Jojo, táta jezdil s kombajnem, tak vždycky před sezónou přijel servis a plnili mu klimu. Vim o čem mluvíš. Já to mám jen jako koníček, takže si udělám svoji klimu na baráku, nebo v autě, nebo prostě jen v rodině. Nemám kam cpát prachy, tak víš co...doktor365 píše: Dělám to zrovna tak. Kolikrát i v práci když děláš kombajn má porty nahoře tak to musíš všechno vynosit nahoru ,nebo nějaký stroj v terénu.
Kompresor klimatizace
Moderátor: Moderátoři
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ten Nissen kompresor je dobry. Sustanie v interieri po zapnuti klimy je sprievodny znak nedostatku chladiva v systeme. Filterdehydrator, pokial sa klima nedoplna -pripadne nerobi servisny zasah (vymena kompresoru, trubiek, chladica klimy... a pod.) nieje potrebne v uzavretom okruhu menit. Netvrdim, ze by sa klima nemala kontrolovat. Je odporucane min.kazde 2 roky kontrola.
To ze sici v interieri znamena, prave ,ze kompresor nieco tlaci. Mozno je vadny, nepocul som ho, a mozno len malo chladiva.
Prave technik mal zobrat meraky a skontrolovat tlaky v klude a po zapnuti klimy.
Taky jednoduchy manual na aj samodomo hrubu diagnostiku zavady:
https://restomodair.com/a-c-performance-test/
To ze sici v interieri znamena, prave ,ze kompresor nieco tlaci. Mozno je vadny, nepocul som ho, a mozno len malo chladiva.
Prave technik mal zobrat meraky a skontrolovat tlaky v klude a po zapnuti klimy.
Taky jednoduchy manual na aj samodomo hrubu diagnostiku zavady:
https://restomodair.com/a-c-performance-test/
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Zatím se to má takhle:
Požádal jsem opraváře, zda by nesehnal ten levnější kompresor NISSENS 89148 a on souhlasil. Když mu přišel, zajel jsem k němu na dílnu, že začne s výměnou. Před demontáží odsál chladivo a říká, že ho tam bylo málo. Po demontáži kompresoru jsme zjistili, že je to český kompresor VALEO DKV-11R z Humpolce a že kompresor NISSENS použít nepůjde, protože má jiné uchycení a jiný konektor ovládání spojky. Nechápu proč ho tedy všichni prodejci k mé DACII nabízejí jako vhodný ND.
Tak jsem se s ním domluvil, aby zkusil u prodejce kde nakupuje, sehnat nějaký kompatibilní kompresor, ale levnější, něž který mi nabízel hned po první návštěvě u něj.
Asi za dvě hodiny, když už jsem byl doma a taky koukal na nabídky prodejců, mi volá, že s nabídkou kompresorů je to špatný. Že ten za 12 000 Kč už jeho prodejce nemá a VALEO je za 9 000 Kč s dodací lhůtou 20 dní, protože je někde v Americe.
Tak mu po telefonu povídám, že na to zrovna taky koukám a že mám otevřenou stránku prodejce, který VALEO kompresor má skladem s dodáním do dvou dnů a za 7 500 Kč. Na to on, ať ho objednám, že to je výborná cena a že on ho za takovou cenu nesežene.
No, nakonec jsem objednal tento MAHLE MAO ACP 929 000P, protože je ještě o tisícovku levnější. Dnes mi ho PPL doručila. Podle fotek a údajů na e-shopu by měl být stejný, jako ten od VALEO, ve skutečnosti přišel kompresor který vypadá jinak. Vypadá stejně jako NRF 320104. Upevňovací otvory a konektor spojky vypadají, že jsou stejné jako u toho VALEO, tak namontovat snad půjde. Stejný je podle štítku předepsaný olej a chladivo, akorát u toho oleje je podle prodejce (na kompresoru ani jinde to uvedené není) předepsané množství 160 ml což je přesně dvojnásobek množství oleje v kompresoru VALEO.
Instalovat by ho měl opravář v pondělí, tak pak dám vědět jak to dopadlo.
