Něco málo o sluchátkách
Moderátor: Moderátoři
Pěkně vítám, doufám že mluvím i za ostatní, nebývá častým jevem, že k nám zavítá osobnost tohoto formátu. Teď už zbývá snad jen Kazzatel, PMA a Velký Bobo (hifi.slovanet.sk) a máme "Big Bastlers" pohromadě...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Já už tyhle korekce používám dlouho, jsou mi jaksi milejší než korekce s operáky. Tohle tranzistorové zapojení funguje znamenitě. Líbí se mi hlavně plynulý průběh v celé dráze potenciometrů. Nemá příliš velký zdvih, ale je třeba si uvědomit, že to není equalizer. Korekce by měly sloužít pouze k elementárnímu doladění koncového stupně, podle toho, jaké se používají sluchátka (resp. reprobedny), uši a zdroj hudby. U original CD se v poslední době situace u nás dost zlepšila, masteringová studia se pomalu začínaji zbavovat sluchově postižených zamestnanců, takže čas od času se můžou korekce nechat i na nule.svmbass píše:Můžeš sdělit, jak se chovají korekce u sluchátkáče, nejsou-li moc citlivé? Asi bude toto dobré pro ubrání basů pro tvé přebasované sluchátka.
Propisot. Po zaschnutí barvy na čelním panelu opatrně vytvořím popis pomocí propisotu, a potom to stříknu znova tenkou vrstvou bezbarvého matného laku.PCman píše:Takový dotaz jak jsi udělal ty popisky na čelní panel?Už to dlouho řeším aby i mé věci vypadali profi ale zatím jsem na nic nepřišel.
Problém je ale v tom, že propisot se už zřejmě nevyrábí. Já jsem si před rokem nechal poslat od někud z Brna poslední dva archy co jim tam zbyly (černý, vel. 2,5mm), ale už mi došlo písmeno "B", takže také řeším problém co dál. Nikde už se sehnat nedá. Mám ještě bílý, vel. 2mm, který jsem koupil kdysi u Conráda v Německu, ale ten se hodí spíš na černé panely, a já mám raději stříbrné. Bude asi třeba pouvažovat o jiné technologii potisu čelních panelů. Ale jaké ..... babo raď ....
Myslím, že toto je problém, který by si zasloužil vlastní téma ve fóru.
A tohle je co? Nejaka atrapa?BASTLECS píše: Problém je ale v tom, že propisot se už zřejmě nevyrábí. Já jsem si před rokem nechal poslat od někud z Brna poslední dva archy co jim tam zbyly (černý, vel. 2,5mm), ale už mi došlo písmeno "B", takže také řeším problém co dál. Nikde už se sehnat nedá. Mám ještě bílý, vel. 2mm, který jsem koupil kdysi u Conráda v Německu, ale ten se hodí spíš na černé panely, a já mám raději stříbrné.
http://www.rafoshop.cz/samolepici-pisme ... l-z-design
Jdes s krizkem po funuse. Uz se to tady resilo nekolik mesicu zpatky. Pouzij tlacitko HLEDATBASTLECS píše: Bude asi třeba pouvažovat o jiné technologii potisu čelních panelů. Ale jaké ..... babo raď ....
Myslím, že toto je problém, který by si zasloužil vlastní téma ve fóru.
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Kluci, u téměř kterýchkoliv korekcí je vždycky problém s "rovným" nastavením a to i u linearizovaného Baxandalla, natož tak u pasívů s exponenciálními či logaritmickými poťáky. Jediná šance je totální bypass, u Baxandalla je řešitelný dvěma dvojitými přepínači /čili dvě relé/, u pasívů taktéž, přepnutím výstupu předchozího sledovače a vstupu následujícího stupně na frekvenčně nezávislý útlumák cca 18-20dB, podle toho, kolik korekce tlumí. Obecně je nutné používat u pasivních korekčních obvodů exponenciální potenciometry, pak "jde zvuk za hřídelkou".
Dost rovně se dají nastavit korekce zapojené na principu grafických ekvalizérů, tj. dráhy zapojené mezi vstupy operáku a běžce na gyrátory. Tam linearita středu nastavení v podstatě závisí jen na vstupní nesymetrii dotyčného operáku. Protože ale tento obvod, aby dobře chodil, je značně složitý /jednoduché klasické EQ vynechme/ a tak ho málokdo používá.
Pokud by byl zájem, mohu inspiraci na vypnutí Baxandalla a překlenutí pasívů někam načmárat.
