Zapojení 4pin váhy vzduchu (MAF) na 5pin v Audi A4 B5

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Zapojení 4pin váhy vzduchu (MAF) na 5pin v Audi A4 B5

#1 Příspěvek od kybrex »

Zdravím,

váha vzduchu (Mass Airflow Sensor) pro můj motor 1.8T AEB se 4pin od BOSCH se už nevyrábí a není k dispozici. Koupil jsem "co nejpodobnější", ale řeším zapojení. Už jsem pohledal schémata a vypadá to následovně:

kabel v autě do ŘJ
piny u 4 pin konektoru:
1 - GND
2 - GND pro signál
3 - +12V napájení
4 - signál ze senzoru

Nová váha vzduchu BOSCH 0 280 218 373
piny:
1 - nezapojeno
2 - +12V napájení
3 - GND
4 - +5V referenční napětí
5 - signál ze senzoru

Jak vyřešit ten pin 4 s +5V referencí, kterej není kam v autě připojit? Mám mu udělat nějaký stabilizovaný zdroj 5V, nebo by mohlo projít nezapojit ho vůbec?
:P

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#2 Příspěvek od PixelOrgy »

Schema jsem nevidel, ale teoreticky muze vadit spojeni signalove a napajeci GND. Asi bych zkusil odpor mezi nima.

5V referenci muzes asi udelat stabem (pokud je to vstupni signal)

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od kybrex »

Propojení těch zemí by snad vadit nemělo. Tady je vidět princip funkce na zapojení https://www.farnell.com/datasheets/69647.pdf Není to přesně ta váha vzduchu, ale řekl bych, že by to mohlo být dost podobné.

K té referenci +5V. Stará váha měla asi nějakou vnitřní, kterou si sama vyrobila z těch 12V, a tahle očekává od řídící jednotky. Tak už hledám, kde koupit součástky na výrobu napěťové reference +5V.

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#4 Příspěvek od dracekvo »

A proč trváš na BOSCH?

Ty čidla jsou od nějakých levných výrobců až po lepší.
Podle mě raději jiného výrobce, jak riskovat, že 5 pin od bosch bude posílat malinko jiné hodnoty a pak furt budeš řešit, proč to jede blbě, nebo to hodně žere.
Chudá směs ti zase může podpálit ventily.

Vůbec bych se nebál třeba tohoto https://autodilos.cz/autodily/audi/a4-b ... -252355905

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kybrex »

Pierburg jsem měl. Měřilo to krásně. Asi 500km, pak to odešlo a výstup signálu při měření dává nějaký "šum nad zemí (GND)". Přitom stará váha BOSCH, která ale v zátěži už "houpe", tam funguje dlouhodobě v pohodě. A dočetl jsem se, že BOSCH to dělal nějak líp a všechny dnešní náhrady stojí za kuloví, což se mi potvrdilo. Už jsem toho zkoušel víc a ne a ne to fungovat.

Můžu použít tuhle šikovnou součástku? Napěťová reference 5V 0.2% TO92 Linear Technology LT1029ACZPBF

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Nakadah »

Audi ho má pořád skladem...

https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... 8+133+471A

Chceš nahradit HFM2 typem HFM5? No budeš muset předrátovat, dodat 5V referenci a upravit mapu MAF v ECU. Protože HFM5 sice má výstup 0-5V ale v rozsahu 0-1V měří zpětné proudění. Navíc to má jinou křivku průběhu průtok/výstup.

Náhrady třeba od MagnettiMarelli za 1400 a tak si už zkoušel, nebo proč trváš na originálu?

Uživatelský avatar
kybrex
Příspěvky: 276
Registrován: 26 črc 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od kybrex »

Zajímavé, že na Audi mají skladem. Tam jsem přímo nehledal, jen google podle čísla dílu a výrobce BOSCH. Zkusil jsem už SKV Germany, MagnettiMarelli dle jednoho článku s měřením, který jsem četl, "funguje" úplně stejně (měří to blbě) a Pierburg fungoval jenom chvíli. Uvidím, jestli na reklamaci něco zjistí, protože by mě zajímalo, proč a co na něm odešlo.

Takže tu 280 217 373 tam dávat radši vůbec nemám?

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od Nakadah »

Pierburg ma oproti Boschi jiny napeti signalu proti zemi, nekdy se lisi i zapojeni pinu samotnych.

Posledni instance kdyz hledam nejaky dily co uz bezne nemaji nahrady jinde skladem je prave Audi Tradition. Akorat se casto musi pocitat s peknou palkou.
Co se toho cisla tyce, kdyz zadavas origo cislo Bosch asi ti to uz nic noveho nenajde, protoze u Bosche to vybehlo davno z vyroby. Leda ti to vyhodi nejaky dily z vrakacu a podobne. Nebo mozna ty nahrady co nechces.

058 133 471A je cislo dilu dle ETKY, podle toho sem to hledal na AudiTradition jestli jeste neni skladem. No a je, ale zase palka jak svine.

Ja mam jeste stary Motronic M3.2, takze by ti tezko asi byla na pokusy moje 3pin vaha. U 4pinu pro Motronic M3.8.1 pribyla samostatna zem pro signal, pro presnejsi mereni. Uz se to netaha pres kostru auta. Stejne jako prisly lambdy s vlastni napetove dedikovanou zemi (4pin).

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“