automatická pøevodovka Multitronic - máte nìkdo zkušenosti
Moderátor: Moderátoři
automatická pøevodovka Multitronic - máte nìkdo zkušenosti
Protože se zde vyskytují i automechanici a jíní znalci aut, zkusím se zeptat. Audi montovalo pomìrnì dlouhou dobu (cca 2005-2015), než od toho upustilo pro údajné problémy, do svých modelù automaty "Multitronic". Funguje to podobnì jako variátor takže plynulá zmìna pøevodového pomìru. Snažil jsem se o tom zjistit nìjaké info na netu, vìtšinou od koupì ojetého auta s touto pøevodovkou odrazují (problematická životnost mechaniky, problémy s øídící elektronikou atd.). Nìkde dokonce píšou o životnosti max 100-200tis km. To mi pøijde nìjak málo (bìžnì se prodávají auta které mají nájezd násobnì vyšší, otázka je zda je v nich pùvodní pøevodovka).
Zajímali by mì nìjaké praktické zkušenosti s touto pøevodovkou. Zda opravdu v žádném pøípadì nebrat, nebo zda to mùže dlouhodobìji na ojetém autì fungovat, za pøedpokladu že jsou dodržovány výmìnné lhùty oleje napø. a pokud se jeví funkce pøi koupi ojetiny jako naprosto bezproblémová.
Zajímali by mì nìjaké praktické zkušenosti s touto pøevodovkou. Zda opravdu v žádném pøípadì nebrat, nebo zda to mùže dlouhodobìji na ojetém autì fungovat, za pøedpokladu že jsou dodržovány výmìnné lhùty oleje napø. a pokud se jeví funkce pøi koupi ojetiny jako naprosto bezproblémová.
Kámoš měl jednoho z prvních DAFů 600 s Variomaticem, přitáhnul si ho v roce 1968 z Německa. Jezdil s ním asi 20 let a pak ho ještě dobře prodal nějakýmu veteránistovi. Určitě to mělo najeto čtvrt mega a netěžoval si, že by měl problémy. Když to uměli udělat už před 60-ti lety, tak snad to uměj i dnes.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Taktak, stačí poctivě měnit už po ujetí nějakejch 40-50tkm a ani to nemusí bejt extraspešl jo ten "unikátní automatovej liquid", ale stačí normální obyčejná hydraulika - a novej filtr podle příslušný specifikace výrobce. On ten "spešl automatic gearbox liquid" totiž ani nic jinýho než hydraulika není, jen je obarvenej na svitivě červenou, fialovou nebo zelenou barvu, ale fyzikálníma vlastnostma se to prakticky neliší. Mnohem mohutnější rozdíl pak ale je cenofka, která atakuje několikanásobnou číslovku ve srovnání s tou "obyčejnou" hydraulikou. Nějaký extra spešl náplně se vyplatí kupovat jen do nějakejch supersportů, jako jsou Bugatti a Lambo - tam platí beze zbytku to vo vopici a banánech. Pro běžný převodovky, kde se veškerý pohyby realizujou pomocí tlakovýho média, bohatě postačuje obyčejná hydraulika. Podmínkou je nenechat ji úplně spálit a spolu s příslušným filtrem náplň měnit asi tak 1,5-2x častějc, než doporučuje výrobce = ne po 60-80tkm, ale max po 50tkm, u auta který často jezdí v kolonách nebo městským provozu kde automatika musí často řadit a rozjíždět se klidně i po 40tkm. Automat pak vydrží s naprostým klidem 300tkm a ještě se u toho bude dloubat v nose. Kdo ale nechá náplň automatu doslova zuhelnatět a zacpat tím uhlím pracovní filtr, ten samozřejmě může čekat nutnost generálky nebo i výměny celý špajzky klidně i před dosažením hranice 100tkm ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Multitronic u Audi je kasička, nechtěl bych to ani omylem a zdaleka bych se tomu vyhnul. Taková A6 2.5 TDi V6 s multitronicem to je rovnou dukátová past (motor+převodovka). Pokud už chceš ojetou Audi s automatem tak tiptronic - klasika s hydroměničem. S-tronic už je DSG, ale pořád lepší jak multitronic.
Jízdní projev je jak sekačka, šlápneš tomu za krk, motor si drží otáčky a auto zrychluje. Pokud teda převodovka funguje. Mě to teda neoslovilo vůbec. Měnit do max 60tkm olej je základ, ale i když to lidi u multitronicu dělali poctivě, tak to neznamenalo že je problémy nepotkají.
