Autotransformátor

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Masob
Příspěvky: 194
Registrován: 27 čer 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Autotransformátor

#1 Příspěvek od Masob »

Dostal jsem takovýto autotransformátorek, už jsem se radoval, že budu mít krásné oddělovací trafo, ale zjistil jsem, že to má nejspíš jen jedno vinutí. Rozpojení v místě 110V aa napojení na 230 asi nepřipadá v úvahu (navíc žádný izolační odpor). Nenapadá vás, jak jej využít?
Přílohy
DSCN5115.JPG
Pohled zepředu
(103.16 KiB) Staženo 66 x
DSCN5114.JPG
Štítek
(128.86 KiB) Staženo 60 x

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#2 Příspěvek od jandu »

Asi bude ťažko použiteľný na iný účel. Jedine tak previnúť na ten oddelovací. Príkon to má pekný.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#3 Příspěvek od helios »

Lepšie bude tento ponúknuť nejakému amerikofilovi, ktorý si doniesol odtiaľ kopu zariadení na 110V a tu márne zháňa práve podobný autotrafák. Ušetríš si nervy a čas pri prevíjaní.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#4 Příspěvek od jasin »

Navíjet amatérsky oddělovací trafo je nesmysl. Doma se nedají docílit potřebné bezpečnostní parametry. Zejména nelze vyzkoušet zda drží 4 kV i po vlhku. Jinak ohrožuje nejen autora, ale i okolí.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#5 Příspěvek od kbulda »

Už v tom názvu autotransformátor je jasné, že vinutí jsou galvanicky spojena.

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od zdenoeddie »

kbulda píše:Už v tom názvu autotransformátor je jasné, že vinutí jsou galvanicky spojena.
pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia

Uživatelský avatar
PavelFF
Příspěvky: 4796
Registrován: 18 úno 2008, 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od PavelFF »

pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Jindra2 »

jasin píše:Navíjet amatérsky oddělovací trafo je nesmysl. Doma se nedají docílit potřebné bezpečnostní parametry. Zejména nelze vyzkoušet zda drží 4 kV i po vlhku. Jinak ohrožuje nejen autora, ale i okolí.
Dovolím si nesouhlasit, nevidím v tom jediný problém, jedině zdroj 4 kV, ale to se taky dá.
Jindra

Uživatelský avatar
mtajovsky
Příspěvky: 3694
Registrován: 19 zář 2007, 02:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od mtajovsky »

PavelFF píše:
pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory
Já jsem slyšel trochu jiné vysvětlení, proč se mu říká autotransformátor než se praví ve Wikipedii. Je to odvozeno od zapojení zapalovací cívky, která má taky spojený primár a vysokonapěťový sekundár. Příslušný autor na Wiki asi neví, že existují autotransformátory s pevným převodem.

Jinak, co se týče navíjení oddělováku, pokud se provede dvoukomorová kostra pro vinutí, není problém dosáhnout mezi vinutími pevnosti 10 kV. Zkušební napětí se jednoduše odvodí násobičem ze sítě podobně jako jsou konstruovány zdroje pro ionizátory v pračkách vzduchu. Ty mívají okolo 6 kV.

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od zdenoeddie »

no my sme v skole mali autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdil bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane.Aj sam mam doma nieco podobne z toho zdroja co tu uz raz niekto daval foto,a trafo je take velke okruhle cierne.Toto pre mna znamena autotransformator.

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#11 Příspěvek od jandu »

Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.

Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#12 Příspěvek od Radix »

Kouzelně to napsali ve starém tesláckém katalogu:
Přílohy
autotrafo.jpeg
(20.49 KiB) Staženo 55 x

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od zdenoeddie »

jandu píše:Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.

Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
ok sefe,vyjasnene :)

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#14 Příspěvek od FERYACT »

TO RADIXI: Slůvko "přenosné" by se mělo nahradit "převozné automobilem"

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“