Vhodny motor pro pohon lodniho sroubu
Moderátor: Moderátoři
Ak tým nechceš poháňať Titanik, tak je jednoduchšie použiť hotový stroj ako ho pracne vyrábať:
http://www.pelada.sk/elektromotory/
http://www.pelada.sk/elektromotory/
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
No, když si vzpomenu na své teenagerské pokusy s lodními modely v kategoriii E-X (elektropohon, bez omezení velikosti, bez dálkového ovládání), tak takový 2m dlouhý a zhruba 50cm široký, nějakých 8-10kg vážící model nám jezdil na plně nabitý 6V/14Ah akumulátor do motorky asi hodinu - motorek byl z nějakého topení, snad z Traboše nebo z něčeho takového, s výkonem asi 150W. Později jsme "upgradovali" na motor z topení Š120 ("pouhých" 60W) a přidali druhou 6V baterku - těch 14Ah pak stačilo asi na asi 2 hodiny ježdění i s napájením RC soupravy (2 kanály - kormidlo a směrový přepínač pohonu) - kupodivu rychlost plavby se téměř nezměnila, asi to bylo tím, že ten původní 6V motorek byl nějaký zpomalený a značně topil - možná závitový zkrat...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Mno je pravda ze kdyz zapojim starter o vykonu 1kW tak proud pri rozjezdu je cca 83A ale zese ta rychlost
cerpadla z pracek atd. jsou spatne a hotove pohony lodi zvysujou ponor coz na nasem kujaku nepotrebuju... na rekach malo vody
takze myslite ze slabsi motor bude dostatecne fungovat ? Ja si to totiz nijak nedovedu predstavit. Co jsme zati zkouseli tak nam to zabrzdilo i vrtacku 500W v bazenu a porad jsme to udrzeli v ruce narozdil od original pohonu na lode.
cerpadla z pracek atd. jsou spatne a hotove pohony lodi zvysujou ponor coz na nasem kujaku nepotrebuju... na rekach malo vody
takze myslite ze slabsi motor bude dostatecne fungovat ? Ja si to totiz nijak nedovedu predstavit. Co jsme zati zkouseli tak nam to zabrzdilo i vrtacku 500W v bazenu a porad jsme to udrzeli v ruce narozdil od original pohonu na lode.
Víš co - vodní pohon má 3 alternativy - buď je to zcela ponořený šroub s relativně malým stoupáním lopatek s relativně velkým průměrem, poháněný motorkem s (relativně) malými otáčkami nebo sice s velkými, ale přes reduktor - pomalé otáčky jsou důležité, aby nedocházelo k odtrhávání proudnic od lopatek a tím k tzv. KAVITACI - to prudce snižuje účinnost pohonu. Druhá možnost je rychloběžný šroub s lopatkami nastavenými do strmého úhlu, ktaré ale nejsou celé ponořené do vody - používají se u rychlých kluzáků, tzv GLIDERŮ (vodní Formule 1) nebo u modelů třídy FSR(e). Třetí možností je už výše zmíněný vodomet neboli reaktivní pohon - ve směrovatelné trubce umístěný opláštěný rychloběžný šroub/čerpadlo, často umístěný i mimo osu výtokového otvoru(= kanál je lomený), takže pohon neomezuje průchodnost zvětšením ponoru díly vyčnívajícími pod dno plavidla. Reaktivní pohon zároveň nahrazuje kormidlo.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
kajak, jeho zatížitelnost a výkonný pohon s rozumným dojezdem nejde moc dohromady. Dáš do kajaku ke 2 chlapům 60-80 kg akumulátor?
Pro pomalé přesouvání v klidné vodě ti bude stačit 100W pohon, ale na jízdu se zdviženou přídí po desítky minut s dvěma chlapy a to všechno na baterie zapomeň, takové možnosti prostě v současných akumulátorech nejsou.
Pro pomalé přesouvání v klidné vodě ti bude stačit 100W pohon, ale na jízdu se zdviženou přídí po desítky minut s dvěma chlapy a to všechno na baterie zapomeň, takové možnosti prostě v současných akumulátorech nejsou.
