Vtipy, vtipné články a odkazy XII

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#226 Příspěvek od pepik9 »

Připadá mi, že s výběrem auta (a řečmi okolo) je to stejné jako s výběrem ženské.

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#227 Příspěvek od ransom »

Jo. Každej věnuje ohromný úsilí na to, aby si zrovna to svoje zdůvodnil a obhájil. Před ostatními, ale asi hlavně před sebou.

EKKAR:
Zase plácáš nesmysly. Scala je na nový platformě a s Roomsterem nemá společného nic. Tuhle jsi zase tvrdil, že na bázi Roomstera chtěli stavět pickup 4x4 velikosti Raptora nebo RAMky. Jo, leda tak něco jako Felicia pickup...

Uživatelský avatar
DedVseved
Příspěvky: 492
Registrován: 01 črc 2019, 02:00

#228 Příspěvek od DedVseved »

Jako levný kempingový vůz pro dva je Roomster dobrý. Znám v práci kolegu, co v něm má vestavbu na spaní a nějaké vaření, ale bez zadních sedadel. Často jezdí do Rychlebských hor sjíždět stezky na horském kole, které si v autě bez rozebírání odveze a přes víkend v něm spí.
Taky pro řemeslníky je to dobrý pracovní nástroj. Znám kolegu od švagra, který v něm má regály s vercajkem. Jen přes noc nesmí parkovat nikde jinde, než doma v garáži, protože když měl zahýbací úmysly a stál s ním přes noc u milenky, tak mu ho několikrát vybrali.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#229 Příspěvek od EKKAR »

ransom píše:...
EKKAR:
Zase plácáš nesmysly. Scala je na nový platformě a s Roomsterem nemá společného nic. Tuhle jsi zase tvrdil, že na bázi Roomstera chtěli stavět pickup 4x4 velikosti Raptora nebo RAMky. Jo, leda tak něco jako Felicia pickup...
Scala je na platformě MQB, která byla vytvořená na základě škodofkou vyvinutý individuální platformy roomstera - jako složenina přední nápravy pola/ibizy/fábule, individuálně zkonstruovanýho středního dílu podlahy a zadní části zahrnující nádrž, podlahu kufru, mj. i jímku na rezervní kolo/nádrž na LPG a hlavně zadní nápravu s vlečenýma ramenama, pocházející úplně nejdřív z chudších pouze předohrabovejch verzí Audi A4 (tzn. NELZE POUŽÍT víceprvek schopnej třeba i zástavby pohonu 4x4 = u Audi označovanej jako "Quattro") a potom z golfa a jedničkový ochcáfky. Celá platforma je "natahovací" díky možnosti změny dýlky tý mezilehlý podlahový plošiny, čímž se u ní dá do určitý míry měnit rozvor náprav a úpravama sklonu a tuhosti pružicích a tlumicích jednotek se ladí dynamika náprav. Nelze do ní zastavět rozměrově větší motory a pohon 4x4 s mezinápravovou spojkou/diferenciálem Haldex = prostě tam na tyhle vychytávky není prostor. Modifikace týhle platformy je použitá i u novějších aut velikosti fábule/ibizy/pola, kde je použitá užší zadní náprava (s menším rozchodem kol) - není ale do detailu shodná se starší platformou u škodovky používaný až po fábuli III.

A pick-up 4x4 formátu malej "Dodge RAM" nebo "F-150" se ve Škodovce vyvíjel, existuje i jeho vývojovej předprototyp, kterej samozřejmě oficiálně nikdy neopustil plot fabriky a pokud ano, tak jedině v uzavřeným návěsu, když ho vezli někam na zkoušky. Publikace o něm prakticky veškerá žádná, nebyl ani publikovanou vývojovou studií - jednoduše "nenaplánovali ho z Vlkohradu, tak prostě nebyl". V čem se 100% mejlíš je, že by byl postavenej na základě roomstera - protože room na to nemá platformu, ale mělo to bejt na platformě Yetiho - tato platforma má širší předek (původně na ní měl stát i Roomster, ale rozhodnutí Vlkohradu = zařezávání projektů atd...) a má možnost bejt jak 4x2 tak 4x4. Zadní část navíc neměla bejt z Yetiho, ale z novějšího Caddyho nebo dokonce Caddyho Maxi, kde má větší únosnost a i možnost zástavby ještě většího zadního rozchodu včetně varianty dvojmontáže.

