Startovací zdroj

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Masob
Příspěvky: 194
Registrován: 27 čer 2007, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Masob »


Uživatelský avatar
patrikm
Příspěvky: 9
Registrován: 12 kvě 2008, 02:00

#17 Příspěvek od patrikm »

:!: pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

patrikm píše::!: pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.
Tak to se docela divím, že "jen rádio a centrál" - i když by řidicí jednotka motoru měla mít ochranu vstupů i napájecích přívodů před nadměrným napětím, přece jen - svářecí invertor s pulzním průběhem používat jako startovací vozík na Feldu, pánové, beranici dúle!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#19 Příspěvek od DolfiG »

patrikm píše::!: pozor, ja som skúšal štartovať feliciu invertorom Gude a odnieslo to našťastie iba staré rádio a riadenie centrálu.
Zdravím. Nikdy som nemal tú česť, pomerať si výstup z invertora. Tajne som dúfal, že je to v podstate pomerne presný zdroj prúdu. Dokáže mi niekto vysvetliť, načo je tam minimálna hodnota výstupného prúdu 5 alebo 10 A. Ja som si myslel, že sa dá bez problémov použiť aj ako nabíjačka akumulátora, resp ako pomocný zdroj k vybitému akumulátoru.

Môžem poprosiť "patrikm" o presný postup pri štartovaní felície? Vďaka.

PavelFF*

#20 Příspěvek od PavelFF* »



Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#21 Příspěvek od DolfiG »

Přesně to si myslím taky a u odpojeného akumulátoru (od auta) to určitě bude pravda.

U auta, pokud se zdroj připojí PŘÍMO na svorky akumulátoru, by to mělo být v snad pořádku - akumulátor přece nedovolí vzrůst napětí. V čem se pletu?
Já si to myslím tiež. Samozrejme, predpokladá to pripojený aspoň polohnilý akumulátor, voltmeter na akumulátore, invertor stiahnutý na minime a slušne pripojený na akumulátore. Po zapnutí invertoru kontrola napätia na akumulátore a ak je cca 13 V, pomalé zvyšovanie prúdu, trebárs až na 50 A. Napätie na aku by nemalo vystúpiť nad 15 V. Ak má snahu, tak je veľmi hnilá baterka a proces treba ukončiť. Počkáme 1 - 2 min., nech sa čosi naakumuluje v baterke a skúsime štartovať. Nevidím v tom žiadny problém.

Pokúsiť sa nahodiť auto bez baterky len z externého sieťového zdroja, je takmer nemožné a veľmi riskantné. Nepredpokladám, že bežne existuje pulzný zdroj napr. 12 V/ 300A. A analógovo ustabilizovať a aspoň trochu vyfiltrovať 50 Hz napätie, tiež nebude sranda. (Kapacita 0,1 až 1 F !!!).
Naposledy upravil(a) DolfiG dne 09 čer 2008, 12:55, celkem upraveno 1 x.

Karbus

#22 Příspěvek od Karbus »

No napadlo mì použít tøi stejné MOTy, odstranit pùvodní sekundár a navinout nový co nejsilnìjším drátem aby dával 16 V. Na primáru je spojit do hvìzdy a na sekundáru do trojúhelníka. Usmìrnit a startovat :D

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#23 Příspěvek od DolfiG »

Karbus píše:No napadlo mě použít tři stejné MOTy, odstranit původní sekundár a navinout nový co nejsilnějším drátem aby dával 16 V. Na primáru je spojit do hvězdy a na sekundáru do trojúhelníka. Usměrnit a startovat :D
Neviem, čo je MOT. Fungovať by to malo. Len 16 V sa mi zdá dosť veľa, (vrchol sin. cez 20 V!). Vlastne, ako je to pri sek. v trojuholníku?

Možno by stačilo takých 10-12 V, výstup do hviezdy, tri diódy a výkon každého trafa tak 1 kW, (100 A). Zvlnenie vyššie, (stredná hodnota ?, tuším čosi pod efektívnou), rozmery a cena menšia. Z el. hľadiska 3-fázový mostík, (aha trojuholník !!!), je efektívnejší, (vyšší prúd a nižšie zvlnenie).

Karbus

#24 Příspěvek od Karbus »



Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

To Dolfi: MOT je Microwawe Owen Transformer - neboli trafo z mikrovlnky.
Taky jsem nad tím bádal jak *ebil...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#26 Příspěvek od DolfiG »

Jo dolfi máš pravdu, popletl jsem to...měl sem na mysli po usměrnění 16V. Napájení zamozřejmě 3F.
Po usmernení jednofázového striedavého napätia sa určite nameria nižšia hodnota (stredná hodnota ) jednosmerného napätia, ako je efektívna striedavého. To ale neznamená, že tam nie je špičkové napätie, ("ukáže" nám ho pripojený elektrolyt), ktoré môže poškodiť elektroniku auta.

U trojfázového trafa, (troch jednofázových zapojených na 3-fázovú sieť), je to trocha inak. Napätie neklesá k nule a zvlnenie je závislé od zapojenia ("množstva") diód. Napätie z trojfázového mostíka má malé zvlnenie a neviem si predstaviť jeho vyfiltrovanie, (veľkosť kapacity). Aj nevyfiltrované napätie sa dá použiť priamo na pohon štartéru. Na DC rozsahu voltmerta nameriame nižšie napätie, ako je špičkové. No ono tam je !!! Preto tých max. 12 V striedavých, čo je takmer 17 V špička, mínus úbytok na dvoch výkonových diódach, (1,5 V ?), nám dá akceptovateľných cca 15 V. Elektronika auta by to mala prežiť a štartér auto nahodiť, ak dostane potrebný prúd bez veľkého poklesu napätia.

Otázne je, čo vyvedie regulátor alternátora pri paralelnej spolupráci so štartovacím zdrojom, aj keď len okamžik. (Alebo to treba skúšať na starom traktore. Tam ale tých 300 A bude určite málo ...). :lol:

Karbus

#27 Příspěvek od Karbus »

S tim regulátorem nevim co by to udìlalo.No a pokud je ti 300A málo tak ti nic nebrání ty trafa zdvojnásobit nebo ztrojnásobit :D to ti pak až 900A a to by ti mìlo staèit, protože baterka 125Ah má max startovací proud 800A. Navíc tušim že MOT je trochu pøesycený trafo, takže by mìl bejt i tvrdší.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“