Požádal jsem opraváře, zda by nesehnal ten levnější kompresor NISSENS 89148 a on souhlasil. Když mu přišel, zajel jsem k němu na dílnu, že začne s výměnou. Před demontáží odsál chladivo a říká, že ho tam bylo málo. Po demontáži kompresoru jsme zjistili, že je to český kompresor VALEO DKV-11R z Humpolce a že kompresor NISSENS použít nepůjde, protože má jiné uchycení a jiný konektor ovládání spojky. Nechápu proč ho tedy všichni prodejci k mé DACII nabízejí jako vhodný ND.
Tak jsem se s ním domluvil, aby zkusil u prodejce kde nakupuje, sehnat nějaký kompatibilní kompresor, ale levnější, něž který mi nabízel hned po první návštěvě u něj.
Asi za dvě hodiny, když už jsem byl doma a taky koukal na nabídky prodejců, mi volá, že s nabídkou kompresorů je to špatný. Že ten za 12 000 Kč už jeho prodejce nemá a VALEO je za 9 000 Kč s dodací lhůtou 20 dní, protože je někde v Americe.
Tak mu po telefonu povídám, že na to zrovna taky koukám a že mám otevřenou stránku prodejce, který VALEO kompresor má skladem s dodáním do dvou dnů a za 7 500 Kč. Na to on, ať ho objednám, že to je výborná cena a že on ho za takovou cenu nesežene.
No, nakonec jsem objednal tento MAHLE MAO ACP 929 000P, protože je ještě o tisícovku levnější. Dnes mi ho PPL doručila. Podle fotek a údajů na e-shopu by měl být stejný, jako ten od VALEO, ve skutečnosti přišel kompresor který vypadá jinak. Vypadá stejně jako NRF 320104. Upevňovací otvory a konektor spojky vypadají, že jsou stejné jako u toho VALEO, tak namontovat snad půjde. Stejný je podle štítku předepsaný olej a chladivo, akorát u toho oleje je podle prodejce (na kompresoru ani jinde to uvedené není) předepsané množství 160 ml což je přesně dvojnásobek množství oleje v kompresoru VALEO.
Instalovat by ho měl opravář v pondělí, tak pak dám vědět jak to dopadlo.
Obecný dotaz: na trubkách klimatizace jsou nátrubky podobné jako rychlospojky na vzduch, ale jiný průměr. Dá se koupit protikus ? Když vyšroubuju snímač tlaku, tak to vyfučí nebo je tam ventil ?
Dostal se ke mě starej citroen, kde je klima asi už pár let prázdná, a chtěl bych změřit tlak nebo to natlakovat, jestli není někde díra. Popis je na posledních asi 30 stránkách.
Dostal se ke mě starej citroen, kde je klima asi už pár let prázdná, a chtěl bych změřit tlak nebo to natlakovat, jestli není někde díra. Popis je na posledních asi 30 stránkách.
Pod snímačem tlaku(presostatem) bývá ventilek. Rychlospojky se dají koupit. Tlakuje se dusíkem.pepik9 píše:Obecný dotaz: na trubkách klimatizace jsou nátrubky podobné jako rychlospojky na vzduch, ale jiný průměr. Dá se koupit protikus ? Když vyšroubuju snímač tlaku, tak to vyfučí nebo je tam ventil ?
Ahoj doktore.
Plniaci ventil kúpiš napríklad tu: http://shop.molpir.com/Default.aspx?con ... d_id;28569
Pozor na vysoký tlak je inakší a na nízky inakší.
Pod snímačom tlaku nieje žiadny ventil ani ventilček.
Najskôr to vyvákuuj a zisti či drží vákuum. Ak nedrží fúkni tam troška chladiva alebo kludne aj obyčajného vzduchu a prejdi podozrivé miesta jarovou vodou. Ak tam bude únik vytvorí sa pena. Mám aj detektor ale ten moc nepoužívam. jar je jar.
Plniaci ventil kúpiš napríklad tu: http://shop.molpir.com/Default.aspx?con ... d_id;28569
Pozor na vysoký tlak je inakší a na nízky inakší.
Pod snímačom tlaku nieje žiadny ventil ani ventilček.
