elektronická prudova poistka

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#46 Příspěvek od 780529 »

to masar.

A jak by to podľa teba malo čo najoptimálnejšie vyzerať? Teda konkrétna schéma. Ak možeš tak mi prosím ta pomož. VDAKA!!!!!

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#47 Příspěvek od DolfiG »

Nerád vstupujem do takmer ukončenej debaty, no nedá mi:

- napájacie napätie je skutočne v rozsahu 12 - 30 V ?
- zadefinujte presne funkciu obvodu. (Napr.: zopnutím spínača sa začne otvárať/ zatvárať okno a po doraze/ zvýšení prúdu, sa vypne motor).
- kde to chcete snímať, je tam aj reverzácia prúdu ?
- resetovať obvod po každom použití je logický nezmyseľ, neviem si to v praxi predstaviť. (Jedine ak odvodiť z ovládania okna ...).

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#48 Příspěvek od masar »

Ono záleží na tom, jaké ovládací a ovládané prvky (auto) jsou k dispozici. Moje představa (spíše 1. přiblížení) je tato:
:wink:

Obvod reverzace a ovládání je závislý na tom, co chceme použít (relé/polovodiče, časovač, tlačítka/spínače apod.).
Přílohy
okna.png
(4.71 KiB) Staženo 144 x

Marie Fùrie

#49 Příspěvek od Marie Fùrie »

Nebo tøeba takhle? Význam tlaèítek nahoru/dolu záleží samozøejmì na polaritì motoru. Není nakreslená taková ta bìžná bižuterie - kondíky na napájení a pod. Rejpaly pøedem upozoròuji, že s LM741 ani TL072 to chodit nebude (pokud to vùbec bude chodit :lol:).
Přílohy
okna.gif
(31.23 KiB) Staženo 149 x

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#50 Příspěvek od masar »

Jo, to je elegantní řešení. Ať hledám jak hledám, chybu nenalézám. :wink:
Možná jen doplnit o časovou konstantu pro rozběh motoru, jehož záběrový proud(nebo krátké přetížení) by mohl zařízení předčasně vypnout. Co ty na to?

Uživatelský avatar
DolfiG
Příspěvky: 375
Registrován: 25 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Prešporok

#51 Příspěvek od DolfiG »

A autor vlákna sa neozval ...

Mňa ešte máta tých 12 - 30 V ...

Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#52 Příspěvek od 780529 »

Ľudkovia ja Vám všetkým čo najviac ĎAKUJEM, ale ja potrebujem len niečo, čo po krátkodobom pripojením na mínus zdroj /krátkodobe pripojenie cca.1-2 sekundy z centrálnej jednotky zamykania na mínus pol zdroja/ zopne časovač , ktorý zopne rele pripojenia napájania k motorčeku okna. Keď okno dojde na doraz, tak sa aktivuje prudova poistka a tá rozopne rele napájania motorčeka a vyresetuje časovač. Dúfam, že sa na mna nikto nehnevá, že tak vymýšľam..... :oops: VDAKA ZA ĎALSIE NAVRHY, SCHÉMY A HLAVNE ZA NERVI SO MNOU.

Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#53 Příspěvek od 780529 »

Ludia, jednoducho povedané. Predstavte si, že uzamknete vozidlo. RJ centrálu vytvorí impulz pripojením k zápornému polu baterie tak cca. na 1-2 sek. To aktivuje časovač, ktorý zopne rele napájania k motorčeku okna, ten začne okno vyťahovať a to až sa úplne uzavrie, aktivuje sa prúdova poistka a ta rele rozpojí. Samozrejme ak je okno vytiahnuté tak prúdova poistka sa aktivuje hned a hned rozpojí rele.

VIEM, ŽE SA VYJADRUJEM NIEKEDY DOSŤ ZLE ZROZUMITEĽNE ŽE ČO VLASTNE CHCEM. :oops: :oops: :oops:

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#54 Příspěvek od masar »

Schema, které ti navrhla Marie Fůrie, je příklad kompletního ovládání okna v automobilu. Můžeš ho klidně použít k realizaci svého požadavku. Nezapojíš pouze to, co v autě už máš nebo co nepotřebuješ. Schema auto-elektriky nemám, tak lze těžko radit, kam který drát zapojit.
Škoda že ty podstatné informace říkáš až na konec. :wink:

Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#55 Příspěvek od 780529 »

to Marie Fůrie:

Mohol by som Ta poprosit, či by si mi prekreslil z tvojho návrhu ovládania len to čo ja potrebujem?????? pRE LEPŠIE ZORIENTOVANIE SA ŽE ČO TO VLASTNE JA CHCEM BY MOHLA POSLÚŽIT BLOKOVÁ SCHÉMA.

MAJ EŠTE SO MNOU TROCHA STRPENIA. DIK.
Přílohy
NÁVRH.JPG
(28.1 KiB) Staženo 72 x

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#56 Příspěvek od masar »

Ještě je nutné vědět, jest-li je nebo není motor v klidovém stavu odpojen od kostry(GND). Jsou oba vývody "volné"? :wink:

Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#57 Příspěvek od 780529 »

podľa toho čo ja viem, tak obe kontakty motora by mali byt v kludovom stave ukostrené.

Uživatelský avatar
780529
Příspěvky: 131
Registrován: 11 zář 2007, 02:00

#58 Příspěvek od 780529 »

Aby som nezabudol tak sa jedná o FIAT BRAVA 1.4, rv.1996. DIK.

Marie Fùrie

#59 Příspěvek od Marie Fùrie »

780529 píše:pod¾a toho èo ja viem, tak obe kontakty motora by mali byt v kludovom stave ukostrené.
V tom pøípadì se mùžeš jít klouzat, tìžko zavøeš okýnko, jestliže po vypnutí zapalování RJ oken ukostøí oba konce motoru. Takže by si to chtìlo udìlat v tom jasno, já tìch schémat nebudu kreslit deset.

A tam u vás se chlapi jmenujou Marie? :roll: Já jen že jsem ta Marie Fùrie.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od ZdenekHQ »

:D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“