Baterka Powerboost
Moderátor: Moderátoři
Baterka Powerboost
Nemáte niekto skúsenosť s takouto batériou?
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
U těchto řetězcových "značek" se musí počítat se značným rozpětím životnosti podle toho, jak často a dlouho se s ní jezdí, jestli ji občas v zimě někdo zkontroluje a nabije... pochopitelně myslím tím normální provoz startovací baterie, žádné úsporné pseudointeligentní dobíjení pochybného významu.
Můžeš mít kliku, že baterka auto přežije, můžeš mít peška, a čtvrtou zimu jednoho rána nenatočíš.
Tak se stalo, že ze dvou stejných baterek koupených v Tesku (a provozovaných souběžně ve dvou Swiftech v dost podobném provozním rytmu) se po čtyřech letech v zimě jedna dost zapotila, než protočila kliku, aby motor chytil. Ta druhá, neuvěřitelný kousek, s tím neměla problém ještě po 6 letech. Nevím, kolik let by ještě startovala, protože autu uhnily nosníky a bylo levnější sešrotovat, takže baterka stála v botníku na chodbě, jednou za tři čtyři neděle jsem zapnul 3,8 A dobíjení, tuším o dva roky později zase přimrzlo, tak jsem ji použil třikrát se startovacími kabely ve prospěch některého nešťastníka souseda, který ráno nenastartoval, pak občas jsem ji vzal ke kombu a klávesám, abych nemusel někde tahat prodlužku, jindy zase točila asi 5 hodin dvanáctikilovou náloží na rožni poháněném stěračovým motorkem z Favorita s PWM regulátorem, nebo k akuvrtačce, v níž NiCd blok dosloužil. Když tu byl vyhlášený sběr olověných baterií, tak jsem se s ní rozloučil.
Můžeš mít kliku, že baterka auto přežije, můžeš mít peška, a čtvrtou zimu jednoho rána nenatočíš.
Tak se stalo, že ze dvou stejných baterek koupených v Tesku (a provozovaných souběžně ve dvou Swiftech v dost podobném provozním rytmu) se po čtyřech letech v zimě jedna dost zapotila, než protočila kliku, aby motor chytil. Ta druhá, neuvěřitelný kousek, s tím neměla problém ještě po 6 letech. Nevím, kolik let by ještě startovala, protože autu uhnily nosníky a bylo levnější sešrotovat, takže baterka stála v botníku na chodbě, jednou za tři čtyři neděle jsem zapnul 3,8 A dobíjení, tuším o dva roky později zase přimrzlo, tak jsem ji použil třikrát se startovacími kabely ve prospěch některého nešťastníka souseda, který ráno nenastartoval, pak občas jsem ji vzal ke kombu a klávesám, abych nemusel někde tahat prodlužku, jindy zase točila asi 5 hodin dvanáctikilovou náloží na rožni poháněném stěračovým motorkem z Favorita s PWM regulátorem, nebo k akuvrtačce, v níž NiCd blok dosloužil. Když tu byl vyhlášený sběr olověných baterií, tak jsem se s ní rozloučil.
S nekvalitou Banneru nesouhlasím - jsou to jedny z nejlepších. U Varty, Bosche a podobnejch je potřeba rozlišovat šarže osazovaný v prvovýrobě = do auta při jeho montáži ve výrobní fabrice, ty vydrží naprosto běžně 6-8let, pokud nejsou kurwený ychtyligentním nedobíjením - a aftermarket prodávanej v obchodech s ND přes pult, tam jsou Varty, Exide i Bosche rozhodně horší kvalita než Banner a odcházejí už po 2-3 letech. Je to tím, že výrobce do automobilky dodává líp kontrolovaný výrobní šarže, u kterejch musí podle ISO a VDA norem garantovat kontrolu kvality výrobního procesu - do krámu s ND žádnou takovou garanci dávat nemusejí, takže to patřičně ojebávají a výsledky jsou naprosto jasný. Holt šetří se kde to jde a každý €uro v kapse akcionáře se počítá ...ok1hga píše:ale pořád lepší než Banner . . .Pikofarad píše:Varta ani Bosch už není ta kvalita co bývala
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kupuju buď yuasa, nebo to nejlevnější co najdu.
S motorkou jezdím jen přes sezónu a yasa odešla po dvou letech. Nevím proč. I přes zimu jsem jí občas nabil.
No tak jsem se naštval a do motorky poskládal baterky z LiFePO článků 7Ah a už je to x let a pořád to funguje.
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.
S motorkou jezdím jen přes sezónu a yasa odešla po dvou letech. Nevím proč. I přes zimu jsem jí občas nabil.
No tak jsem se naštval a do motorky poskládal baterky z LiFePO článků 7Ah a už je to x let a pořád to funguje.
Kdybych měl auto s tím inteligentním dobíjením, tak tam taky dám lifepo, protože bych odmítal okolo auta každou chvilku skákat a dávat nabíjet. Auto má sloužit mě, ne já jemu.