Rozlaïování radiopijímaèe
Moderátor: Moderátoři
Rozlaïování radiopijímaèe
U radiopøijímaèe dochází k rozlaïování naladìných stanic.Tzn., že se vysílání pøeruší, ale za malou chvilku (od 2 do 5 minut) zase samovolnì naladí.Na studený spoj to nevypadá. Rádio používá varikapy. Má s tím nìkdo nìjaké zkušenosti? Pøedem dík.
Pozor taky na další věc - někteří výrobci obcházejí potřebu nízkonapěťových varikapů použitím měniče napětí pro získání ladicího napětí vyššího, než je napětí v autosíti. Zároveň používají zpětnou vazbu tohoto měniče pro stabilizaci - tady může být zakopaný AZOR v nějaké nežádoucí tepelné nebo napěťové závislosti. Efekt je ale stejný - ladění ujíždí.
A za druhé - s naprostým klidem bych vyměnil ZA NOVÉ VŠECHNY elyty v napájení a stabilizaci Ulad, protože stačí 1 částečně vyschlý se sníženou kapacitou anebo s větším svodem a s okolím to může dát nádhernej RC člen s poměrně dlouhou periodou - a popisovaný efekt je na světě.
A za druhé - s naprostým klidem bych vyměnil ZA NOVÉ VŠECHNY elyty v napájení a stabilizaci Ulad, protože stačí 1 částečně vyschlý se sníženou kapacitou anebo s větším svodem a s okolím to může dát nádhernej RC člen s poměrně dlouhou periodou - a popisovaný efekt je na světě.
Jen pro úplnost - vypadávání stanic VKV můžou způsobovat i přistávající dopravní letadla, pokud člověk bydlí poblíž letiště. Pozoroval jsem to, když jsem jeden čas bydlel v Praze - Motole. Kdysi dávno o tom byl i nějaký článek v Amatérském rádiu (tam byl myslím rozebírán tento jev z hlediska dálkového příjmu).
Ale co si pamatuju, tak to byly kratší výpadky, možná tak půl minuty, ale to je určitě závislé i na vzájemné poloze antény a dráhy letadla.
Ale myslím, že při tom výpadku to ani doladit nešlo, prostě to letadlo odrazilo vlny jinam.
Ale co si pamatuju, tak to byly kratší výpadky, možná tak půl minuty, ale to je určitě závislé i na vzájemné poloze antény a dráhy letadla.
Ale myslím, že při tom výpadku to ani doladit nešlo, prostě to letadlo odrazilo vlny jinam.
Letadla ano, ale odražením signálu těžko, na to by i C5A Galaxy nebo B747 byly moc malé, aby pri jejich průletu osou příjmu došlo k zákrytu na dobu delší, než srovná AFC. Tady spíš šlo o zahlcení vstupní jednotky příliš silným signálem, který produkuje každé letadlo. Sice je frekvenčně mimo FM, ale je (aspoň spojení s "věží") hned vedle - asi tak od 120Mhz nahoru, a dost možná jsou i některé kanály mezi 73 a 88 MHz - a co udělá blízký vysílač i na jiné frekvenci se vstupem komerčního rádia bez opravdu ostrého filtru je nabíledni. Ono se to nepublikuje, ale stálo by za to zjistit, co všechno takové éro vlastně všecko vyzařuje a s jakou úrovní. Asi by se hodně lidí dost podivilo. Pro představu ZNAČNĚ NEÚPLNÝ výčet: AM rádio pro spojení s ŘLP, radiovýškoměr, sekundární radar (odpovídač), vlastní meteo radar, automatické systémy pro let a přistání bez vidu...
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 01 říj 2015, 22:20, celkem upraveno 1 x.
Dobrý den, mám rádio Akai AJ 350
http://www.radiomuseum.org/r/akai_3_ban ... _fuer.html
jen bez toho písmena H.
Rozlaďuje se mi. Je možné s tím ještě něco dělat?
http://www.radiomuseum.org/r/akai_3_ban ... _fuer.html
jen bez toho písmena H.
Rozlaďuje se mi. Je možné s tím ještě něco dělat?