ať klasické dvouleté, nebo nějak prodloužené, třeba na 5 let, tak po CELOU DOBU platnosti záruky, by jsi měl jezdit do ZNAČKOVÉHO servisu, té konkrétní značky. V našem případě tedy pouze a výhradně servisy značky Hyundai. Pokud se rozhodneš z jakéhokoliv důvodu, třeba na první garančku po jednom roce provozu, jet do jiného, než ZNAČKOVÉHO servisu a následně se ti na autě vyskytne nějaká závada a ty budeš po značkovém servisu požadovat opravu zdarma v rámci záruky, tak ti takovou reklamaci a opravu zdarma MŮŽE importét zamítnout a bude jen a jen na tobě, aby jsi zdlouhavě dokazoval, že předešlí zásah do vozidla v jiném servisu, neměl v ŽÁDNÉM případě vliv na uvedenou závadu a že nebyl zvolen špatný technologický postup a nevhodné servisní přístroje a přípravky. Příklad: Pokud na první garančce NEZNAČKOVÝ servis provede vše jak má a co je předepsáno a tobě 2 měsíce na to odejde třeba vstřikovač, tak máš velkou šanci na uplatnění záruky a na opravu v rámci reklamace zdarma (se vstřikama se na garančce nic nedělá, ani se nekontroluje jejich funkčnost, tak by ani neměli být neodborným servisem poškozeny). Pokud ale naopak po dvou měsících od provedení garančky zadřeš motor, nebo se vyskytne jiná závada na motoru, která by mohla mít přímou souvislost s neodbornou výměnou motorového oleje, tak budeš hoodně těžce a zdlouhavě dokazovat, že v jiném servisu skutečně vše provedli tak jak měli. Pokud během doby, kdy je vozidlo v záruce, potřebuješ jet do servisu za účelem VÝMĚNY spotřebního materiálu, kdy se nejedná o závadu, ale prostě jen o OPOTŘEBOVÁNÍ (výměna brzdových destiček, výměna tlumičů, výměna brzdové kapaliny, výměna chladící kapaliny v motoru atd.), nemusíš jezdit do ZNAČKOVÉHO, ale můžeš využít takzvaného AUTORIZOVANÉHO servisu (Bosch, Kelly, Auto Štangl, Elit). Takový servis MUSÍ mít CERTIFIKÁT, že mu byl udělen tytul AUTORIZOVANÝ servis. V žádném případě to nemůžeš servisovat u Franty z vedlejší vesnice ve stodole, kterej vozí vraky z D, i kdyby to byl nejšikovnější automechanik v širokém okolí. Pokud potřebuješ v servisu cokoliv reklamovat, v rámci platnosti a následném uznání záruky, MUSÍŠ s tím jet POUZE a VÝHRADNĚ do ZNAČKOVÉHO servisu, v našem případě tedy opět jen a jen Hyundai . Pouze ZNAČKOVÝ servis má právo následně určit, jestli se jedná o opodstatněnou reklamci a následnou opravu v rámci záruky. Je tedy na každém z nás aby si určil, co může na jedné straně získat a na straně druhé, co může ztratit :shock: .

Uživatelský avatar
dvorak
Příspěvky: 1887
Registrován: 25 dub 2013, 02:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

#44 Příspěvek od dvorak »

Jezdit na pravidelné garančky s novým autem pouze do značkového autorizovaného servisu není ze zákona povinnost, existuje tkzv. bloková vyjímka. Uživatel vozidla musí ale prokázat, že na vozidle byly udělány všechny předepsané úkony výrobcem.
Pokud má brzdová kapalina po změření odpovídající hodnoty, není ji třeba měnit.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#45 Příspěvek od EKKAR »

rezis píše:Rozvodový řemen u 2.0TDI 110kW má podle servisu životnost omezenou pouze kilometry a to 210tis. Roky se neřeší. Bohužel po 4,5 letech začala téct vodní pumpa a utopila řemen. Takže se měnil preventivně.
Servis lže jak politici a fabrika mu za to ještě platí. Dostal jsem se k vyjádření zástupce fy DUNLOP o CELKOVÝ životnosti plastovejch ozubenejch řemenů. Vyplývá z něj, že celková životnost do výměny s určitou provozní rezervou je 15 let, přičemž se ale kilometrickej proběh započítává k tomu časovýmu v měřítku 10 000 ujetejch km = 1 rok. Takže 100 000km nájezd za 5let věku auta - a rozvoďák je na výměnu. Nebo nikdy neježděnej rozvoďák se tak jako tak musí vyměnit po 15 letech odložení v garáži. Příslušným směrem se pak dají stejným poměrem přepočíst jak menší, tak i větší roční nájezdy.
POZOR - JE TO VYJÁDŘENÍ NE VÝROBCE AUT, ALE VÝROBCE PŘÍMO TĚCH OZUBENEJCH ROZVODOVEJCH ŘEMENŮ!!
A je přitom VELICE zajímavý, že tahle jednoduchá životnostní rovnice přesně odpovídá i intervalu "morální životnosti", udávanýmu výrobcema kchárů - ti taky uvažujou za obvyklou životnost auta dobu 5 let od uvedení do provozu, dál odmítají za svůj výrobek nést odpovědnost ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“