Gramofón Tesla MC600Q, netočí sa tanier
Moderátor: Moderátoři
Ahojte.
Vlastne už dlhšiu dobu dávam dokopy MC600Q, ktoré mám zo smetiska bez plexi. Nemalo to nožičky, ohnuté ramienko prenosky, šnúru a din kábel. Doteraz som postúpil tak, že mi kamarát vyrobil a vyvážil nový tanier z UNIDAL-u pomocou výkresu, ktorý je na tomto fóre, vyrobil aj nové medené (bronzové) púzdra a aj domček hriadelky taniera, lebo bol ohnutý (fotky). Musel som si dať vyrobiť aj štítok, keďže to tam vôbec nebolo - graficky to ale nie je ako originál. Prestriekal som to autolakom a nožičky som skombinoval tak, že z eBay-u som zohnal nožky na Project-Debut, potom na nich som vykružovákom zväčšil dieru v gume na vrchu a na 3D tlačiarni som si vyrobil náhradu za štélovaciu maticu na nožky.
Keďže to po prinesení so smetiska vôbec nešlo a v tom stave som sa bál to aj vyskúšať, tak som vymenil všetky zelenožlté elektrolity, KD-čka v zdroji a na motore (betu mali všetky +- 40).
Po oživení sa motor roztočil a aj sa mi podarilo pomocou výšky hriadelky taniera nastaviť aj synchronizáciu a synchronizovalo to prekvapivo okamžite. Všetky tlačidlá reagujú.
Potom som si všimol, že akoby pri pohľade spredu tanier padal na jeden bok, preto som veľmi tenkými podložkami na jednej strane konzolu motora vyrovnal - podložky medzi konzolu a vrchný kryt. Musel som ale niečo pokaziť, lebo odvtedy sa mi to už nedá zmenou výšky zosinchronizovať aj vtedy, keď som veľmi tenké podložky dal preč. Nechápem to, lebo elektroniky som sa ani nechytil, niečo sa muselo zmeniť.
To je teda jeden problém a ďalší je ten, keď dám šípku doľava, tak nevie nájsť začiatok platne príde na koniec a tam jednoducho sadne na platňu a zastane. Keď je repeat tak vtedy samozrejme nie. Prenoskové ramienko bolo ohnuté ja som ho vyrovnal, napodiv tak, že to nie je poznať, ale aj keď si myslím, že ho mám zložené správne je vyššie ako by malo byť, lebo pri zašróbovanej skrutke zozadu ramienka (foto) to pri miernom dotlačení proti závažiu nie je dosadnuté v stojane ramienka ale cca 1,5mm vyššie a k dosadnutiu dôjde iba menším násilím a nechcem to znova ohnúť.
Vlastne už dlhšiu dobu dávam dokopy MC600Q, ktoré mám zo smetiska bez plexi. Nemalo to nožičky, ohnuté ramienko prenosky, šnúru a din kábel. Doteraz som postúpil tak, že mi kamarát vyrobil a vyvážil nový tanier z UNIDAL-u pomocou výkresu, ktorý je na tomto fóre, vyrobil aj nové medené (bronzové) púzdra a aj domček hriadelky taniera, lebo bol ohnutý (fotky). Musel som si dať vyrobiť aj štítok, keďže to tam vôbec nebolo - graficky to ale nie je ako originál. Prestriekal som to autolakom a nožičky som skombinoval tak, že z eBay-u som zohnal nožky na Project-Debut, potom na nich som vykružovákom zväčšil dieru v gume na vrchu a na 3D tlačiarni som si vyrobil náhradu za štélovaciu maticu na nožky.
Keďže to po prinesení so smetiska vôbec nešlo a v tom stave som sa bál to aj vyskúšať, tak som vymenil všetky zelenožlté elektrolity, KD-čka v zdroji a na motore (betu mali všetky +- 40).