Najskôr to vyvákuuj a zisti či drží vákuum. Ak nedrží fúkni tam troška chladiva alebo kludne aj obyčajného vzduchu a prejdi podozrivé miesta jarovou vodou. Ak tam bude únik vytvorí sa pena. Mám aj detektor ale ten moc nepoužívam. jar je jar.
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
kutilmil píše:Ahoj doktore.
Pozor na vysoký tlak je inakší a na nízky inakší. Vím nějaký ten pátek to dělám jak v práci tak doma
Pod snímačom tlaku nieje žiadny ventil ani ventilček. Já ho zatím měl všude, jak na trubce tak na filtr dehydrátoru nebo kompresoru , kondenzátoru.
Ak nedrží fúkni alebo obyčajného vzduchu tak to by mě nenapadlo fouknout tam vlhkost , používám pouze dusík. a prejdi podozrivé miesta jarovou vodou. Ak tam bude únik vytvorí sa pena. Používám spreje na to určené , jar se ti po chvilce ztratí, ten detekční sprej tam vydrží i dny, pokud to není někde v teple a na slunci.
S tými ventilami nesúhlasím ani na filtri ani na kondenzátory žiadni neni. Jediný sp ventil je v kompresori. Keď je klima roky prázdna kludne tam môže fuknut aj vzduch. Pred naplnením ju musí aj tak poriadne (aspoň pol hodinu) vyvákuovaŤ.
Prosím EKKARa, aby na moje príspevky nereagoval a do mojich vlákien nepísal. Ďakujem.
Vím co vím a ty si to dělej jak chceš. Dělám to přes léto denně.kutilmil píše:S tými ventilami nesúhlasím ani na filtri ani na kondenzátory žiadni neni. Jediný sp ventil je v kompresori. Keď je klima roky prázdna kludne tam môže fuknut aj vzduch. Pred naplnením ju musí aj tak poriadne (aspoň pol hodinu) vyvákuovaŤ.
Taky se s tebou nemíním hádat ,tady v tom videu máš třeba ten ventilek vidět.
https://www.youtube.com/watch?v=3H979NW ... =golfWagen
https://www.youtube.com/watch?v=3H979NW ... =golfWagen
Uprimne, este som pod presostatom ventil nevidel, ale zas nevidel som vsetko, tak sa hadat nebudem.doktor365 píše:Pod snímačem tlaku(presostatem) bývá ventilek. Rychlospojky se dají koupit. Tlakuje se dusíkem.pepik9 píše:Obecný dotaz: na trubkách klimatizace jsou nátrubky podobné jako rychlospojky na vzduch, ale jiný průměr. Dá se koupit protikus ? Když vyšroubuju snímač tlaku, tak to vyfučí nebo je tam ventil ?
Pri tlakovych skuskach sa odporuca dusik- nevnasa do klimatiacie ziadne skodlive zmesi a zaroven aj viaze vodne pary a tym aj vysusa okruh klimatizacie. Dalej nieje skodlivy pre ozonovu vrstvu.
Ak je klima uz dlhsie otvorena (nie prazna),tak aj kludne pre domati test vzduch z kompresoru.
Po odstraneni zavady ny sa mal system idealne prefunut dusikom, a nasledne vakuovat a plnit chladivom.
Kto to tak robi? Kto zo zakaznikov je ochotny to zaplatit? Kazdy hlada najlacnejsiu cestu, okrem vynimiek,.
Treba sa dohodnut s technikom na otestovani vakuom,naplneni a naslednej diagnostike.pepik9 píše:Díky za info. Vzhledem k ceně těch koncovek už je asi lepší zajet do servisu. Mám obavy, aby nebyl v háji i kompresor.
Bude to pojde a zaplatis mu chladivo,robotu alebo zisti ze je nieco KO, a chladivo si odsaje spet+mu das nieco na stratu chaldiva a ochotu.....
Takto sa to robi. A ak tam bolo este trochu tlaku, tak vy systeme nemas dieru ako do sveta, maximalne sa ti po case strati chladivo,ale preventivne ja davam vzdy farbivo, aby sa po cca mesiaci -dvoch ukazalo kadial unika chladivo,pod UV lampou.