![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Auto po technické v "perfektním" stavu..
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Větší obavy bych měl z toho, že ta stará pyropatrona bouchne samovolně. Vozit si přímo před ksichtem 10-20-30 let starou pyrotechniku, která je trvale vystavena brutálnímu střídání teplot a otřesům, mi nepřijde moc bezpečné.p32 píše:Horší je to s airbagama, které mají životnost (pyropatrony) těch 10 let a nikdo si to nenechá měnit. Na co je tam potom nefunkční má?
ABS mi funguje jenom když to v zimě zkouším na sněhu jak to reaguje. Takže minimální provozní stav. V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS. ![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.
Tos ještě nikdy nevlítnul pod plynem do v asfaltu vyjetejch kolejí ve kterých je voda? To máš vidět, slyšet a u předokolky cejtit, co pak ty všeljaký asistenty spojený s ABS začnou vyvádět.MiraSt píše: V běžném jezdění se mi ještě (!) nestalo abych brzdil s pomocí ABS.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
V létě stačí prudčejc přibrzdit na cestě s prachem na krajnici, nebo vlítnout na brzdách do místa, kde je vysypaný cokoliv zrnitýho od průměru 1mm do 5-6mm. Mně ABS zabírá i když s prázdným až poloprázdným Drobkem prudce zadupnu brzdy - je z výroby nastavenej na častější jízdu se zátěží, takže pro ježdění s prázdným je "přebrzděnej" a i na lepších gumách s dobrou adhezí je to znát, protože se občas některý kolo dostane na asfalt s hladším povrchem a začne podkluzovat.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Taky jak který auto. Jedničková Fabie HTP 47kW (to jest dvanáctiventil, co slušně jede i brzdí, nikoli běžnější a příšerný 40kW šestiventil) hrká ABSkou skoro furt. Kombinace lehkého předku, ostrých brzd a podivné geometrie přední nápravy.
(Ne, není to závada. Je to opravdu vlastnost. Vystřídal jsem jich proti své vůli několik.)
(Ne, není to závada. Je to opravdu vlastnost. Vystřídal jsem jich proti své vůli několik.)
Hodně způsobujou gumy a samotná náprava - ve svým principu. Ta přední náprava ve fábuli je už léta pořád prakticky stejná - protože ji ještě před jedničkovou fábulí měly Polo a Ibiza v podstatě už někdy od roku 1990 = ještě za dob, kdy se v Bolehlavi vyráběl slavnej rezivějící favořiť. Bohužel rok vod roku se na ní stavějí těžší a těžší auta = z důvodu vyšší pasivní bezpečnosti je konstrukce masivnější a i když konstruktéři používají CAD a vysokopevnostní oceli, který dovolujou projektovat díly s vyšší únosností o malý konstrukční hmotnosti, váha na nápravu typ od typu narůstá. Základní koncepce se spodním trojúhelníkovým ramenem a těhlicí zavěšenou mezi něj a (skoro) svislou vzpěru McPherson byla jen doplněná o zkrutnej stabilizátor, u kterýho zas někdo nejdřív poddimenzoval sílu tyček přenášejících zkrutnej moment, takže se všelijak vohejbaly a praskaly, než se v rámci sériovejch "náprav hříchů" musely začít montovat silnější - a taky jeho působením se víc přitvrdila pružicí charakteristika celý nápravy, takže čím dál tím víc připomíná motokáru - a když se ji konstruktéři kvůli komfortu pokusí změkčit, změní se na uskákanou kozu, která při brždění klouže, protože jí kola odskakujou jak koze paznehty na ledu ... Na dnešní víc jak tunový "malý auto" je prostě potřeba jiná, masívnější konstrukce přední nápravy než jaká byla vhodná na auto "za sucha" vážící o dva-dvaapůl metráku míň ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Já jezdím předvídavě (neříkám, že pomalu), mně brzdy dřív zreznou, než bych je ojel.
kdysi dávno jsem jezdil Oplem, měl kontrolu brzdových světel pípnutím po sešlápnutí brzdy po nastartování, u Humpolce jsem se divil, co to pípá, ale jen jsem od nastartování v Plzni nešlápnul na brzdu![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
kdysi dávno jsem jezdil Oplem, měl kontrolu brzdových světel pípnutím po sešlápnutí brzdy po nastartování, u Humpolce jsem se divil, co to pípá, ale jen jsem od nastartování v Plzni nešlápnul na brzdu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Stačí jezdit s rozumem.
Když si beru mě neznámé auto, vždycky si zkouším brzdy. Tam, kde nikoho neohrozím - povolím volant a šlápnu na brzdu. A hned poznám, jestli mi to jde na nějakou stranu. Správně to dělat nesmí.
Vjet do vody, ať už v kolejích, či volně na silnici a šlápnout na brzdu je školácká chyba. Když už to přeženu s rychlostí a nastane jev aquaplaning, pak je nejlepší řešení držet volant ve směru a vyšlápnout spojku. Až se gumy "chytí" je to bez cukatůry a případných dalších problémů.
A jinak brzdy taky moc nepoužívám. S kopce je lépe brzdit motorem, než, jak obvykle vídám, celý kopec stát na brzdě, stejně tak zpomaluju na semafor. Při nenadálých událostech spíše volím vyhýbací manévr, pokud to jde.
Když si beru mě neznámé auto, vždycky si zkouším brzdy. Tam, kde nikoho neohrozím - povolím volant a šlápnu na brzdu. A hned poznám, jestli mi to jde na nějakou stranu. Správně to dělat nesmí.
Vjet do vody, ať už v kolejích, či volně na silnici a šlápnout na brzdu je školácká chyba. Když už to přeženu s rychlostí a nastane jev aquaplaning, pak je nejlepší řešení držet volant ve směru a vyšlápnout spojku. Až se gumy "chytí" je to bez cukatůry a případných dalších problémů.
A jinak brzdy taky moc nepoužívám. S kopce je lépe brzdit motorem, než, jak obvykle vídám, celý kopec stát na brzdě, stejně tak zpomaluju na semafor. Při nenadálých událostech spíše volím vyhýbací manévr, pokud to jde.
Mě to v autoškole neučili. Přišel jsem na to sám. Se služební fábii kombi třiválec mám průměrnou spotřebu 4,1 litrů. Na mém Renoltu musím nechat osoustružit kotouče poněvadž mi rezaví po obvodu. Málo brzdím.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.