Mám informace, že v Německu je pořád k dostání Letraset a Transotype, což jsou originály toho, co opajcovali v Kolíně a nazvali to Propisot. Na rozdíl od Propisotů ty Transotype ani po deseti letech nezasychají.
A serte na mě, jaká já jsem osobnost....
Dost rovně se dají nastavit korekce zapojené na principu grafických ekvalizérů, tj. dráhy zapojené mezi vstupy operáku a běžce na gyrátory. Tam linearita středu nastavení v podstatě závisí jen na vstupní nesymetrii dotyčného operáku. Protože ale tento obvod, aby dobře chodil, je značně složitý /jednoduché klasické EQ vynechme/ a tak ho málokdo používá.
Pokud by byl zájem, mohu inspiraci na vypnutí Baxandalla a překlenutí pasívů někam načmárat.
Mám informace, že v Německu je pořád k dostání Letraset a Transotype, což jsou originály toho, co opajcovali v Kolíně a nazvali to Propisot. Na rozdíl od Propisotů ty Transotype ani po deseti letech nezasychají.
A serte na mě, jaká já jsem osobnost....
Ne, tak jsem to nemyslel...jsem se ptal, jestli to je propisot, nebo atrapa.BASTLECS píše:4 mm nejmenší. To chceš popisovat ruskej tank?stepa píše:A tohle je co? Nejaka atrapa?
Najdi velikost 1,5 - 2,5mm ............
A o velikosti nebyla zadna zminka...mylsim si, ze 4mm by se na tanku ztratili
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Samozřejmě jsem to blbě napsal. Propisot se sehnat dá, ale velikost cca 2 mm, což je na panely ideální je jaksi nedostupná. 4mm písmo je vhodné možná na svářečku, na elektroniku je příliš velké.
Tohle je 2,5 a řekl bych, že by to sneslo ještě menší:
http://nd.blog.cz/b/bastlecs.blog.cz/ob ... 147062.jpg
Tohle je 2,5 a řekl bych, že by to sneslo ještě menší:
http://nd.blog.cz/b/bastlecs.blog.cz/ob ... 147062.jpg
http://img26.picoodle.com/data/img26/3/ ... d10d3d.jpg
Zapojení jsem zvolil, jako katodový sledovač.Takto jsem jej na stole dobastlil.
http://img32.picoodle.com/data/img32/3/ ... a6f20d.jpg
První poslechový test je dobrý. Nebrumí ,nepíská a zvuk je s klidným, plným basem. Jen prostor se zdá být užší oproti přímému poslechu na výstupu počítače ,kde je zvuk ostřejší, s méně prokresleným basem .
Zapojení jsem zvolil, jako katodový sledovač.Takto jsem jej na stole dobastlil.
http://img32.picoodle.com/data/img32/3/ ... a6f20d.jpg
První poslechový test je dobrý. Nebrumí ,nepíská a zvuk je s klidným, plným basem. Jen prostor se zdá být užší oproti přímému poslechu na výstupu počítače ,kde je zvuk ostřejší, s méně prokresleným basem .
Jistěžě, jak jinak, než katodové sledovače. Jenže ECC88 je na tyto účely naprosto na hovno /slabá/, chce to udělat nejméně tak,jako Milan, to jest 6N1P jako koncový stupeň /sledovač/ se systémy zapojenými paralelně. Z běžných evropských elektronek na tohle není vhodná žádná jiná, snad ještě Jurčova ECC99, ale je hodně drahá.
Když už teda mermomocně trváš na těch ECC88 /asi jsou zdarma, že.../, tak je použij v paralelním zapojení, tedy jedna ECC jako dvoukanálový předzesilovač a další dva kusy jako koncové stupně s paralelními systémy. Pozor-pro paralelní spojování systémů jedné elektronky je třeba vybrat kusy s dokonalou shodou obou polovin, jinak to postrádá smysl.
6N1P jsou ve vzorném stavu k dostání za 30-40Kč na stránkách radiosběratelů. To je aspoň dvojtrioda...
Když už teda mermomocně trváš na těch ECC88 /asi jsou zdarma, že.../, tak je použij v paralelním zapojení, tedy jedna ECC jako dvoukanálový předzesilovač a další dva kusy jako koncové stupně s paralelními systémy. Pozor-pro paralelní spojování systémů jedné elektronky je třeba vybrat kusy s dokonalou shodou obou polovin, jinak to postrádá smysl.
6N1P jsou ve vzorném stavu k dostání za 30-40Kč na stránkách radiosběratelů. To je aspoň dvojtrioda...