Auto na blikačkách
Moderátor: Moderátoři
Kdo viděl českou sci-fi "Něco je ve vzduchu", ten ví přesně jak na Prajzáky:
"Pražáku, vylez!"
PLESK MU JEDNU PO ČUNI!
"Pražáku, vodjeď!"
(i když v tom tenkrát byl Vladimír Dlouhej úplně nevinně, ale holt měl na auťáku na značce "P" a tím byl klasifikovanej za Prajzáka, jen to plesklo...)
"Pražáku, vylez!"
PLESK MU JEDNU PO ČUNI!
"Pražáku, vodjeď!"
(i když v tom tenkrát byl Vladimír Dlouhej úplně nevinně, ale holt měl na auťáku na značce "P" a tím byl klasifikovanej za Prajzáka, jen to plesklo...)
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Nj, jenomže ty jako obvykle zas nevíš, vo čem je řeč - v tom filmu jezdil Vladimír Dlouhý starou aerovkou a dějově se jednalo částečně i o období tzv. první republiky, ze kterýho je popisovaná scéna - takže tam "P" na značce skutečně znamenalo "prajzák". Navíc přijel autem na dědinu a hledal letní byt - takže místní sedlák ho zastavil, "preventivně" proplesknul a odeslal dál ... Ten preventivní proplesk pokaždý když vyjedou za územní hranici svýho bydliště by potřebovalo odhadem tak 90% lidí z měst nad 25 000 duší, aby si uvědomili, že jsou "na venkově", kde není na jejich velkopanský manýry nikdo zvědavej. Na to, abych poznal prajzáka nebo hradečáka za volantem na cestě nepotřebuju koukat na tabulku s číslem, na to mi stačí vidět, jak nedá blinkr při vyjíždění z kruháku ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Jo, tak to jo. Tehdy byly značky jinak, první písmeno před pomlčkou byla "země", tedy P, Č, M a S. To bylo do roku 1960, kdy se dělaly nové okresy a kraje, již nerespektující původní zemskou hranici.
Výskyt hovad za volantem jde napříč, od nejmenší vsi až po města. Tady zas nepotkám (nebo velmi, velmi vzácně) 20+ let starého Golfa (případně, je-li čerstvě ochmýřený pubescent movitější tak třeba BMW E46) v tuzingu obšťastňujícího okolí randálem a čmoudem. Toť zase výsada menších měst a vesnic. Mimo Prahu a města jsem se zas setkával s jinou prasárnou, když jsem jel někde, kde to fakt neznám, tak jsem (logicky) jel poněkud pomaleji a opatrněji. No a na prdeli nalepený někdo místní, kdo to tam odjede i poslepu...
Výskyt hovad za volantem jde napříč, od nejmenší vsi až po města. Tady zas nepotkám (nebo velmi, velmi vzácně) 20+ let starého Golfa (případně, je-li čerstvě ochmýřený pubescent movitější tak třeba BMW E46) v tuzingu obšťastňujícího okolí randálem a čmoudem. Toť zase výsada menších měst a vesnic. Mimo Prahu a města jsem se zas setkával s jinou prasárnou, když jsem jel někde, kde to fakt neznám, tak jsem (logicky) jel poněkud pomaleji a opatrněji. No a na prdeli nalepený někdo místní, kdo to tam odjede i poslepu...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
To jsou většinou obecní buzeranti. A až tě slavně předjedou, tak zjistíš, že většinou mají na kebuli šiltovku a nejpozději do vzdálenosti 500 m zabočí do svého zapadákova.Hubert_79 píše:když jsem jel někde, kde to fakt neznám, tak jsem (logicky) jel poněkud pomaleji a opatrněji. No a na prdeli nalepený někdo místní, kdo to tam odjede i poslepu...
- josef_novak
- Příspěvky: 685
- Registrován: 06 kvě 2017, 02:00
https://cs.wikipedia.org/wiki/Prajzov%C3%A9EKKAR píše:Kdo viděl českou sci-fi "Něco je ve vzduchu", ten ví přesně jak na Prajzáky:
"Pražáku, vylez!"
PLESK MU JEDNU PO ČUNI!
"Pražáku, vodjeď!"
(i když v tom tenkrát byl Vladimír Dlouhej úplně nevinně, ale holt měl na auťáku na značce "P" a tím byl klasifikovanej za Prajzáka, jen to plesklo...)
Kokotů není zas tak moc, ale jsou strategicky rozmístěni tak, abys každý den aspoň na jednoho narazil.
Prajzák není a ani nikdy nebylo označení pro Pražáky. Stačí mrknout na mapu Prajzské republiky a pojednání o Prajzákovi a jeho domovině.
Správně, jen bych doplnil, že v našich končinách se označení Prajzák vyskytuje nejčastěji v záznamech o jediné válce, kterou Německo, tehdy zastoupené především pruským vojskem, vyhrálo (1866). A to Prusko se táhlo dnešním Polskem až po Königsberg, což byl původně český Královec a dnes Kaliningrad. Zkrátka taky je to označení pro Prušáka odkudkoli, nejen z Hlučínska.
