Frézka s Heidenhanem 355
Moderátor: Moderátoři
Frézka s Heidenhanem 355
starší stroj i systém, poslední chyba která byla identifikována je, že není napětí na relé, které spíná silovou elektriku. Je to nad mé síly, ač jsem se snažil to najít, ale není to jen toto, dále např. nefunkční narážka, ale to se již musí najít vadná součástka na desce. Nechtěl by se toho někdo ujmout. Sice jsem z regionu kde vládla Tesla, ale našel jsem jen pána, co dělal letadla, a tomuto moc nehoví. Dokumentace je.
Jen dodatek - pokud vyhledám na netu tuto chybu, dozvídám se, že to v podstatě ani není chyba, pokud nejsou blokované dorazy, ani koncové stop tlačítka nebo pojistky, jen se to "čímsi" zruší. Na některých strojích s tímto syst. jsou tlačítka na zrušení, na panelu nebo v rozvaděči, tady nic není.
Jen dodatek - pokud vyhledám na netu tuto chybu, dozvídám se, že to v podstatě ani není chyba, pokud nejsou blokované dorazy, ani koncové stop tlačítka nebo pojistky, jen se to "čímsi" zruší. Na některých strojích s tímto syst. jsou tlačítka na zrušení, na panelu nebo v rozvaděči, tady nic není.
Z jedné fotky těžko něco luštit.
Tohle by měla být hláška od bezpečnostního relé. To funguje nezávisle na řídícím systému. Jsou do něj zapojeny spínače od krytů, dveří a červená stop tlačítka. Ta musí mít všechny kontakty sepnuté, pak se můžou nahodit zvláštním tlačítkem nebo si je fanuc nahazuje sám.
To relé je ve výrazně červené, oranžové nebo žluté krabici.
Prošel bych všechny kryty a stop tlačítka, jestli není někde přerušení.
To relé spíná dva stykače v sérii na přívodu silového napájení - jsou na nich rozpínací kontakty v sérii. Ve vypnutém stavu musí být kontakty sepnuté. Při poruše jednoho stykače se to taky nesepne.
Tohle by měla být hláška od bezpečnostního relé. To funguje nezávisle na řídícím systému. Jsou do něj zapojeny spínače od krytů, dveří a červená stop tlačítka. Ta musí mít všechny kontakty sepnuté, pak se můžou nahodit zvláštním tlačítkem nebo si je fanuc nahazuje sám.
To relé je ve výrazně červené, oranžové nebo žluté krabici.
Prošel bych všechny kryty a stop tlačítka, jestli není někde přerušení.
To relé spíná dva stykače v sérii na přívodu silového napájení - jsou na nich rozpínací kontakty v sérii. Ve vypnutém stavu musí být kontakty sepnuté. Při poruše jednoho stykače se to taky nesepne.
.. chápu, jedna fotka...je to přesně jak píšeš, ale jak jsem psal, je to ve světě strojů stará babka z 96, rozvaděč větší jak samotný stroj, ale v podstatě poloprázdný, je to otevřená vrtačka, povýšená na frézku, žádné kryty na el. jištění. jsou tam jen koncáky a jedna stopka na panelu a jedna na šňůře, a pojistky na přívodu, to vše jsem zkontroloval, je to asi tak, že aktivační tlačítko není, to jsem nyní vyčetl. "závada" vystřídala předchozí, kdy stroj po "nějaké" opravě sice najel na referáky (ať to netajím, je to dvouosý felmann 51), potom se má zrušit tlačítkem zámek, který je tam proti změně záznamů, a to nefungovalo...v podstatě nikam se nešlo dostat, a po různých návodech se to přesunulo k poslední chybě....opravoval jsem po bývalém majiteli "šrámy" nejen mechanické, půl roku, to bylo v pohodě, ale z tohoto jsem unavený, protože stále něco hledám, a v podstatě nevím co, proto bych viděl rád někoho, kdo tomu rozumí, a pomohl mi odstranit "mouchy", samozřejmě to nechci za "pěkně děkuju", na druhou stranu, když bych poptal servis od zástupců firmy, tak si nejsem jistý, jestli by chtěli vůbec "babču" navštívit, ale zcela jistě by oprava neměla význam, tak je to nastavené, a ze mne elektromechanik už zcela jistě nebude, proto jsem navštívil toto fórum.HF_Tech píše:Z jedné fotky těžko něco luštit.
Tohle by měla být hláška od bezpečnostního relé. To funguje nezávisle na řídícím systému. Jsou do něj zapojeny spínače od krytů, dveří a červená stop tlačítka. Ta musí mít všechny kontakty sepnuté, pak se můžou nahodit zvláštním tlačítkem nebo si je fanuc nahazuje sám.
To relé je ve výrazně červené, oranžové nebo žluté krabici.
Prošel bych všechny kryty a stop tlačítka, jestli není někde přerušení.
To relé spíná dva stykače v sérii na přívodu silového napájení - jsou na nich rozpínací kontakty v sérii. Ve vypnutém stavu musí být kontakty sepnuté. Při poruše jednoho stykače se to taky nesepne.
Jak jsem psal v regionu bývalá Tesla, která se také zaobírala řídícím systémem..dokonce jsem tu našel starší téma, kde se na to někdo ptal, takže v Kolíně u firmy I&TS, spol. s r.o. pomoc nehledejte, když jsem se
ptal na možnost spolupráce, paní mi jen suše řekla nejsou lidi, skončili jsme....ale stránky dosud mají. Jinak fotek mám kopec, jen z opravy přes 400..
