soustruh motor 7,5kW
Moderátor: Moderátoři
No ale některý soustruhy jsou dělaný přímo pro reverzování,teda spíš pro brzdění reverzem,např.SV18R nebo SU50.Podle toho co píše,že tam má motor 7,5Kw,tak to vypadá spíš na nějakej ten typ jako SU50,ten měl dokonce dva motory po 5,5Kw,který nebyly standartní,takže by se nedaly vyměnit za slabší,ale nevím jak to má jeho soused.
Každopádně si pořídil dost velkýho macka na ty jističe.
Každopádně si pořídil dost velkýho macka na ty jističe.
- Patrolvagon
- Příspěvky: 49
- Registrován: 01 led 2007, 01:00
- Bydliště: Benešovsko
Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
60 asi myslel, když řežeš závitníkem do slepé díry.pajosek2 píše:Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
To je jedno,protože pokud řežeš závit do slepé díry je situace stejná.Pokud použiješ závitník ve vodícím přípravku,tak přípravek držíš rukou.Dojedeš na konec ,ucítíš velký záběr a pustíš přípravek.pak vklidu zastavíš vřeteno a půstíš opačný chod.Žádné razantní obrácení otáček není zapotřebí.Andrea píše:60 asi myslel, když řežeš závitníkem do slepé díry.pajosek2 píše:Při řezání závitů nožem nemusíš reverzovat vůbec a pokud máš přípravek na závit.očko,tak to taky nějak nepospíchá.Možná mi něco uniklo,ale nepochopil jsem tu poznámku o tvrdé reverzaci.60 píše:Při řezání závitů "do zápichu "se musi reverzovat za chodu a to dost tvrdě . Pokud je to přírubový motor je problém i výměna ale s mezideskou asi nejschůdnější. Měnič je na rychlý reverz asi "měkký".Co se týče SU 50 tak tam jsou dva motory 5,5 kw při reverzu jdou do serie.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
To víš,že ne:U těch velkých závitů se to dělávalo tak,že se to předřezalo nožem a dojelo závitníkem.V každém případě lze zvolit tak malé otáčky,aby šlo stroj bezpečně zastavit.Možná se to dnes dělá jinak,ale já osobně jsem nikdy prudkou reverzaci nepotřeboval.Na soustruhu jsem nedělal zas tak moc.Sem tam jsem něco ufušoval po dobu,tak 10 let a pak jsem cca 2roky dělal jako součást svého prac zařazení na soustruhu a frézce.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
To snad záleží na šířce zápichu,do kterého se závit ukončuje.na začátku tazatel psal,že jde o závit do zápichu.A navíc se nebavíme o tvrdém stopu,ale prudkém reverzu.Nebo jsem to blbě pochopil?Milan121 píše:tvrdý stop je pro tyto práce nezbytný! musí se zastavit třeba jen na jedné otáčce.Pozorovat některé koncertní mistry byla lahůdka.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nemám zájem o korekci pravopisu.
Nepříjemný je dlouhý doběh i vpřípadě že děláš seriovku potřebuješ neustále zastavovat a vyměňovat kusy.
Nevím jak je to dnes ale dříve se na brždění používalo zreverzovaní motoru,aby proudový náraz nebyl velký tak se motor zapl obráceně ale nějak,ne na tvrdo,teď si již nevzpomínám jak.Tím se brzdilo.Na hřídeli byl snímač otáčení (jestli alnico?)jakmile byly indikovány nulové otáčky motor se přepl na plný výkon a roztočil se obráceně.
Zručný soustružník vystihnul nulové otáčky poodjel s nožem (aby se nevylomil) a vrátil se na začátek a znovu reverz a dokola.
Nevím jak je to dnes ale dříve se na brždění používalo zreverzovaní motoru,aby proudový náraz nebyl velký tak se motor zapl obráceně ale nějak,ne na tvrdo,teď si již nevzpomínám jak.Tím se brzdilo.Na hřídeli byl snímač otáčení (jestli alnico?)jakmile byly indikovány nulové otáčky motor se přepl na plný výkon a roztočil se obráceně.
Zručný soustružník vystihnul nulové otáčky poodjel s nožem (aby se nevylomil) a vrátil se na začátek a znovu reverz a dokola.