Taky bych měl uvést na pravou míru, co
Na Oktávky a Felicie se jich asi moc nestihlo dostat, značky tohoto typu se přestaly přidělovat zrovna v době, kdy Š445 a Š450 přišly na trh. Určitě by to dnes byl sběratelský kousek.
Na Spartaku z roku 1958 jsme měli značku OU, po roce 1960 si začali zvát majitele aut na výměnu SPZ, ale šlo to pomalu, asi jak stíhali vyrobit značky: nějak až v roce 1963 nebo 1964 jsme dostali JC.
Ty dvoupísmenové kódy podle okresů souhlasí - přidělovaly se až od přerozdělení krajů a okresů v roce 1960, ale platily souběžně - značky podle kategorie se postupně nahrazovaly asi čtyři roky.
Taky bych měl uvést na pravou míru, co
Značky podle země se přestaly používat mnohem dřív, od roku 1953 byl zavedený systém přidělování značek podle kategorie vozidla, podle kterého se vůbec nepoznalo, odkud kdo je, takže původně první písmeno bylo O u osobních, N u nákladních, T měly traktory atd. Když řada došla, písmena se navzájem zaměnila.Hubert_79 píše:Jo, tak to jo. Tehdy byly značky jinak, první písmeno před pomlčkou byla "země", tedy P, Č, M a S. To bylo do roku 1960, kdy se dělaly nové okresy a kraje, již nerespektující původní zemskou hranici...
Na Oktávky a Felicie se jich asi moc nestihlo dostat, značky tohoto typu se přestaly přidělovat zrovna v době, kdy Š445 a Š450 přišly na trh. Určitě by to dnes byl sběratelský kousek.
Na Spartaku z roku 1958 jsme měli značku OU, po roce 1960 si začali zvát majitele aut na výměnu SPZ, ale šlo to pomalu, asi jak stíhali vyrobit značky: nějak až v roce 1963 nebo 1964 jsme dostali JC.
Ty dvoupísmenové kódy podle okresů souhlasí - přidělovaly se až od přerozdělení krajů a okresů v roce 1960, ale platily souběžně - značky podle kategorie se postupně nahrazovaly asi čtyři roky.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Souhlas s Jardou, nebožtík děd si v roce 1956 pořídil tehdá revoluční novinku - Jawu typ 353-4 neboli "dvěpade kejvačku", tehdá ještě s hlubokým rýnovitým předním blatníkem, na kterým byly úchyty na srpcovitě (neplést s kommunistsche werkzeugem!!!!) zahnutou tabulku poznávací značky (bohužel jeden blbec z rodiny mi ji vyhodil, byl by to krásnej vzpomínkovej artefakt) - a na ni dostal kombinaci KR-48-97, o který říkával, že ji dostal z protekce - bo se jmenoval KRoulík, bylo mu 48 roků (v onom roce 1956) a bydlel v čísle popisným 97. Dlouho jsem se podivoval, jak moh mít v dědině Orlickoousteckýho okresu písmennou kombinaci KR, než jsem zjistil že právě do toho změnovýho roku 1960-61 danej katastr náležel k správnímu okresu LanšKRoun, skopčácky LandsKRone - a z toho pocházely i ony písmena KR ... Takže éra značek znamenajících původ v Údolí Opic (UO-xx--xx na motorovejch vozidlech a xx-UO-xx na vlecích) měla tenkrát teprve nastat ...Hill píše:Správně, jen bych doplnil, že v našich končinách se označení Prajzák vyskytuje nejčastěji v záznamech o jediné válce, kterou Německo, tehdy zastoupené především pruským vojskem, vyhrálo (1866). A to Prusko se táhlo dnešním Polskem až po Königsberg, což byl původně český Královec a dnes Kaliningrad. Zkrátka taky je to označení pro Prušáka odkudkoli, nejen z Hlučínska.
Taky bych měl uvést na pravou míru, coZnačky podle země se přestaly používat mnohem dřív, od roku 1953 byl zavedený systém přidělování značek podle kategorie vozidla, podle kterého se vůbec nepoznalo, odkud kdo je, takže původně první písmeno bylo O u osobních, N u nákladních, T měly traktory atd. Když řada došla, písmena se navzájem zaměnila.Hubert_79 píše:Jo, tak to jo. Tehdy byly značky jinak, první písmeno před pomlčkou byla "země", tedy P, Č, M a S. To bylo do roku 1960, kdy se dělaly nové okresy a kraje, již nerespektující původní zemskou hranici...
Na Oktávky a Felicie se jich asi moc nestihlo dostat, značky tohoto typu se přestaly přidělovat zrovna v době, kdy Š445 a Š450 přišly na trh. Určitě by to dnes byl sběratelský kousek.
Na Spartaku z roku 1958 jsme měli značku OU, po roce 1960 si začali zvát majitele aut na výměnu SPZ, ale šlo to pomalu, asi jak stíhali vyrobit značky: nějak až v roce 1963 nebo 1964 jsme dostali JC.
Ty dvoupísmenové kódy podle okresů souhlasí - přidělovaly se až od přerozdělení krajů a okresů v roce 1960, ale platily souběžně - značky podle kategorie se postupně nahrazovaly asi čtyři roky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!