Po oživení sa motor roztočil a aj sa mi podarilo pomocou výšky hriadelky taniera nastaviť aj synchronizáciu a synchronizovalo to prekvapivo okamžite. Všetky tlačidlá reagujú.
Potom som si všimol, že akoby pri pohľade spredu tanier padal na jeden bok, preto som veľmi tenkými podložkami na jednej strane konzolu motora vyrovnal - podložky medzi konzolu a vrchný kryt. Musel som ale niečo pokaziť, lebo odvtedy sa mi to už nedá zmenou výšky zosinchronizovať aj vtedy, keď som veľmi tenké podložky dal preč. Nechápem to, lebo elektroniky som sa ani nechytil, niečo sa muselo zmeniť.
To je teda jeden problém a ďalší je ten, keď dám šípku doľava, tak nevie nájsť začiatok platne príde na koniec a tam jednoducho sadne na platňu a zastane. Keď je repeat tak vtedy samozrejme nie. Prenoskové ramienko bolo ohnuté ja som ho vyrovnal, napodiv tak, že to nie je poznať, ale aj keď si myslím, že ho mám zložené správne je vyššie ako by malo byť, lebo pri zašróbovanej skrutke zozadu ramienka (foto) to pri miernom dotlačení proti závažiu nie je dosadnuté v stojane ramienka ale cca 1,5mm vyššie a k dosadnutiu dôjde iba menším násilím a nechcem to znova ohnúť.
Musím tě pochválit, krásná záslužná záchranná práce.
A teď, celý celek motoru by měl být v jedné rovině s talířem. Magnetický kroužek by měl být po celém obvodu stejně výškově vzdálený od plošného spoje, takže né že na jedné straně je blíže a na druhé vzdáleně. Vůbec nejhorší je, když ještě není ten magnetický kroužek v rovině s talířem a poté otáčením jakoby šmajdá. To lze vše krásně zkontrolovat, pokud se celý motor vyjme ven aby to šlo vidět. Spodní maticí lze nastavit optimální výšku magnetického kroužku od plošného spoje. Když se povolí do okamžiku, kdy začne zachytávat o halové senzory, protože ty jsou vystrčeny asi o půl milimetru nad plošným spojem a poté se matice vrátí o jednu otáčku, bude nad těmi halovými senzory v optimální mezery 1mm.
To přesné nastavení není nutné kvůli chodu motoru, ale kvůli zpětnému snímání pulsů otáčení talíře od zubatého meandru na plošném spoji. Na jednu otáčku talíře je vyrobeno 91 pulsů a pokud ten magnetický kroužek nad tím plošným spojem tancuje, ty pulsy také takříkajíc tancují (mění náběžné a sestupné sinusoidy) a při porovnání se s referenční frekvencí motor stále dostává pokyny k urychlování, zpomalování (zpomalit neumí, čeká až se třením zpomalí) až se není schopen pořádně zachytit.
To je jen mechanický základ, ideální by bylo na to kouknout osciloskopem, ten hned vše ukáže, je také dost i elektrických problémů.
Ramínko máš dobře sestavené. Ten zadní šroubek by měl být zašroubován na doraz, ten není míněn ani jako štelovací. Na něj si sedá ten zahnutý plíšek. To zahnutí plíšku by chtělo trošičku vrátit tak, aby to ramínko mělo trošku rezervu od spodního usazení ve stojánku o 0,5 - 1 mm níže.
Pro vyhledávání okraje desky je ve špičce hlavičky přenosky umístěna infra LED dioda a fototranzistor které jsou proti sobě umístěny pod určitým úhlem. Když je při vyhledávání desky tato hlavička nad deskou kolem 5,5 až 6mm nad ní, je přesně v úhlu toho světelného vysílače (Led diody) a přijímače (fototranzistoru). Na to nastavení je ten druhý šroubek vpravo (tvého obrázku), který je už určený na toto nastavení.
