El. Otvírání sedla na motorce

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Luca69

El. Otvírání sedla na motorce

#1 Příspěvek od Luca69 »

Zdravím. Nemìl by nìkdo nápad jak jednoduše a levnì vytvoøit na tlaèítko na øidítkách otevírání sedla (zatím se otevírá na lanko) na moto je 12V.
mì napadlo tam dát servo motor z centrálu ale mám doma dvoudrátovej a nevíém co s tím dál.

Dìkuju za pomoc a rady..

P.S. vyhledávání jsem zkoušel pul dne.. a nic. tak se ptám.

Luca

masar
Příspěvky: 12295
Registrován: 03 pro 2005, 01:00

#2 Příspěvek od masar »

A v čem je problém, že je dvoudrátový? :wink:

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#3 Příspěvek od jandu »

Napadá ma narýchlo obvod na zaťahovanie/rozťahovanie záclon, čo sa robilo na motorčeky IGLO. Malo to dva koncáky s pepínacími kontaktami.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#4 Příspěvek od TomasX »

Ten motorek z centrálu je ideální. Přivedeš 12V a "zaleze" - zatáhne za lanko a otevře sedlo, ale musíš tam dát nějaké pérko, aby ho vytáhlo ven. Jinak musíš otočit polaritu 12V aby motorek "vylezl". Jinak bude sedlo stále odjištěné a otevřené. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#5 Příspěvek od jandu »

No práve - motorčeky z centrálu už majú zabudované koncové spínače/prepínače polarity. Mal som rozobraté také, čo malo iba jeden koncový prepínač, ale aj taký, čo mal koncový prepínač v oboch koncových polohách. A práve tie sú vyvedené von - po rozobratí sa dajú jednoducho identifikovať.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#6 Příspěvek od PLV »

Já bych tam dal nějaký procesor a několik převodníků a servomotorů aby to už stálo za to. Proč dělat věci jednoduše, když jdou i složitě. :D
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Jasně - identifikace jezdce pomocí bezdrátově komunikujícího čipu Dallas, k tomu individuální nastavení tuhosti výplně podle váhy - zajištěno tenzometrickým snímačem hmotnosti a nastavení polohy pomocí serv podle hodnot ukládaných do paměti flash... Jezdkyně můžou mít i elektronicky řízený vibrační stimulátor jistých tělesných partií...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Radix
Příspěvky: 2633
Registrován: 14 lis 2006, 01:00

#8 Příspěvek od Radix »

Hlavně pak pozor na silniční lišej. Některý nevypadá pěkně.
http://maso.roumen.cz/masoShow.php?file=motorcycle.jpg

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#9 Příspěvek od jasin »

K tlačítku je nejjednodušší připojit elektromagnet. Nemusí se přepólovávat a zapojení je jednoduché. Dá se i vyrobit svépomocí.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“