Ahoj borci. Mám zvláštní problém.
Včera přijel kámoš s motorkou Dandy 50, že mu nechce běžet v otáčkách a "chcípá". Odpojil jsem veškerou nepotřebnou elektroniku, baterii, regulátor, protože motorka chytne i jen s generátorem a tyristorovým zapalováním. Problém je v tom, že nedrží volnoběh, otáčky vylezou tak do 2.000 a dál se již přidáváním plynu nezvyšují, najednou začnou pravidelně cyklicky klesat tak na 1.000 pak zase stoupnou a tak dále. Maximum je ale těch 2.000. Vyměnili jsme tyristorové zapalování, ale problém zůstává, rovněž jsem měřil napětí vycházející z generátoru, to je bez zátěže kolem 16V při zatížení tak 8V, a to se mi zdá málo, když je regulátor stavěný na 12V. Někde to asi teče do země přes malý odpor, nevíte radu? Vysoké napětí na cívce jsem kontroloval doutnavkovou zkoušečkou a je v pořádku, impulzy pro buzení tyristoru, jestli přicházejí ve správném pořadí a čase nemám čím změřit. Prosím poraďte, ¨pokud si víte rady. Díky.
PS: Mechanickou závadu vyloučil odborník, přidřený motor, atd.
Dandy50, problém!
Moderátor: Moderátoři
No to záleží aj od toho "AKÝ TO BOL ODBORNÍK" niekedy sa takto prejavuje aj zakarbónované výfukové potrubie (ako napísal helios) ,vysokonapeťový kábel k sviečke, sviečka ale aj prisávanie falošného vzduchu alebo nedostatočné množstvo vzduchu.Guferá na kľukovej skrini dokážu tiež znepríjemniť chod a štart motocykla.Nie vždy je to len o elektrike.PS: Mechanickou závadu vyloučil odborník, přidřený motor, atd.