Ostatní vodáci budou "dotčenou stranou" jen chvilku, po většinu letu bude spíš konflikt s ostatními rogallisty, případně s PVOSendyx píše:Ještě může zkusit motor na tuhá paliva... takových vyřazených PL raket bude co nevidět plno, expirace skončí a do Ruska se už nejezdí trénovat. Jen nevím, co ostatní vodáci na to
Obávám se že s dostupností PL sortimentu to nebude horké, k lidem se nedostanou, co kdyby je chtěl nějaký raketový modelář použít k uvítání spřátelené hlavy, teda hlavy spřátelného státu? zatím jim sice stačila rajčata...
Naposledy upravil(a) Crifodo dne 13 srp 2008, 21:18, celkem upraveno 1 x.
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Artaban001 píše:Dva sněhový hasičáky taky nejsou špatnej pohon. Takovej kajak pro jednoho s tím valí docela svižně, ale jsou vysoké náklady na provoz a vysoké nebezpečí omrzlin. Rozprašovací koncovka se musí demontovat.
A potom tá sranda, až z tej sódy začnú ryby okolo hromadne grgať.
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
aneb heslo u nasi konstrukce " Pojd na spicku at se neprevratime" je opravdu jen heslo dne ale smyslem konstrukce neni sjizdet celou Vltavu bez padel i kdyz by to nebylo od veci treba proti proudu a letajici filety rovnou z vody ven.
Jinak trubka je(bude) napevno v lodi na dne zalaminovana a kormidlem bude to padlo.
Zkusim zatim motor ze sahary mam tu CCA 140W tak uvidime. V bazenu to strasne zkresluje i kdyz je z toho krasnej protiproud
U lodnich motoru se udava tah kolem 10kg a to si nejak neumim prevest na W
Problematika otacek a motoru je slozita. Je mi jasne ze sroub (vrtule) a parametry motoru musi byt spolu sladeny jinak ucinnost rapidne klesa.
Jinak v jinem foru nekdo tvrdil, ze mu kanoj plula na ventilator z PC zdroje v trubce o prumeru 80cm , tak uvidime
Jinak trubka je(bude) napevno v lodi na dne zalaminovana a kormidlem bude to padlo.
Zkusim zatim motor ze sahary mam tu CCA 140W tak uvidime. V bazenu to strasne zkresluje i kdyz je z toho krasnej protiproud
U lodnich motoru se udava tah kolem 10kg a to si nejak neumim prevest na W
Problematika otacek a motoru je slozita. Je mi jasne ze sroub (vrtule) a parametry motoru musi byt spolu sladeny jinak ucinnost rapidne klesa.
Jinak v jinem foru nekdo tvrdil, ze mu kanoj plula na ventilator z PC zdroje v trubce o prumeru 80cm , tak uvidime
- kevin_mitnick
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 20 kvě 2007, 02:00
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Hele, než se to tady totálně zvrhne: Pro plavbu loďky není potřeba extra velký tah. Nepíšeš sice o tom, jak ta loďka má plout rychle a ani kolik váží. Kdyby jsi sehnal motorek jak se psalo výše z ventilátoru topení škodovky, nebo ávie, nebo lépe větrák z chladiče (auto, ne z PC), máš použitelný pohon na blbnutí na nějakým jezeře. Do loďky naložíš dva gelový akumulátory 12V/12Ah a (dohromady váží 9Kg) , spojiš je paralelně a přes festovnější spínač budeš spínat motor. Regulace neni ani potřebná. Pokud chceš nějaký to "hydroreaktívní", můžeš motorem z větráku honit odstředivý čerpadlo a hadici s triskou dělat tah..
Čím větší výkon bude mít motor, tím víc ho budeš muset živit, tím více váží on sám a mnohokráte víc váží ta baterie.
Jen tak mimo mísu:
Chtěl bych vidět ty baterie, co honí ty "parníky" na Pryglu v Brně.
Čím větší výkon bude mít motor, tím víc ho budeš muset živit, tím více váží on sám a mnohokráte víc váží ta baterie.
Jen tak mimo mísu:
Chtěl bych vidět ty baterie, co honí ty "parníky" na Pryglu v Brně.