Prednost pri otacani vs. odbocovani vlavo
Moderátor: Moderátoři
No a pak zabrzdí, ty nedobrzdíš a budeš viník žes nedodržel bezpečnou vzdálenost.
Tu mezeru rádi využívají spěchálci kteří když nemůžou dokončit předjíždění, tak se ti nacpou právě do té "tvoji" bezpečné mezery.
Tu mezeru rádi využívají spěchálci kteří když nemůžou dokončit předjíždění, tak se ti nacpou právě do té "tvoji" bezpečné mezery.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
To je, ale já píšu, že by to mělo být nad zákon. I kdyby se někomu podařilo tohle zavést mezi kritéria pro udělení řidičáku (nedělám si ale iluze, sám nevím, jak by se to při zkouškách dalo poznat), je stejně pozdě. Několik generací dosavadních absolventů obsahuje nezanedbatelný počet těch, kteří klidně celý §4 odcitují náhle probuzení ve tři ráno, ale s autem jim narostly lokty a ramena a respektovat ho nebudou.MiraSt píše:Ono už to v zákoně je. Č 361 § 4.
Největší kontrast zažívám při návratu z Bavor, když jsem předtím najezdil nějakou tisícovku kilometrů mezi Belgií, Švýcarskem a Německem, kde jsem se mohl spolehnout na slušné a předvídatelné chování ostatních účastníků provozu. Přejel jsem hranice směrem domů a několikrát jsem se jen taktak vyhnul nehodě, než jsem si zvykl na to, že už jsem zase doma, kde musím být na silnici být připravený na cokoli nesrovnatelně častěji, než mimo republiku. Že například řidič Nissana s libereckým číslem, se kterým jsme jeli chvílemi spolu už někde od Mannheimu v pohodě, zastavil jsem na pumpě, potkali jsme se u další, na které tankoval on, a zase jsme jeli spolu... teda, že na Rozvadově zvlčí a ještě před Stříbrem vybrzdí kamion jen proto, že si dovolil předjíždět a trochu nás zbrzdil. Dokonce jsem se přistihl, že bych se nezlobil, co nezlobil, přál bych mu to: kdyby kamioňák měl kameru a uložený záznam, prostě v té chvíli bych těžko v sobě našel nějaké zbytky řidičské solidarity. Jo, soli do riti jsem mu místo toho přál...
Ale, abych nebyl nespravedlivý, musím přiznat, že se to lepší, těch bezohledných a sprostých divočáků nějak ubylo. Nebo už méně jezdím ven z republiky a zvykám si? Sám nevím...
Jak jsem psal, v případě směrových šipek to povoleno není. Takže jde o křižovatky, kde svítí zelená pro všechny směry (kruh). Tam je nejobvyklejší varianta, že to samé svítí i v protisměru, druhá možná, ale mnohem míň častá je, že to svítí jen pro jeden směr a všichni ostatní mají červenou. Jen pak chodci v opačném směru, pokud je tam ostrůvek, zelenou mít můžou.Hill píše:Tak na ten princip zapomeň: jestli je na ulici dělicí pás, můžou obecně mít chodci případně i cyklisti zelenou jen na ostrůvek a tam si počkají na další zelenou. To souvisí i s tím, jestli semafory pouští provoz jen z jedné ulice (ostatní mají červenou), nebo dají zelenou pro dva směry (a příčné mají červenou), nebo jsou spínané sekvenčně, tedy je na nich zelená pro jízdu přímo a vpravo, pak dají červenou a naskočí zelená jen pro odbočení vlevo.
A o co jde? Ty jedeš jednoznačně z vedlejší silnice, takže musíš dávat přednost vždy v obou směrech a máš tam k tomu ještě STOP značku! Další značka platí pro účastníky silničního provozu, kteří už jsou na té hlavní silnici a to ty asi při vjezdu z vedlejší nejsi. Rozčilují se správně, ale je to dost přehledné na to, abyste to i tak nějak vždy vyřešili bez ťuknutí. Proč myslíš, že je tam to zrcadlo otočené pohledem na obě strany hlavní silnice? Nikoho tam nevidí, rozjede se a teď mu tam vjedeš ty z vedlejší s myšlenkou, že máš přednost, a přitom ho v protisměru krásně vidíš.
OK. S přehledností bych to moc nepřeháněl, z druhé strany je vidět skrz most na vedlejší plus padesát metrů a přes zrcadlo na pokračování hlavní, na fotce vlevo. Já ze své pozice vidím pouze vozidlo, které už stojí naproti na čáře, a z něj sotva přední polovinu, kamera zkresluje. Já vidím že v protisměru nic není, rozjedu se a najednou se tam objeví auto. Co pak? Předpokládám že ta přednost byla takto dána právě z důvodu, že oni mě vidí včas ze stop-čáry, já je vidím až v poslední chvíli, když už jsem v křižovatce.
https://mapy.cz/s/dabakogade
Já bych třeba i čekal, ale auto přijíždějící z druhé strany prostě nemám šanci včas vidět.
Já bych třeba i čekal, ale auto přijíždějící z druhé strany prostě nemám šanci včas vidět.
Podle mě musí vidět, že tam něco jede a ten protější vidí i ho, pokud se zrovna nedívá do toho zrcadla. Pokud se ten protější ale dívá do toho zrcadla a nikoho tam nevidí, tak to znamená, že on je ještě na té vedlejší silnici. Podle toho snímku je to zrcadlo nastaveno na to, aby se přes něj viděli právě jen ti na té hlavní cestě.rnbw píše:Ty musis dat prednost autam iducim po hlavnej ceste. Ale ten podjazd uz do toho nepatri. Ked zastavis a vidis, ze nic nejde, tak ides do podjazdu a tam ti musi dat protiiduci prednost.
Takže jak tvrdíš, že když zastaví a nikoho nevidí, tak tam nemůže být ani nikdo v protisměru, co to chtěl "stíhat" projet.
https://mapy.cz/s/dabakogade
Já bych třeba i čekal, ale auto přijíždějící z druhé strany prostě nemám šanci včas vidět.
Já bych třeba i čekal, ale auto přijíždějící z druhé strany prostě nemám šanci včas vidět.