kompresor z lednice
Moderátor: Moderátoři
Ahoj.Akurat riesim problem odpalenych kontaktov v startovacom rele.Nemate niekto nejaku odskusanu schemu,ako je spomenute o prispevok dozadu?Mozno to tu je,len som to nenasiel.Alebo nejake dobre napady?Cim jednoduchsie tym lepsie...V podstate by malo ist o casovac ktory po pripojeny 230 udrzi triak alebo cievku rele zapnutu na cca. 1 sek.S 555,alebo nejakym inym integracom sa mi nechce 🤐.(to radsej kupim nove rele)Chcelo by to nejake jednoduche,originalne riesenie,kde by som nemusel robit plosak...Za napady vopred dakujem .
Mam kompresor,do ktoreho zapojim funkcne rele a ochrana ho vypne...Ale ak ho spustim manualne-cez vypinac odpojim startovacie vynutie,tak fachci...A este podotknem,ze ochranu mam zapojenu tiez ...Hmm,to je haluz,ne???dolac píše:Neviem načo tu niečo vymýšľať, veď to relé stojí nejakých 140 Sk. Nedávno som menil.
Tam moze blbnut aj termostat...když mi teda mrazák občas najede občas ne tak to bude asi tim relátkem co?
Používal jsem rozběh tlačítkem. Jako pracovní vinutí jsem používal to, které mělo o něco větší odpor a rozběhové s menším odporem přes tlačítko. Tlačítko bylo nabastlené přímo na vidlici a při zasouvání do zástrčky se drželo stlačené. Jelikož byl kompresor ve stodole, tak v zimě se muselo tlačítko držet déle a v létě stačilo jen zmáčknout a pustit. Občas jsem mu dal nasát trochu řídkého oleje. Když kluci vypustili dědovi pneumatiky na traktorové vlečce, napumpovali jsme s tím všechna čtyři kola na provozní tlak. Při zkoušce jaký tlak to dá, nestačil 16 atmosférový manometr.
chlapi zadný kondenzátor to funguje u třífázových mototu které chsete pustit na 240 v ale ne u kompresoru z ledničky. tento kompresor ma dvě vinutí a tři kolíky pro připojení.stačí si vzít voltmetr nakreslit si na papír ty tří kolíky a měřit.to co naměříš mezi kolíkama si napíšes do toho nákresu .vyjdou ti tři ruzne hodnoty.ty va kolíky mezi kterýma je největsí odpor si pomatuj nebo označ to jsou přívody na hlavní a pomocné vinutí ten třetí kolík máš jasnej tam připojíš fázi(L) ale ještě tam zatím nech měřák a změř ty zbyle dva kolíky proti tomuto.ten který bude mít menší odpor tak to je pomocné(rozběhové) vinutí to druhé je smo hlavní součet těchto hodnot ti musí dát t první a nejvyšší naměřenou hodnotu.tak to je asi o zapojení. ten nápad s tím přepínačem je super to fungovalo od nepaměti ovšem jestli chceš použít rozběhové relé tak ti nebude každé fungovat záleží na příkonu motoru to relé je ovládáno el.magnetem a záleží na velikosti proudu která jim protéká jestli přitáhne kotvu nebo ne podle toho má menší nebo větší cívku.nebo dále jsou tzv.univerzální relé ty jsou od x do x watu ale za jejich cenu ti na smetáku darují mnoho kompresoru i s relátkama.přeji mnoho uspěchu
martin
mojí předchozí odpovědí jsem chtěl říct, že otázka je "trošku nesmyslná"...mysak323f píše:Nevi nekdo kolik je ten kompresor z lednice schopnej nacerpat vzduchu za minutu?
pokud ti jde o přesun objemu vzduchu, tak je super ventilátor, ale ten poud by měl foukat do uzavřeného prostoru, tak neprotlačí nic, podobně je to s kompresorem, jen jde o to, že kompresor přeci jenom něco protlačí do uzavřeného prostoru, ale s postupně rostoucím tlakem klesá rychlost přenosuí média (vzduchu) k nule!
Takže pokud ti jde o vzdušník na 5 at, tak by ti ho tento kompresor měl bezproblémů načerpat, čas si holt budeš muset změřit, ale pokud ti jde o 15 l a nevadí ti čas v řádu minut, tak by neměl být problém.
Fyzika: Ze začátku se bude čerpat rychlostí jmenovitou (neznám), postupně bude se zvyšujícím tlakem ve vzdušníku rychlost klesat, když tlak dosáhne max talku dosažitelného kompresorem bude rychlost přenášeného vzduchu nulová!! Rozumíš?