Stejně tak byl "polonačerno" postavenej i "předprototyp" pick-upu z fábule dvojky/roomstera, o tom je ale ještě míň informací a snad ani neexistujou ani neoficiální fotky, mělo jít o zkusmou konverzi kastle, jak se to bude chovat, když se u rooma uřízne horní část za "B" sloupkem takže zůstanou jen přední 2 sedačky za kterýma bude plechová stěna s malým oknem, střecha se udělá nižší jako u dvojkový fábule, zavaří se torzo zadních dveří a z celýho zadku se udělá korba i s polodvířkem otevíraným jakou klasickýho pick-upu směrem dolů. Mělo to mít nosnost 500-600kg, předpokládaly se i nějaký boudy jako nástavby, jenomže podle toho, že nic takovýho kromě verze "roomster NEpraktik" na silnicích nepotkáš si můžeš udělat jasnej obrázek o osudu takový myšlenky v rámci koncernu ...

Sorry, ale taky mám známýho ve škodovce - a občas od něj dostanu i nějakou fotku nebo info o něčem, co se navrhlo a neprošlo to přes vedení "vejš" ...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 28 čer 2023, 16:55, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#230 Příspěvek od ransom »

Prdy vrdy.
I Amarok má do amerických pick-upů kudevsky daleko.
Tvarová zmenšená napodobenina na jakýkoli škodovácký platformě z osobáku by nikdy nemohla nahradit žebřinový rám a osmiválec podélně.

Hele, tohle by sis mohl pořídit.
Přílohy
Screenshot_20230628-170155.jpg
Naposledy upravil(a) ransom dne 28 čer 2023, 17:06, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#231 Příspěvek od EKKAR »

Když myslíš ... Tam vůbec nešlo o snahu nahradit v evropskejch podmínkách americkou terénní krávu s pěti- až osmilitrovou "vé-osmou" a půldruha- až dvaapůltunovou únosností a spotřebou 20-25 na 100, tam šlo o snahu vyplnit díru na trhu = postavit dodávku-valníček pro malýho živnostníka, v podstatě náhradu o dneska už 30 roků starýho favorita pick-up, případně jeho o 5 roků mladší "sestřenice" feliny pick-up. Od ukončení výroby felichčijskýho picka tuzemská produkce žádnou podobnou alternativu nenabízí - přestože vývojovej, konstrukční i výrobní potenciál takovejch vozidel u tuzemskýho výrobce byl a je. Ovšem Vlkohrad rozhoduje jenom z pohledu vlastní kapsy ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#232 Příspěvek od konosuke »

pepik9 píše:Připadá mi, že s výběrem auta (a řečmi okolo) je to stejné jako s výběrem ženské.
Jo, to jo. Obě jmenované komodity jsou běžně zbytečné a vcelku postradatelné.
Ale no ovšem, kdo si neumí nakoupit, uvařit a zapnout pračku potřebuje služku.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#233 Příspěvek od EKKAR »

Woe, zkus si žít bez auta s rodinou zahrnující 2 malý děcka na sídlišti 3 kiláky od centra, kde jsou obchody, nádraží, doktorky a práce a zároveň cca kilák od školky - když autobus veřejný dopravy tam mezi 7. hodinou ráno a 5. hodinou večer přijede asi tak 6x a víc jak jednu mámu s kočárkem nevezme, protože na 2 a víc kočárků nemá schválenej prostor - a nemít auto. Nezvládneš nic - když půjdeš z práce pěšky nebo veřejnou dopravou, nestihneš před vyzvednutím děcka ze školky nebo družiny nakoupit - a když půjdeš nejdřív do krámu, učitelka ve školce/bába v družině tě napoprvé prokleje, napodruhý ti to vyčte že ona chce taky včas domů a když to uděláš potřetí, zavolá na tebe OSPOD. A pokud mi namítneš, že kolo je taky dopravní prostředek, tak mi ukaž, jak na něm odvezeš dvě děcka a nákup aspoň na 2 dny, abys nemusel do krámu denně. A když bude mít děcko 39°C teplotu - vezmeš ho k MUDře na tom kole? Přemejšlej než něco začneš plácat, člověče ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jenicek
Příspěvky: 181
Registrován: 28 pro 2022, 01:00
Bydliště: Krakonošovo

#234 Příspěvek od jenicek »

Připomínáš mi kolegu, ten taky nemá život ve městě jednoduchej... :lol: :lol: :lol:
My co máme 4 děti a žijem na vesnici jsme celkem v pohodě :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#235 Příspěvek od EKKAR »

