Autotransformátor
Moderátor: Moderátoři
Autotransformátor
Dostal jsem takovýto autotransformátorek, už jsem se radoval, že budu mít krásné oddělovací trafo, ale zjistil jsem, že to má nejspíš jen jedno vinutí. Rozpojení v místě 110V aa napojení na 230 asi nepřipadá v úvahu (navíc žádný izolační odpor). Nenapadá vás, jak jej využít?
- Přílohy
-
- DSCN5115.JPG
- Pohled zepředu
- (103.16 KiB) Staženo 66 x
-
- DSCN5114.JPG
- Štítek
- (128.86 KiB) Staženo 60 x
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele:
auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory
Dovolím si nesouhlasit, nevidím v tom jediný problém, jedině zdroj 4 kV, ale to se taky dá.jasin píše:Navíjet amatérsky oddělovací trafo je nesmysl. Doma se nedají docílit potřebné bezpečnostní parametry. Zejména nelze vyzkoušet zda drží 4 kV i po vlhku. Jinak ohrožuje nejen autora, ale i okolí.
Jindra
Já jsem slyšel trochu jiné vysvětlení, proč se mu říká autotransformátor než se praví ve Wikipedii. Je to odvozeno od zapojení zapalovací cívky, která má taky spojený primár a vysokonapěťový sekundár. Příslušný autor na Wiki asi neví, že existují autotransformátory s pevným převodem.PavelFF píše:auto možná ne, ale "autotransformátor" má společné vinutí:pokusim sa nesuhlasit auto =!= spojene vinutia
http://cs.wikipedia.org/wiki/Transform% ... .C3.A1tory
Jinak, co se týče navíjení oddělováku, pokud se provede dvoukomorová kostra pro vinutí, není problém dosáhnout mezi vinutími pevnosti 10 kV. Zkušební napětí se jednoduše odvodí násobičem ze sítě podobně jako jsou konstruovány zdroje pro ionizátory v pračkách vzduchu. Ty mívají okolo 6 kV.
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele:
no my sme v skole mali autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdil bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane.Aj sam mam doma nieco podobne z toho zdroja co tu uz raz niekto daval foto,a trafo je take velke okruhle cierne.Toto pre mna znamena autotransformator.
Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.
Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
- zdenoeddie
- Příspěvky: 2411
- Registrován: 31 říj 2007, 01:00
- Bydliště: uz len Presov :)
- Kontaktovat uživatele:
ok sefe,vyjasnenejandu píše:Tak treba to upresniť - autotransformátor je "jednoznačne" transformátor s jedným vinutím s odbočkou. Regulovateľný autotransformátor je to samé, iba tá odbočka ide plynulo / skokom/ riadiť. Ak už má transformátor dve - oddelené vinutia, je to obecne povedané "oddelovací" transformátor.
Autotransformator v prevedeni primar a sekundar galvanicky oddelene a po zavitoch sekundaru jazdi bezec ktorym sa nastavovalo napatie na sekundarnej strane už nie je "auto"transformátor, ale oddelovací regulačný transformátor.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)