Zaregistruj se na fórum http://www.c-n-c.cz Je tam pár lidí, co tyto staré mašiny provozuje a jsou ochotní poradit nebo za nějaký rozumný peníz se zastavit a závadu opravit.
ne zůstanu zde, a budu si dále myslet, že jsem v nejlepších rukou, je to tady přece o elektronice....těchto strojů na jmenovaném fóru moc neběhá, možná tak 2-3 a kupodivu, poradit jsou mi ochotni spíše lidé s poza atlantiku, ale jak jsem psal, čekám na odborníka zde, nechci tápat, a že tu jsou, to jsou, dokonce ne tak vzdálení, jak jsem pročítal příspěvky, nemyslím, že by se jen chlubili s úspěšností oprav - na zmíněném fóru, jsem dostal doporučení vyměnit systém, ale u tohoto stroje je to pro mne nyní doopravdy to poslední co chci!
jinak to relé je na obrázku, nad ním jsou pojistky
jinak to relé je na obrázku, nad ním jsou pojistky
tak která práce je vděčná....automechanici nadávají na rezaté auta, zámečníci na obdobné vrata, atd.... já jsem si tento verpánek pořídil vlastně do "pozdních" let, abych měl alespoň nějakou radost a zábavu... půlku života jsem dělal něco jiného,( v podstatě zámečničinu, říznutou klempířinou) než jsem se vyučil, a do 89 dělal, tam jsem se na poslední dva roky setkal s ruskou příšerou ze stankoimportu, protože i když nás bolševici poslali na veletrh do brna, podívat se právě na fehlmanna, který v té době byl za 2 mega, spadla jim brada a otočili se na východ protože to bylo prý na fabriku s 300 lidma moc, potom pro mne neměli práci, tak jsem se vydal do víru kapitalismu, aniž jsem věděl, co budu dělat, protože statisíce na stroje nebylo, a nebylo by je ani kam dát....stodůlku jsem začal až poté s přesvědčením, že těch 7 tisíc, co jsem měl v práci za měsíc, musím doma zvládnout snad také. no a podle toho jsem vybíral i nyní stroj, který jsem potřeboval k dokončování výrobků, protože v kooperaci pár kusů mi nikdo nechtěl dělat, nebo za cifry, za kterí výrobky nebyly již prodejné, jen škoda té jedné osy kterou to nemá. na rusákovi byla tenkrát myslím 151 nebo 155, a než přijel servis z ruska, nesmělo se na tom dělat s emulsí, a jezdilo to jen na dvě osy, protože na to bylo embargo, ale to budou dnešní operátoři na těchto stojích těžko chápat. asi těžko bych zvládal s desítky let trvající pauzou nějaký novější system, nevím, nemám nikoho, komu bych mohl koukat přez rameno, asi tak vysvětlení. Na té krabičce je popiska U304 od bývalého mechanika, tomu odpovídá list č.5 schématu, zde: https://www.rajce.idnes.cz/album/EjkzXR ... 1604210509HF_Tech píše:Vyfoť pořádně označení té krabice. Pak se to nechá podle schématu zkontrolovat, jestli je to tím nebo něčím jiným.
Já jsem léta servisoval ještě starší věci a práce je to velice nevděčná.
jsou tam i obrázky z rozvaděče i detailně toho relé
Naposledy upravil(a) franta107 dne 14 srp 2023, 23:04, celkem upraveno 2 x.
ano, já toto vím, ale i když se nechci podceňovat, tak jak jsem psal nejsem zdatný elektro....a měření by bylo asi problém, proto bych to raději někomu svěřil... v podstatě na toto mne naváděl i člověk z poza atlantikusalzvo píše:Při téhle hlášce systém čeká na nahození PLC vstupu E3 (pin 4 na konektoru X22 jednotky LE355 ("plechová bedna systému")). Je třeba se podívat do schématu, co všechno je k tomuto vstupu připojeno a postupně zjistit, kde se napětí ztrácí. Může být špatné zmíněné bezpečnostní relé nebo něco jiného.
- Hape
- Příspěvky: 353
- Registrován: 08 úno 2010, 01:00
- Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
- Kontaktovat uživatele:
Jo, s tím jsem se už také setkal. Stroj, který jsem před několika lety používal měl v sobě také jedno takové bezpečnostní relé (Preventa XPS-AL) a občas po zapnutí stroje, nebo dočasné deaktivaci bezpečnostním stop tlačítkem stroj nechtěl reagovat na povel spuštění. Spouštěl se pedálem a já pořád hledal chybu v něm a v propojovací šňůře. Nakonec jsem zjistil, že to stávkuje ta Preventa. Když jsem na ní klepl šroubovákem, tak se vzpamatovala a sepnula. Chtěl jsem jí vyměnit, ale když jsem vyděl cenu, tak jsem si to rozmyslel. Zas tak často nestávkovala.salzvo píše:...Může být špatné zmíněné bezpečnostní relé...
uf, nějak jsem zapomněl sledovat diskuzi, to se omlouvám. ano, jak píše pán výše, "chytrá" pojistka viz obrázek.salzvo píše:Podařilo se nějak pokročit s opravou stroje?
tím jsem se dostal na najetí os referenčních bodu, ale vrátil jsem se k chybě, která mne pronásledovala předtím.
.... k navolení otáček v ručním režimu, se připomíná, aktivovaný zámek proti nechtěné změně záznamů, což je normální, ale normální není, že nejde deaktivovat příslušným "knoflíkem"....obrázky
nedostanete se ani k ENT, ani k MOD... nikam, jen prohlédnout napsané programy
ještě jen dodám, proběhla oprava křížového stolu (před opravou toto fungovalo). v elektronice nebylo "šťouráno", jen běžné odpojení pravítek, proběhla výměna mikrospínačů na stole, odpojení motorů. po montáži nešla jedna osa - výměna tranzistoru na desce to zpravila. a naskočilo editiersperre aktiv 30, hledáním se přidala zmíněná pojistka, a nyní jsem zpět