Zapojení alternátoru Suzuki Swift

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

Zapojení alternátoru Suzuki Swift

#1 Příspěvek od BOBOBO »

Zdravím přispívající . Jeden známý si koupil na traktor alternátor z výše tmíněného auta . mohl by někdo přenechat zapojení pomocného-ých drátu-ů . nemám poněntí , zda tento vůz může být i v naftě . potom rozdíl ve vývodech těchto alternátorů . Děkuji . Stačí jen ten obvod kontrolních drátů , nic více . Pokud je to přes ŘJ , tak tuto informaci . Děkuji

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Swifty se dělají od osmdesátých let dodnes. Předpokládám, že to bude něco z ročníků 1988 - 2002, ale to je jen odhad.
Tak jsem dvě zapojení vybral, jak vidíš, jsou v podstatě stejná, ať to dělali Maďaři s alternátorem Bosch, nebo Japonci s alternátorem Denso.
Přes řídicí jednotku to nejde, regulátor je uvnitř altíku.
Přílohy
generator_Swift_2001.pdf
(62.1 KiB) Staženo 1017 x
generator_swift_1997.pdf
(62.29 KiB) Staženo 978 x

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

Zdravím , však jsem myslel hned na Tebe . Jen mi nejde do hlavy ta odbočka od žárovky na DRL . Toho si mám nevšímat ? Díky Bořek

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#4 Příspěvek od Hill »

DRL je suzukářský obvod denního svícení, který sníží proud klopených světel za chodu motoru (v podstatě jde o spínací tranzistor PWM v sérii s výkonovým odporem v zemním vývodu klopených světel a spínač obrysovek a nějakou tu logiku vyřazení toho obvodu při zapnutí dálkových světel). Na něj se vyignoruj.
Swifty (a jiné japonské vozy) mají na světlech trvalý společný plus (i když každá strana přes vlastní pojistku) a přepínač světel připojuje příslušná vlákna halogenek na kostru.

Na trojku se spíná napětí z baterky pro buzení, na dvojce je vývod pro kontrolku dobíjení.
Čísla vývodů na altíku by měla být vidět.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Děkuji Pane za příkladně vedené vlákno . Po měsíci se připomínal , ale mně se nechce v těchle vedrech ani dejchat , natož dělat . Děkuji

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#6 Příspěvek od BOBOBO »

Ještě jednou se Jardo hlásím . no jezeďákovi to trvalo přes rok , však je také nyní i on v důchodu . jako vždy lidská očekávání . hledám body 1,2,3 . Jedničku jsem asi našel :lol: , ale ty další . Je to typ a zapojení konektru , který znáš ? Díky předem , slíbil jsem mu o svátcích ...... do traktoru viz foto.
Přílohy
K typ.jpg
K hier.jpg
K altík.jpg

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#7 Příspěvek od Hill »

Alternátor s kulatým konektorem neznám, tento typ jsem nikde neviděl. A polské stránky s manuály už dva roky nejsou dostupné.
Já to znám jen se značením B (to je tlustý vývod k baterii), L (na něj vede bíločervený vývod kontrolky dobíjení 12V/0,6 W), druhý vývod kontrolky jde černobílým drátem na pin IG, kam se spíná plus od baterky klíčkem.
Kdybys aspoň měl původní konec kabelu, podle barev drátů by se to snad dalo dohledat

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

A je ten alternátor na fotkách vůbec ze sviště?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#9 Příspěvek od BOBOBO »

Ten altík je z vrakoviště . Takže není ani z dotčeného traktoru a je z neznámého zdroje . Kolegovi jen řekli , že je z japonce . Takže sháním zapojení konektoru . On žije v tom , že je ze suzukiny .

Uživatelský avatar
davemh
Příspěvky: 327
Registrován: 02 črc 2016, 02:00
Bydliště: Český ráj

#10 Příspěvek od davemh »


Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

No tak B+ je jasnej, to je ten šroub nahoře.
Ostatní zkus naměřit podle tohoto.
A je možné, že v okolí má některý autoelektrikář koupený tento plakát.
To by pomohlo.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#12 Příspěvek od BOBOBO »

Dejv j blízko , však je vidět , že má integrovaný regler . Zkusím předpokládat , že ign je 15 , L je lamp a to poslední třeba kostra . Uvidíme , díky .

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#13 Příspěvek od Hill »

Ano, pin IG je v Evropě 15.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#14 Příspěvek od pepik9 »


Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#15 Příspěvek od BOBOBO »

Díky , jen to battery sense ....

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“