wattmeter PE 3/2002 prerobenie
Moderátor: Moderátoři
Já bych tam R17, R18 nechal. Nějaké napětí bez signálu tam bude pořád - je to dáno proudy ze vstupů/výstupů IC3 a úbytky na odporech R6 a R9. Bude tam nějakých 0,2mV, což jsou dva digity na měřáku.pozeral som tu schemu a kedze ten ubytok naprazdno by tam uz nemal byt tak vlastne odpory R17 a R18 stratili vyznam...cize IN-Lo by mal byt pripojeny k zemi
zatial som upravoval dosku displeja...
- Přílohy
-
- Clipboard01.jpg
- (142.19 KiB) Staženo 67 x
Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
Já mám takové tušení, že by možná bylo vhodné nějak oddělit napájení ICL7107 s displejem od zbytku zapojení. A referenční napětí bys mohl vytvořit zvlášť pomocí TL431 a ne ho brát z +7V .
Předtím , když tam byl LCD displej a nebralo to skoro žádný proud, tak to nebyl problém, ale s LED tam bude velký a kolísavý odběr a může to dělat neplechu - nestabilitu zobrazovaného údaje. Strašně záleží na návrhu a rozvodu napájení a zemních vodičů.
Ideální by bylo udělat pro ICL 7107 samostatný zdroj +5V ze zvláštního vinutí na trafu. Nebo alespoň vyhoď srážecí LEDky z +-7V a místo nich tam dej 78L05 (7805?) a 79L05.
Ale to už se to trošku komplikuje, je to nový vývoj a nemysli si, že to bude hned načisto chodit bez problémů.
Předtím , když tam byl LCD displej a nebralo to skoro žádný proud, tak to nebyl problém, ale s LED tam bude velký a kolísavý odběr a může to dělat neplechu - nestabilitu zobrazovaného údaje. Strašně záleží na návrhu a rozvodu napájení a zemních vodičů.
Ideální by bylo udělat pro ICL 7107 samostatný zdroj +5V ze zvláštního vinutí na trafu. Nebo alespoň vyhoď srážecí LEDky z +-7V a místo nich tam dej 78L05 (7805?) a 79L05.
Ale to už se to trošku komplikuje, je to nový vývoj a nemysli si, že to bude hned načisto chodit bez problémů.
dobre..a ostatne hodnoty s dobre?Myslim tie odpory pred tranzistormi?A este:tie signalizacne ledky mozu byt vsetky pripojene na -7V?
A co sa tyka zdroja tak porad s vyberom vhodnych suciastok:
-trafo:rozmyslal som ze ci by stacilo 10V 10VA?
-kondenzatory:-470 alebo 1000uF?
-ak by trebalo tak este v zdrojovej casti by som zvlast vytvoril za filtracnym kondenzatorom este dalsie stabilizatory 7805 a 7905...
O tom co si mi hovoril so zemnemim som rozmyslal a mozno by bolo dobre spravit to tak ze z jednej strany by boli vsetky cesticky iba prepajajuce navzajom cesticky a napatove a zemniace cesticky z druhej strany dokreslit fixkou...kedze pouzivam zehliacu metodu a nemam odskusany obojstranny plosak tak jednu stranu by som nazehlil a druhu dotvoril pravitkom a fixkou...a v podstate by to bolo do hviezdy..mozno by to nevyzeralo az tak pekne ale asi krajsie ako co si ty pouzival prepojky
a este tie plosaky podelim inak...samostatny plosak bude iba pre 7107 a jej prisluchajuce prvky a LED zobrazovac...a vyvody z tej dosky budu iba napajanie,vstup DVM a este ovladanie pre desatinne bodky
A co sa tyka zdroja tak porad s vyberom vhodnych suciastok:
-trafo:rozmyslal som ze ci by stacilo 10V 10VA?
-kondenzatory:-470 alebo 1000uF?
-ak by trebalo tak este v zdrojovej casti by som zvlast vytvoril za filtracnym kondenzatorom este dalsie stabilizatory 7805 a 7905...
O tom co si mi hovoril so zemnemim som rozmyslal a mozno by bolo dobre spravit to tak ze z jednej strany by boli vsetky cesticky iba prepajajuce navzajom cesticky a napatove a zemniace cesticky z druhej strany dokreslit fixkou...kedze pouzivam zehliacu metodu a nemam odskusany obojstranny plosak tak jednu stranu by som nazehlil a druhu dotvoril pravitkom a fixkou...a v podstate by to bolo do hviezdy..mozno by to nevyzeralo az tak pekne ale asi krajsie ako co si ty pouzival prepojky
a este tie plosaky podelim inak...samostatny plosak bude iba pre 7107 a jej prisluchajuce prvky a LED zobrazovac...a vyvody z tej dosky budu iba napajanie,vstup DVM a este ovladanie pre desatinne bodky
Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
S trafem nevím, nejlíp je to vyzkoušet - napájet to ze zdroje a změřit odběry a pak se rozhodnout. 10VA mi připadá skoro dost, zbytečně to bude topit. Dnešní trafa jsou příšerně měkká a o to hůř se to odhaduje dopředu - nikdy nevíš, jaké tam bude napětí, když neznáš proudy.
