Jen bych si dovolil oponovat, že to, co je na odkazu kbuldy není to, o čem je první foto ve vláknu, i když vnější kryt je stejný...kbulda píše:Tady to máte
https://katalogy.elzel.cz/katalogdraha/ ... fault/4972
Zde na straně 2.
Moderátor: Moderátoři
Jen bych si dovolil oponovat, že to, co je na odkazu kbuldy není to, o čem je první foto ve vláknu, i když vnější kryt je stejný...kbulda píše:Tady to máte
https://katalogy.elzel.cz/katalogdraha/ ... fault/4972
Už je to pasé, ale..... Kdyby to měřilo ty ložiska jak jsem se původně domníval a měli by to na nádraží ve Studénce na novojičínsku tak bych nemusel volat hasiče k nákladnímu vlaku který projel kolem mě a který ve Studénce naštěstí zastavoval, a na třetím voze odzadu hořelo všech (!) osm kol! Zablokované brzdy a dvojkolí rozpálené do ruda (asi). Nešlo se k tomu přiblížit jak to sálalo a hasiči to měřili termovizí-350°C bylo hlášení. Potmě by to asi žhnulo. Plameny nemám zachycené bo jsem volal policajty a hasiče. Mezitím to zhaslo.EKKAR píše:Infračervenej pyrometr na měření teploty kolovejch ložisek projíždějících souprav?
Spíš ale nějakej snímač kódů vozidel, počítadlo projetejch souprav a pod...
Nicměně mnoho viděného materiálu stále oddaně slouží nebo dosluhuje na spoustě českých a předpokládám i slovenských tratích. Fázová relé DSŠ se sice v rámci interoperability hufně ruší ale stále jsou ještě k vidění, rélové bloky nebo samostná relé NMŠ jsou stále pilířem staničních zab. zař., stejně tak "akvária" a bedničkové kodéry nebo KAVy a FIDy se určitě také najdou v provozu v hojném množství (namátkou třeba ÚL-Kolín-Havl.Brod-Brno).Hill píše:Hlavně je tam slyšet, jak rychle ta technika zestárla a stal se z ní nostalgický, leč jinak smutný zdroj druhotných surovin.
A ta různá relé, signální bloky, jsou technicky a zejména mechanicky dokonalé kousky, samozřejmě odpovídající stavu techniky a materiálových možností své doby, dnes by z nich byly krásné muzejní exponáty.