trojfazovy generator

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
camaro
Příspěvky: 70
Registrován: 26 bře 2008, 01:00

trojfazovy generator

#1 Příspěvek od camaro »

Zdravim vsetkych. Pokusam sa spojaznit 3faz asynchronny generator kruzkovy s vinutym rotorom a komutatorom z 50tych rokov pohanany dvojtaktom, jednovalcom. Na rotore su 4 zberacie kruzky a komutator vyvedeny na svorkovnicu D,O. Pri otacani na svorkovnici dostavam zdruzene napatie 7,2V a fazove 3,6V. Na svorkovnici su 3F X,Y,W, N a dva vyvody D,O ktore su prepojene. Vie mi niekto poradit ako to mam spravne zapojit resp. naco je tam komutator ja si myslim, ze je to niejake budenie? Preco dostavam tak nizke napatie?

Uživatelský avatar
mikollar
Příspěvky: 1406
Registrován: 26 pro 2004, 01:00
Bydliště: Košice - okolie

#2 Příspěvek od mikollar »

neviem mozno trepne blbost, v skole sme mali nieco podobne a davalo to taketo napatia (sposobuje ho zbytkovy magnetizmus) ak nebolo privedene budenie, po privedeni budenia to davalo napatie ako bolo potrebne

Uživatelský avatar
Vaseks
Příspěvky: 135
Registrován: 09 dub 2008, 02:00
Bydliště: Okolí Ostravy

#3 Příspěvek od Vaseks »

Pošli foto svorkovnice. Komutátor u asynchronního motoru? Jinak to napětí je tam opravdu vlivem remanence. Pokud tam chybí kondenzátory na vytvoření buzení, je třeba znát mimo jiné výkon. Takže minimálně štítkové údaje. Napětí, proud, počet pólů, atd. Jinak :( .

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#4 Příspěvek od xmurgi »

Pani, dovolim si s vami nesuhlasit, asynchrónny motor ako generátor v ostrovnej prevadzke fungovat nebude, lebo sa nema skadiaľ nabudiť. Ako generátor je ho možno použiť v prípade pripojenia do siete, z ktorej si odobera jalový výkon potrebný na nabudenie. Spomínaný motor má krúžkový rotor z dôvodu použitia tzv. rotorového spúštača, aby sa obmedzil rozbehový prúd motora.

Uživatelský avatar
Vaseks
Příspěvky: 135
Registrován: 09 dub 2008, 02:00
Bydliště: Okolí Ostravy

#5 Příspěvek od Vaseks »

Taky si dovolím nesouhlasit. Pochopitelně, že AM je v ostrovním režimu použitelný! Jalovou energii zprostředkují kondenzátory připojené na vinutí a k nabuzení dochází právě vlivem remanence. Většina centrál se spalovacím motorem má právě asynchronní generátor! :lol:

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

#6 Příspěvek od Mirda »

Ale proč má kotva čtyři kroužky? Jakým průměrem vodiče je navinutá ta kotva?

Uživatelský avatar
camaro
Příspěvky: 70
Registrován: 26 bře 2008, 01:00

#7 Příspěvek od camaro »

udaje zo stitka su zle citatelne, su opisane podla riadkov

25 2,7 0,9
380 4,1 2800
220 7,1 50
40 5,2

foto dalej

Uživatelský avatar
camaro
Příspěvky: 70
Registrován: 26 bře 2008, 01:00

#8 Příspěvek od camaro »

udaje zo stitka su zle citatelne, su opisane podla riadkov

25 2,7 0,9
380 4,1 2800
220 7,1 50
40 5,2

foto dalej
Přílohy
P334.JPG
(122.59 KiB) Staženo 170 x
P333.JPG
(95.27 KiB) Staženo 193 x
P332.JPG
(134.42 KiB) Staženo 185 x

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#9 Příspěvek od FERYACT »

Podle nejasných obrázků kroužků to vypadá na stále ležící kartáče.To se používalo jen u motorů s jakous takous regulací skluzu a tím pádem otáček.
Tuto teorii podporuje komutátor který by mohl kontrolovat otáčky.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#10 Příspěvek od rezis »

A není to toto ? >>>odkaz<<<
Jinak docela by me zajimalo to pouziti asyn. motoru s kotvou nakratko jako generatoru. Zkousel to nekdo?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
camaro
Příspěvky: 70
Registrován: 26 bře 2008, 01:00

#11 Příspěvek od camaro »

Kefy su pevne. Predpokladam samobudenie, do otacok ho dostane spalovaci motor a komutator je zrejme pre budiace vinutie.
K dispozicii je len svorkovnica s fazami XYW-N a svorky D,O pre budenie to prepojenie tam nebolo teraz len tam je pre skusku.
Ten generator niekedy pracoval na vysokohorskej chate.
Přílohy
P331.JPG
(243.2 KiB) Staženo 174 x

Uživatelský avatar
dolac
Příspěvky: 491
Registrován: 10 črc 2005, 02:00

#12 Příspěvek od dolac »

To Camaro: niekoľkokrát sa tu spomína komutátor. Hodil si tu už zopár fotiek, ale stále na nich nevidím komutátor. Je tam naozaj? Ja som ešte nikdy nevidel asynchrónny stroj s komutátorom. Môžeš tu hodiť foto komutátora? Rád by som to videl.

Uživatelský avatar
janousek
Příspěvky: 935
Registrován: 27 bře 2004, 01:00

#13 Příspěvek od janousek »

Vzhledem k tomu, že staré motory byly těžké jak kráva, výkon nic moc proti dnešním motorům. tak se při rozběhu motoru odřazovaly odpory /třífázový reostat/ až do zkratu kotvy. Náraz na síť, která tenkrát také nebyla nic moc, se zmírnil. Podobné motory používali kolotočáři, odpor regulovali zanořováním desek do roztoku soli a tím řídili rozběh kolotoče. Takže buzením do rotoru z toho generátor nevyrobíš.

Uživatelský avatar
camaro
Příspěvky: 70
Registrován: 26 bře 2008, 01:00

#14 Příspěvek od camaro »

na obrazku v kruzku je vidiet komutator s uhlikom
Toto zariadenie bolo pouzivane cc 20 rokov ako generator s pohonom jednovalcom, dvojtaktom. Takze nechcem vyrabat generator z motora.
Ide mi o to ako to mam budit
Přílohy
P333k.jpg
(50.04 KiB) Staženo 233 x

Uživatelský avatar
dolac
Příspěvky: 491
Registrován: 10 črc 2005, 02:00

#15 Příspěvek od dolac »

Kua, asi som už slepý, alebo ten obrázok stojí za hovno, ale ja ho tam stále nevidím. To má byť ten červený? Uhlíky ma nezaujímajú.
"Komutátor je sada medených lamiel, upevnených po obvode hriadeľa rotora, ktoré sú pripojené na jednotlivé časti vinutia rotora". Je to ono?

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“