Celou desku s displejem a ovládáním můžeš myslím napájet z +-5V a ne +-7V. Použil bych 7805, 79L05.
Pro analogovou část použij +-7V (nebo +-8V, myslím, že 7V stabilizátory se blbě shánějí).
LEDky můžou být připojené na -5V. Aspoň se trochu zatíží záporný zdroj.
Hodnoty odporů jsou dobře, možná bych zmenšil Rb na 100k(není to důležité).
Celou desku s displejem a ovládáním můžeš myslím napájet z +-5V a ne +-7V. Použil bych 7805, 79L05.
Pro analogovou část použij +-7V (nebo +-8V, myslím, že 7V stabilizátory se blbě shánějí).
LEDky můžou být připojené na -5V. Aspoň se trochu zatíží záporný zdroj.
Hodnoty odporů jsou dobře, možná bych zmenšil Rb na 100k(není to důležité).
no spravil som plosak v eagli a az na par prepojok ktore tam este musim dodat ...na plosaku nie su vyznacene zemniace a napajacie vyvody ktore pojdu na druhej strane plosaku...mozno ze ciary su trochu uzke...ale sak treba posudit
- Přílohy
-
- sado.jpg
- (210.1 KiB) Staženo 40 x
Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
Plošky kolem odporů a tranzistorů jsou tak malé, že mít trochu tupější vrták, zůstanou navlíknuté na vrtáku. Ale to je jedno, když ti to tak vyhovuje. Mně by to dost vadilo - při případné výměně součástky se plošky odlepí.
Šířka spojů nehraje u digitální desky tak velkou roli, ale přesto jsou na můj vkus zbytečně a bezdůvodně tenké, vždyť tam jsou cestičky dost řídce a místo tam je.
Důležitější je, abys vedl odděleně analogovou a digitální zem a spojil je až u zdroje(resp. v nulovém bodě u bočníku), jinak se ti bude k signálu přičítat úbytek od proudů zobrazovačů.
Šířka spojů nehraje u digitální desky tak velkou roli, ale přesto jsou na můj vkus zbytečně a bezdůvodně tenké, vždyť tam jsou cestičky dost řídce a místo tam je.
Důležitější je, abys vedl odděleně analogovou a digitální zem a spojil je až u zdroje(resp. v nulovém bodě u bočníku), jinak se ti bude k signálu přičítat úbytek od proudů zobrazovačů.
Já tam vidím 3 analogové (ne digitální) zemì :
1) u C3,
2) vstup REF-LO
3) u P1.
Zbytek je digitální zem.
Pøes SV1 bys je mìl vést od sebe oddìlenì, napø. pøes volný pin è.1.
Druhou stranu mùžeš zkusit taky namalovat v programu.
Je to popsané na netu - udìláš si takovou kapsu s pøedlohami a dovnitø strèíš tišák. To je asi stejné, jako pøi metodì fotocestou(nezkoušel jsem ji).
Dìlal jsem to primitivnìji - pøedem jsem provrtal do tišáku vodicí otvory v rozích a stejnì tak do papírù s pøedlohami. Pak to na sebe všechno pøiložíš, prostrkáš vodicí díry nìjakými jehlami(drátky), aby to všechno lícovalo a nakonec pojistíš proti posuvu lepicí páskou. Potom vytaháš jehly a mùžeš žehlit. Je pøi tom trochu vìtší odpad cuprextitu, protože to chce ponìkud širší okraje, aby lepicí páska nezasahovala do žehlené plochy a aby nezvedala žehlièku na okrajích motivu.
Riziko pøedstavují tvé anorektické plošky, které mají mezikruží široké cca 0,3mm - staèí malý posun pøedloh (tomu tìžko zabráníš), nepotkáš se vrtákem uprostøed dírek a neštìstí je hotové.
1) u C3,
2) vstup REF-LO
3) u P1.
Zbytek je digitální zem.
Pøes SV1 bys je mìl vést od sebe oddìlenì, napø. pøes volný pin è.1.
Druhou stranu mùžeš zkusit taky namalovat v programu.
Je to popsané na netu - udìláš si takovou kapsu s pøedlohami a dovnitø strèíš tišák. To je asi stejné, jako pøi metodì fotocestou(nezkoušel jsem ji).
Dìlal jsem to primitivnìji - pøedem jsem provrtal do tišáku vodicí otvory v rozích a stejnì tak do papírù s pøedlohami. Pak to na sebe všechno pøiložíš, prostrkáš vodicí díry nìjakými jehlami(drátky), aby to všechno lícovalo a nakonec pojistíš proti posuvu lepicí páskou. Potom vytaháš jehly a mùžeš žehlit. Je pøi tom trochu vìtší odpad cuprextitu, protože to chce ponìkud širší okraje, aby lepicí páska nezasahovala do žehlené plochy a aby nezvedala žehlièku na okrajích motivu.
Riziko pøedstavují tvé anorektické plošky, které mají mezikruží široké cca 0,3mm - staèí malý posun pøedloh (tomu tìžko zabráníš), nepotkáš se vrtákem uprostøed dírek a neštìstí je hotové.