Ventilator klimi Lancia Kappa nejede.

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

Ventilator klimi Lancia Kappa nejede.

#1 Příspěvek od robo »

Ahoj. U meho auta Lancia Kappa2.0 r.v. 1998 prestal fungovat ventilator. Pokud zmerim privod + u ventose tak je tam nula. Pokud tam privedu externi + z autobaterie pres merak, motor se normalne rozjede. Nemohu najit pojistku od ventilatoru. Nevim pres co vsechno jde napeti urcene pro ventilator.
Naposled to fungovalo normalne. Druhy den uz nic. Dekuji za pomoc

soudruh-fantomas

#2 Příspěvek od soudruh-fantomas »

Dle popisu usuzuji že ukostøení je v poøádku.
Navrhoval bych nejprve najít a zkontrolovat pojistky,následnì zkontrolovat vypínaè (který ho spouští) Jako poslední jít po drátech -nìkde problém bude.:-D

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

Naposled to fungovalo normalne. Druhy den uz nic. Dekuji za pomoc.
Je to zlé , i mně to tak dělá

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od robo »

Mozne reseni je udelat baybass. Vzit od nekud 12V a pres pojistku to pripojit na ventilator. Rikal jsem si ze s potkavacich svetel. Nemusim pridelavat externi spinac, svetla sviti porad.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

robo píše:Mozne reseni je udelat baybass. Vzit od nekud 12V a pres pojistku to pripojit na ventilator. Rikal jsem si ze s potkavacich svetel. Nemusim pridelavat externi spinac, svetla sviti porad.
Baybass neznám - a to je co říct. Nějaká novinka z autoozvučení, že by "zálivový basák"?

Bypass neboli "objížďka", "obtok" či "přemostění" je jen prozatímní řešení - rozhodně bych nepřestal hledat skutečnou příčinu závady. U klimy je to dost podstatné, aby se chladil výměník a kompresor, navíc ze stejného přívodu může být napájen nejen ventilátor, ale i další komponenty. Takže krátkodobé opatření - ano, trvalé řešení - NE!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od robo »

Bypass - Baypass trosku jsem se spletl.

Ten plus co jde k motorku, tak pokud rozpojim, tak tam 12V je. Jak to spojim, je tam nula. Z toho plyne ze kabel je nekde nalomen a nebo je tam prechodak. A nebo oboji. Zkrat tam neni. Pokud privod odpojim a privedu na motor 12V tak se motor roztoci. Za predpokladu ze to takhle udelam a 12V privedu z mista ktere bude patricne dimenzovane tak by se nemelo nic stat. Jenn hledam to patricne misto. Ideal by bylo primo z plus baterky. Jenze to bych musel udelat nejaky spinac. Takhle ne. Nebo pres rele. A vzit to ze svetel a privod z baterky. Vhodnym dratem s patricnym prumerem. Resim pouze ventilator. Ne klimu jako takovou. Rizeni otacek probiha po dalsich vodicich. Takze rizeni otacek by melo ffungovat.

Uživatelský avatar
robo
Příspěvky: 3228
Registrován: 08 dub 2004, 02:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od robo »

Problem vyresen. Pouzil jsem relatko. Puvosni kabel jsem od svorky pod steracem ustrihl. Tam sem pripojil spinany kontakt od rele. Napeti pro spinani relatka jsem vzal z parkovacich svetel. Funguje to vcetne regulace rychlosti. Kabel je z 1.5 prumeru. Rekl bych ze by to mohlo stacit. Do budoucna do privodu + do rele dam pojistku. Pro jistoru.Tak asi takhle.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“