Jízdní projev je jak sekačka, šlápneš tomu za krk, motor si drží otáčky a auto zrychluje. Pokud teda převodovka funguje. Mě to teda neoslovilo vůbec. Měnit do max 60tkm olej je základ, ale i když to lidi u multitronicu dělali poctivě, tak to neznamenalo že je problémy nepotkají.
A proč vůbec koukat po audi s Multitronic, když ty samé auta se dají koupit i s tiptronic?
On ani ten ojetej tiptronic nebude jistota. Protože hlavně u audi člověk neví kolik má ta převodovka reálně najeto a taky jak se k ní chovalo těch předchozích 10 majitelů.
A jestli v ní vůbec někdo za život vyměnil olej?
Má vůbec audi v těchto letech předepsaný interval výměny, nebo je náplň "doživotní", aby to dobře vypadalo v tabulkových nákladech na firemní flotilu?
On ani ten ojetej tiptronic nebude jistota. Protože hlavně u audi člověk neví kolik má ta převodovka reálně najeto a taky jak se k ní chovalo těch předchozích 10 majitelů.
A jestli v ní vůbec někdo za život vyměnil olej?
Má vůbec audi v těchto letech předepsaný interval výměny, nebo je náplň "doživotní", aby to dobře vypadalo v tabulkových nákladech na firemní flotilu?
No ono zrovna tøeba audi A4 B8 (vyrábìné 2008-2015), pokud to není 4x4 a je to automat tak to je multitronic vždy, nic jinýho do toho nedávalli. JInak samozøejmì preferuju manuální pøevodovku, na tohle jsem se ptal proto že se synovi naskytla na první pohled výhodná koupì auta s multitronicem.dracekvo píše:A proè vùbec koukat po audi s Multitronic, když ty samé auta se dají koupit i s tiptronic?
Tak si koupím 4x4
Sice to bude žrát o trošku víc, ale pro život to přináší jen samé pozitiva.
To já už třeba manuál nechci ani vidět. Taková zbytečná věc tam furt tím klackem kvrdlat. Dokud auta měli 5 kvaltů tak to ještě šlo. Ale když jedu se služební oktávkou co má 6 kvaltů, tak jsem z toho vždy na prášky.
Raději jednou za 60 tis vyměním olej, jak řešit vysypanou dvouhmotnostní spojku. Nehledě na to, že automat vždy na dálnici točí míň jak manuál. A pokud dostanu blbnoucí náladu, tak ten automat přepnu na ruční režim a podkvaltovat před zatáčkou si můžu i tak.
Sice to bude žrát o trošku víc, ale pro život to přináší jen samé pozitiva.
To já už třeba manuál nechci ani vidět. Taková zbytečná věc tam furt tím klackem kvrdlat. Dokud auta měli 5 kvaltů tak to ještě šlo. Ale když jedu se služební oktávkou co má 6 kvaltů, tak jsem z toho vždy na prášky.
Raději jednou za 60 tis vyměním olej, jak řešit vysypanou dvouhmotnostní spojku. Nehledě na to, že automat vždy na dálnici točí míň jak manuál. A pokud dostanu blbnoucí náladu, tak ten automat přepnu na ruční režim a podkvaltovat před zatáčkou si můžu i tak.
To není tím, že by to byl automat, ale je to tím, že automatu se dávají přednostně těžký převody a do řadicího softu se aplikujou "předvolby" přednostně řadící vyšší=těžší převod při nižších točkách, než kdy ho tam "vsadí" řidič poslouchající motor. Automaty s výjimkou sportovního režimu vždycky motor spíš podtáčejí, než aby ho nechaly roztáhnout do režimu nejvyššího výkonu, jako to udělá normálně uvažující člověk - vše jak jinak s cílem dosáhnout co nejnižší okamžitý spotřeby bez ohledu na životnost a tím pádem i bez ohledu na cenu následnejch oprav čehokoliv kolem.dracekvo píše:...
Raději jednou za 60 tis vyměním olej, jak řešit vysypanou dvouhmotnostní spojku. Nehledě na to, že automat vždy na dálnici točí míň jak manuál. A pokud dostanu blbnoucí náladu, tak ten automat přepnu na ruční režim a podkvaltovat před zatáčkou si můžu i tak.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!