Pokud je vše správně mechanicky nastavené, je dále na desce řízení přenosky odporový trimr P1 (SEA) nastavení citlivosti vyhledávání. Čím je jezdec trimru blíže C4, tím je citlivost vyšší a opačně.
A teď, celý celek motoru by měl být v jedné rovině s talířem. Magnetický kroužek by měl být po celém obvodu stejně výškově vzdálený od plošného spoje, takže né že na jedné straně je blíže a na druhé vzdáleně. Vůbec nejhorší je, když ještě není ten magnetický kroužek v rovině s talířem a poté otáčením jakoby šmajdá. To lze vše krásně zkontrolovat, pokud se celý motor vyjme ven aby to šlo vidět. Spodní maticí lze nastavit optimální výšku magnetického kroužku od plošného spoje. Když se povolí do okamžiku, kdy začne zachytávat o halové senzory, protože ty jsou vystrčeny asi o půl milimetru nad plošným spojem a poté se matice vrátí o jednu otáčku, bude nad těmi halovými senzory v optimální mezery 1mm.
To přesné nastavení není nutné kvůli chodu motoru, ale kvůli zpětnému snímání pulsů otáčení talíře od zubatého meandru na plošném spoji. Na jednu otáčku talíře je vyrobeno 91 pulsů a pokud ten magnetický kroužek nad tím plošným spojem tancuje, ty pulsy také takříkajíc tancují (mění náběžné a sestupné sinusoidy) a při porovnání se s referenční frekvencí motor stále dostává pokyny k urychlování, zpomalování (zpomalit neumí, čeká až se třením zpomalí) až se není schopen pořádně zachytit.
To je jen mechanický základ, ideální by bylo na to kouknout osciloskopem, ten hned vše ukáže, je také dost i elektrických problémů.
Ramínko máš dobře sestavené. Ten zadní šroubek by měl být zašroubován na doraz, ten není míněn ani jako štelovací. Na něj si sedá ten zahnutý plíšek. To zahnutí plíšku by chtělo trošičku vrátit tak, aby to ramínko mělo trošku rezervu od spodního usazení ve stojánku o 0,5 - 1 mm níže.
Pro vyhledávání okraje desky je ve špičce hlavičky přenosky umístěna infra LED dioda a fototranzistor které jsou proti sobě umístěny pod určitým úhlem. Když je při vyhledávání desky tato hlavička nad deskou kolem 5,5 až 6mm nad ní, je přesně v úhlu toho světelného vysílače (Led diody) a přijímače (fototranzistoru). Na to nastavení je ten druhý šroubek vpravo (tvého obrázku), který je už určený na toto nastavení.
Pokud je vše správně mechanicky nastavené, je dále na desce řízení přenosky odporový trimr P1 (SEA) nastavení citlivosti vyhledávání. Čím je jezdec trimru blíže C4, tím je citlivost vyšší a opačně.
Tanieru sa vlastne teraz zvyšujú otáčky so vzdialenosťou od plošného spoja. Ja som vložil podložku cca 0,2mm medzi plastový "korpus", resp. stĺpik skrutky a kovovú "konzolu" motora s plošným spojom, takže k nejakej zmene uhla magnetu a plošného spoja motora nedošlo. Ale vďaka za rady, pozriem sa na to.
Ten talíř představuje solidní strojařskou práci. Ale to hromadné vyměňování elektrolytů a velkých tr. (proč?) je mi proti srsti. Na posuzování C stačí i maloměřák typu AVR tester (nebo něco podobného). A ty KD špatné určitě nebyly.
Jo mohu potvrdit, ten talíř sedí naprosto přesně, bez jakýchkoliv výkyvů. Nakonec se dostal ke mě na opravu a z původního torza "Paviel" dokázal vykouzlit pěkný kousek.judeware píše:Ten talíř představuje solidní strojařskou práci.
- Přílohy
-
- pohled2.jpg
- (270.54 KiB) Staženo 21 x