USB logický analyzátor
Moderátor: Moderátoři
USB logický analyzátor
Zdravím.
Manželka má renaulta a začalo ji blbnout čidlo vačkové hřídele.
Po výměně čidla furt stejný problém.
Když mám doma USB logický analyzátor, který je na 5V, půjde přes něco připojit k čidlu a zjistit zda s mého jdou impulsy?
https://www.hadex.cz/r209a-usb-logicky- ... hz-sealae/
Manželka má renaulta a začalo ji blbnout čidlo vačkové hřídele.
Po výměně čidla furt stejný problém.
Když mám doma USB logický analyzátor, který je na 5V, půjde přes něco připojit k čidlu a zjistit zda s mého jdou impulsy?
https://www.hadex.cz/r209a-usb-logicky- ... hz-sealae/
I rychlé optočleny jsou buzeny proudově a mívají na vstupu obvykle napětí kolem 1,2 až 1,4V. Sériový odpor musíš spočítat. A ještě zapojit výstup optočlenu přes odpor na napájení. To je kupa práce a ryzika navíc, nejspíš si odpálíš analyzátor.
Změř výstup obyčejným voltmetrem, nejlépe ručkovým. Pokud za chodu naměříš 0 nebo 12V, je to špatně. Má tam být něco mezi, voltmert ukazuje pulzy jako nižší napětí.
Změř výstup obyčejným voltmetrem, nejlépe ručkovým. Pokud za chodu naměříš 0 nebo 12V, je to špatně. Má tam být něco mezi, voltmert ukazuje pulzy jako nižší napětí.
No ja myslel, že když jde přes dělič napěti udělat přes arduino i 30V voltmetr, tak nebude problem přes ten USB logický analyzátor měřit vyžší napěti jak 5V
https://forum.arduino.cc/t/detecting-12v-dc/5158
https://forum.arduino.cc/t/detecting-12v-dc/5158
PC814 jsem už viděl připojenou na AC.Catching diodes only duplicate protection diodes on the chip - try using a potential divider using a 10k resistor and a 4.3V or 3.9V zener - this will protect against much higher voltages than 12 (say a 24V truck), work when the vehicle battery is low (starter motor), and the zener acts as a protection diode for reverse polarity too.
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Potřebuješ napěťový dělič. Princip děliče je (zjednodušeně) takový, že mezi měřené napětí a kostru připojíš dva rezistory. Když budou mít stejnou hodnotu (např. 10k Ohmů), tak na každém z nich naměříš napětí poloviční velikosti než měřené napětí (proud, který přes tyto rezistory prochází, vyvolá na každém z nich napětí úměrně součinu právě tohoto proudu a odporu rezistorů). Když bude mít jeden rezistor poloviční hodnotu než ten druhý, naměříš na něm 1/3 měřeného napětí. Atd.
Najdi si na webu výpočet odporových děličů nebo se podívej sem.
Nevýhodou děliče je to, že zatíží měřený obvod. Těch pár mA, které do děliče potečou, by nemuselo čidlu vadit, ale kdo ví, jaký má výkon na výstupu.
Osciloskop by byl mnohem jednodušší řešení. Nemusíš nic počítat a obvod zatížíš minimálně.
PF
Najdi si na webu výpočet odporových děličů nebo se podívej sem.
Nevýhodou děliče je to, že zatíží měřený obvod. Těch pár mA, které do děliče potečou, by nemuselo čidlu vadit, ale kdo ví, jaký má výkon na výstupu.
Osciloskop by byl mnohem jednodušší řešení. Nemusíš nic počítat a obvod zatížíš minimálně.
PF
Skoro bych šel troch jinou cestou. Za předpokladu, že vyměněné čidlo je funkční, se dá předpokládat, že problém je jinde. Proto je potřeba zkontrolovat kabeláž, tedy odpojit to, co je na druhé straně, což je nejspíš ECU, zkontrolovat vodiče, že jsou celistvé a nemají svod a pokud tomu tak bude, hledat jinde. Motory většinou běží i bez čidla vačky. Pokud se objevují závady čidla, může to taky být vytahanými rozvody, obzvlášť, pokud má motor řetěz. Nebo, pokud je použito, tak závadou ve variabilním časování. Jak se problém projevuje?
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...