Víš co, mně se nejvíc "líbí", jak mě kritizujou lidi z takovejch "malejch dědin", jako je Ostrava nebo Prágl, kde mají proti městům naší velikosti (15-20tisíc) naprosto nesrovnatelný zázemí už jen minimálně v tý z rozpočtu města dotovaný veřejný dopravě, nemluvě o pracovních možnostech, dostupnosti služeb a obchodní sítě i volnočasovým vyžití, za to, že jsem při výběru auta volil tak, jak jsem volil - že jsem upřednostnil praktičnost před vzhledem a že svůj výběr hájím. Já navíc nejsem nekritickej - vím a přiznávám, že moje volba má určitý nedostatky, ale prostě váhy porovnávající klady a zápory se v mojí situaci převážily na jednu stranu ... My tady máme v podstatě všecky nevýhody satelitní vesnice ještě ke všemu bez jejích výhod - jsme mimo blízkou dostupnost centra se vším co k němu patří a ještě ke všemu nemáme možnosti vlastníků samostatnejch pozemků s RD = nemáme svoje zahrádky, bazény, záhonky s kytkama, i blbou vlastní garáž si musíme pořizovat kus od bydliště ... Neumím si ani představit muset za takovejch podmínek používat ekofašistama vnucenou elektrodebilomobilitu ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#236 Příspěvek od ransom »

EKKAR píše: Tam vůbec nešlo o snahu nahradit v evropskejch podmínkách americkou terénní krávu..
Jenomže to přirovnání k americký krávě jsi původně použil Ty.
Nadávání na to, co všechno v nebohý Škodovce zaříznul mateřský koncern, mě nikterak nedojímá. V každý značce vzniká spousta nápadů, studií, prototypů a nic z toho. Je to jejich fabrika, jejich investice. Takže Škodovka bude dělat, co koncern řekne, a je to tak správně.
Komu se to nelíbí, měl koupit Škodovku sám, nalejt do ní prachy a postavit ji na nohy. Dodnes by vyráběl nějakou dvacátou variaci na Favorita, nebo by ji s úlevou střelil Číňanům. Tohle jsou jen hloupý a jalový kecy.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#237 Příspěvek od Hubert_79 »

Jojo, tyhle kydy o tom, jak něco geniálního ve Škodovce vymyslí a zlý VW jim to zatrhne mě baví. Nebýt VW, tak se mohla taky Škodovka prodat Renaultu a to by nejspíš dopadlo tak, že by se tu montovaly Dacie. No nebo by nám zůstala a asi by se dosud vyráběla Felicie s 60 let starým motorem...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#238 Příspěvek od konosuke »

Ve hře byl i peugeot nebo se plecu? jo jsou to roky dyž měla bejt do pěti let
mařena (DM) za bůra a životní úroveň rakous také tak...babičko, dědečku
vyprávěj dál jak byli tenkrát lidi naivní a hloupí.
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
ransom
Příspěvky: 924
Registrován: 19 črc 2020, 02:00
Bydliště: Náchod

#239 Příspěvek od ransom »

konosuke píše:Ale no ovšem, kdo si neumí nakoupit, uvařit a zapnout pračku potřebuje služku.
Však ona si taky leckterá rozumná ženská řekne:
"Než se starat o tohleto, to už si radši vezmu z útulku čokla."

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#240 Příspěvek od EKKAR »

konosuke píše:Ve hře byl i peugeot nebo se plecu? jo jsou to roky dyž měla bejt do pěti let
mařena (DM) za bůra a životní úroveň rakous také tak...babičko, dědečku
vyprávěj dál jak byli tenkrát lidi naivní a hloupí.
Úplně ze začátku to byl kde kdo - žabožrouti jak z rencka, tak z PSA = pažout s citrónem, ze Skopčácka jen koncern, protože voplík zrovna v tý době měl dost co dělat sám se sebou, ale v úvahu se brali i Taloši od Fiatu a byly i náznaky, že by Korejci - ti si nakonec postavili fabriku sami v Nošovicích a druhou u Žiliny, podobně jako žabožrouti tam, co se potkali dva medvědi. Ale finální "duel" byl mezi koncernem a renckem, když vyhrál Vlkohrad slibem, že zachová vývojovou základnu a určitou autonomii značky v rámci koncernu. Žabožrouti naproti tomu slibovali jen ze začátku montovnu převzatejch typů bez vlastního vývoje s pozdějším přechodem na plnou vlastní výrobu, ale furt bez vlastní konstrukční základny. V tomhle si myslím že Klaus tenkrát chybu neudělal, bohužel formulaci "vlastní vývoj" si Vlkohrad od jistý doby vykládá dost svérázným způsobem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“